Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Windows 7] kan een folder niet zien in verkenner

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:05
Ik zie een bepaalde map niet in windows verkenner.

Ik heb een externe USB schijf met daarop per server een map [server 1] - [server 2] etc. etc.

Nu "oogt" 1 map leeg, terwijl dit niet zo is!

Dus bijvoorbeeld E:\server 1\E-schijf zie ik niet in verkenner
Dus ik kom wel in de map server 1, maar ik zie de map E-schijf niet.

Als ik in de adresbalk bovenstaand pad intype kom ik wel in de map terrecht en zie ik ook alle bestanden/mappen

Ook in CMD-prompt zie ik met een "DIR" niets.
...

De computer waar de USB-schijf op is aangesloten is een Windows 7 Professional machine.

De servers backuppen dmv Robocopy bepaalde bestanden hier naar toe (via UNC pad).

De rechten staan op full-control voor de administrator gebruik, waar mijn account lid van is.

Heeft iemand van jullie een idee waar dit aan kan liggen :?
...

[ Voor 4% gewijzigd door Grolsch op 26-07-2016 13:23 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Alle reacties

• Hebski
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-11 06:59

Hebski

Less is more!

Staat verborgen items aangevinkt? :D

Verwijderd

Inderdaad, folder zal wel als verborgen staan.

In explorer, linksboven "Organize" - Folder and Search options - View - Show hidden files, folders and drives.

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04:13
Probeer in E:\server 1 eens:

attrib *. /s /d | find /v "."

Dan verwacht ik dat je als resultaat wel de map terugkrijgt :)

offtopic:
Ik gok dat dit een niet helemaal afgeronde backup is of een kopieeractie ? Zoiets heb ik volgens mij weleens gehad met Robocopy :)

[ Voor 55% gewijzigd door Carpento op 26-07-2016 13:32 ]

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:05
Stom van mij om het niet te vertellen maar "natuurlijk" heb ik "verbogen bestanden, mappen en stations weergeven" aanstaan.

Met je commando carpento laat hij alle bestanden zien, maar daarmee is mijn probleem nog niet opgelost.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04:13
Hmm, hij zou dan alle regels moeten laten zien waar géén punt in voorkomt. Dat zullen met name mappen zijn lijkt me.

Anyway, met attrib kun je in elk geval een beter beeld krijgen van wat er staat en hoe het er staat (misschien ook als system file / archive).
Pagina: 1