Ik zoek een?
Upgradeset ter vervanging van mijn huidige setup. CPU (+koeler), GPU, RAM, Moederbord, SSD
Wat is je budget?
Geen absolute max, prijs/kwaliteit verhouding telt vooral (in verhouding tot het minimale doel).
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, liever geen Gigabyte meer, want mijn huidige moederbord vind ik niet zo fijn, maar dat kan incidenteel zijn.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huidige situatie:
Het doel van het systeem: Gaming op 1440p (liefst een poos AAA+ games op Ultra), een sloot programmer werk, maar daar veranderen de componentkeuzes (vooralsnog) niet door.
Componenten die ik meeneem naar het nieuwe systeem: PSU, Kast, Monitor en alle randapperatuur.
Beoogde nieuwe system:
Huidige set gaat alweer een aantal (~3.5) jaar mee, en vooral de GPU begint achter te lopen. Alleen een nieuwe GPU kopen zou ook kunnen, maar ik heb het gevoel dat als ik nu een GTX1080 koop, de rest van het systeem weer achter gaat lopen, vandaar de gehele nieuwe setup.
Nieuwe beoogde systeem moet ook weer een jaar of drie mee gaan.
Dingen waar ik nog over twijfel:
- Is de i7 misschien overkill? Ik wil wel het maximale uit de GTX1080 halen, anders geef ik 800 euro uit aan een GPU die niet op zijn max draait.
- Is de GTX1080 overkill om alles op Ulta @ 1440p te spelen? Een 1070 zou ook kunnen, maar kan die over 3 jaar nog mee voor AAA+ games?
- Heeft het zin om een MSI Moederbord te namen icm een MSI GPU? Voor mijn gevoel moet dit niets uitmaken. Hooguit qua software tools.
- ASUS Bord heb ik vooral gekozen vanwege geode reviews op Tweakers en Hardware.info en er zit ten ASMedia USB 3 poorten op ipv de VIA USB3 die ik nu heb, welke voor geen meter functioneren.
Ik gebruik USB3 vrij veel (USB3 Sticks en een Zalman Virtual ISO Externe Behuizing met een SSD), dus de USB3 performance moet vrij goed zijn.
Zijn er mensen die hier tips, op- en/of aanmerkingen op hebben?
Upgradeset ter vervanging van mijn huidige setup. CPU (+koeler), GPU, RAM, Moederbord, SSD
Wat is je budget?
Geen absolute max, prijs/kwaliteit verhouding telt vooral (in verhouding tot het minimale doel).
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, liever geen Gigabyte meer, want mijn huidige moederbord vind ik niet zo fijn, maar dat kan incidenteel zijn.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huidige situatie:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gigabyte GA-Z77X-D3H | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 86,50 | € 86,50 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2713HM Zilver, Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | be quiet! Dark Rock 2 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Roccat Ryos MK Pro (Cherry Blue) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech G500s Gaming Mouse | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech Wireless Gaming Headset G930 | € 109,65 | € 109,65 |
| 1 | Seasonic Platinum Series 760 Watt | € 167,- | € 167,- |
| 1 | Samsung 840 series Pro 256GB | € 379,95 | € 379,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 743,10 | |
Het doel van het systeem: Gaming op 1440p (liefst een poos AAA+ games op Ultra), een sloot programmer werk, maar daar veranderen de componentkeuzes (vooralsnog) niet door.
Componenten die ik meeneem naar het nieuwe systeem: PSU, Kast, Monitor en alle randapperatuur.
Beoogde nieuwe system:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 349,- | € 349,- |
| 1 | Asus Z170 PRO GAMING | € 147,- | € 147,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G | € 829,- | € 829,- |
| 1 | Noctua NH-U12S | € 53,95 | € 53,95 |
| 1 | G.Skill Ripjaws V F4-3000C14D-32GVR | € 190,50 | € 190,50 |
| 1 | Samsung 950 Pro 512GB | € 314,14 | € 314,14 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.883,59 | |
Huidige set gaat alweer een aantal (~3.5) jaar mee, en vooral de GPU begint achter te lopen. Alleen een nieuwe GPU kopen zou ook kunnen, maar ik heb het gevoel dat als ik nu een GTX1080 koop, de rest van het systeem weer achter gaat lopen, vandaar de gehele nieuwe setup.
Nieuwe beoogde systeem moet ook weer een jaar of drie mee gaan.
Dingen waar ik nog over twijfel:
- Is de i7 misschien overkill? Ik wil wel het maximale uit de GTX1080 halen, anders geef ik 800 euro uit aan een GPU die niet op zijn max draait.
- Is de GTX1080 overkill om alles op Ulta @ 1440p te spelen? Een 1070 zou ook kunnen, maar kan die over 3 jaar nog mee voor AAA+ games?
- Heeft het zin om een MSI Moederbord te namen icm een MSI GPU? Voor mijn gevoel moet dit niets uitmaken. Hooguit qua software tools.
- ASUS Bord heb ik vooral gekozen vanwege geode reviews op Tweakers en Hardware.info en er zit ten ASMedia USB 3 poorten op ipv de VIA USB3 die ik nu heb, welke voor geen meter functioneren.
Ik gebruik USB3 vrij veel (USB3 Sticks en een Zalman Virtual ISO Externe Behuizing met een SSD), dus de USB3 performance moet vrij goed zijn.
Zijn er mensen die hier tips, op- en/of aanmerkingen op hebben?
Even niets...