Regenkleding voor op de fiets (woon-werk verkeer)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Een vraag aan sportieve tweakers. :)

Ik ga sinds jaar en dag met de auto naar het werk, maar zal nu waarschijnlijk voor een jaar op een kleine 10km van huis komen te werken. Een mooie gelegenheid om aan mijn conditie te werken en op de fiets naar het werk te gaan.

Nu zoek ik goede, liefst betaalbare regenkleding welke ik gewoon over mijn pak kan dragen. Het is de bedoeling dat ik rustig naar het werk fiets, zodat ik niet hoef te douchen en niet hoef om te kleden.

Een regenpak van de Hema ademt voor geen meter, dus ik zoek een beter pak dat ademt, of alleen een regenbroek in combinatie met een ademende waterdichte jas. Ik heb gelezen dat goretex het beste is, maar dan zit je al snel aan de 250+ euro. Als ik dan een modieuze jas heb die ik ook evt. in het weekend kan dragen is het een optie, maar liefst geef ik niet zoveel geld uit. Ik heb rondgewandeld bij de decathlon, maar het was enorm druk en teveel keuze. De prijzen zijn daar wel scherp.

Hebben jullie tips voor goede merken regenkleding/regenjassen? Zijn er spullen bij de decathlon die aan te raden zijn? Of is het echt beter om 250+ uit te geven aan een goretex jas?

Alle reacties

Verwijderd

Kijk, het is heel simpel: hi-tech regenkleding die 'ademt' zal vroeg of laat toch altijd water doorlaten. Op de racefiets is dat geen probleem omdat je dan hard werkt en warmt bent, maar op de gewone fiets is dat anders. Wil je daar hoe dan ook geen nat pak, dan kun je het beste kiezen voor een 'echte' regenjas. Zelf ben ik erg gecharmeerd van Rains, een Deens merk. Ik zit ook vaak in pak op de fiets en heb daarom gekozen voor een lang model; er zijn ook kortere, meer parka-achtige modellen. De stof is licht, maar wel volledig waterdicht. Kost ongeveer 90 euro.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2016 13:56 ]

• wian
  • Niet online
Bedankt voor de tip. De jassen van Rains zien er mooi uit. Ik zie dat ze verkocht worden bij de Bijenkorf, dus daar ga ik een kijkje nemen.

Je zegt dat ze licht zijn, maar niet ademen. Zweet je dan niet erg op de fiets?

Heb je bij zo'n lang model jas geen regenbroek aan? Lijkt me dat je broek dan alsnog nat wordt? Of hangt dat af van de regen?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-11 18:47

JT

VETAK y0

Vandaag ben ik in Bataviastad geweest bij Tenson. Daar hebben ze nu een flinke sale. Ik heb daar voor op de fiets een technische regenjas gekocht met waterkolom 15000 en die ook ademt. Daarnaast is die aardig dun (niet zo flinterdun als een plastic tasje, die heb je ook :P Ziet er ook aardig uit. Belangrijkste is de prijs icm de sale. Normaal 200 euro, nu met de sale 50% eraf bij 1 item, 60% bij 2 en 70% bij 3. Ze hadden ook nog iets dat iets minder specifiek voor de fiets was maar prima zou kunnen voor 140 en 160 euro of een compleet pak voor 140. Daar gaat dan dus nog korting vanaf. Anyhow, ik had ook nog een softshell nodig en m'n vriendin wou nog een vest. Zo kocht ik voor 60 euro een jas die normaal 200 was ;)

Dat spul bij de Decathlon is allemaal leuk maar als het moet ademen en regen tegen moet houden dan is mijn conclusie na uitvoerig onderzoek dat de goedkope varianten water tegenhouden en heel weinig ademen ofwel ademen en ook water snel doorlaten. Van het Hema regenpak heb ik meerdere keren gelezen dat die na een paar keer fietsen water doorlaat in je kruis.

[ Voor 5% gewijzigd door JT op 30-07-2016 22:09 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:55:
Kijk, het is heel simpel: hi-tech regenkleding die 'ademt' zal vroeg of laat toch altijd water doorlaten.
Bij gore-tex of vergelijkbare materialen kan dat alleen gebeuren wanneer het beschadigd raakt. Zonder beschadigingen zal na verloop van tijd het ademen afnemen doordat er vet op de poriën gaat zitten.

Ik was laatst op zoek naar zo'n flinterdun jasje waarbij je de capuchon in de kraag kunt ritsen. Vroeger had je de Löffler Colibri, maar die wordt niet meer gemaakt. Uiteindelijk heb ik niets kunnen vinden.

Verwijderd

Ik heb een Agu Shinteo Poray 5000 regenpak, moet 45 min fietsen naar mijn werk (enkel).

Uitstekende aankoop, houdt me droog en ik zweet er lang niet zo snel in als in niet-ademende regenpakken. Ik denk dat je een fout begaat als je geen ademend regenpak koopt.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:57
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:55:
Kijk, het is heel simpel: hi-tech regenkleding die 'ademt' zal vroeg of laat toch altijd water doorlaten.
Eh, nee. Het enige probleem met hi-tech stoffen (of dat nou Gore-Tex of wat anders is) is dat ze niet meer ademen als de stof 'wet-out', waardoor je nat wordt van je eigen zweet. Daarom zit er een DWR coating op de stoffen, om te zorgen dat het regenwater er zoveel mogelijk afpareld. Als je een half uurtje moet fietsen, kom je dit probleem niet zo snel tegen, tenzij je goedkope regenkleding hebt die niet ademt.

Ik zou TS aanraden om een goede jas te kopen, die je misschien gewoon het hele jaar kan gebruiken. De Bever en vergelijkbare winkels hebben veel keuze, en die paar euro extra is het absoluut waard als je het kunt missen.

• BabyRattle
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-11 21:24
http://www.sportbeer.nl/2...k-zwart-passat-agu-m.html
De regenjas is ook licht en gebruik ik ook als er geen regen is maar bijvoorbeeld veel wind in de avonduurtjes dan vind ik fietsen in mn blouse en pantalon wat te koud.

Zelf heb ik hele goede ervaring met dit in combinatie met overschoenen https://www.fietsweb.nl/n...lc-waterdicht-zwart-41-42

Met dit blijf je volledig droog.. nouja behalve de handen en de voorkant van je gezicht :-)

Zelf ben ik maatje M maar heb een L regenpak gekozen zodat ik er net wat makkelijker in stap met schoenen en al. Overschoenen aantrekken met elastiek en rits achter en band eromheen.. vervolgens de broek over de schoenen vouwen en dan hoppa op de fiets. Binnen 1-2 minuten ben ik in regenkleding.

Broek zakt niet af want zit netjes strak.

[ Voor 47% gewijzigd door BabyRattle op 31-07-2016 14:46 ]

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:31
Ik heb via Kickstarter meegedaan aan de Boncho:
https://www.kickstarter.c...ho/boncho-the-bike-poncho

Van de week heb ik hem binnen gekregen, helaas heeft het nog niet geregend dus ik kan nog niet zeggen of hij goed werkt :)

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:35

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Even aansluitend bij de reacties, ademende jassen gaan géén water door laten. Tenzij ze beschadigd zijn of de laag flink versleten (is ook beschadigd). Af en toe impregneren wil de levensduur wel verlengen en reinigen helpt het ademen op peil houden.

Zelf heb ik ooit gekozen voor zo'n North Face jas. Niet echt modieus maar beter dan een regenpak. Met zo'n uitritsbaar fleece jasje erin, kan hij ook gewoon als winterjas dienen.

Daarbij een broek gekocht van hetzelfde merk met ritsen van heup tot enkel, zodat ik zelfs met mijn stramme poten in zo'n regenpak kan komen. :P

Persoonlijk ben ik fel tegen de normale regenpakken omdat je dat altijd nat in wordt. Die dingen zijn zo klam dat je nat bent van het zweet in plaats van de regen. Voegt dus niets toe. :+

[ Voor 14% gewijzigd door Gonadan op 02-08-2016 20:14 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• JT

JT

VETAK y0

Gonadan schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 20:13:
Persoonlijk ben ik fel tegen de normale regenpakken omdat je dat altijd nat in wordt. Die dingen zijn zo klam dat je nat bent van het zweet in plaats van de regen. Voegt dus niets toe. :+
Daarop resumerend; vandaag mijn nieuwe ademend sportjasje geprobeerd met waterkolom 15000: totaal niet nat en ondanks dat ik het warm kreeg van het fietsen en ik een rugzakje op m'n rug had (wel met luchtsysteem maar deze drukt de jas wel tegen m'n lichaam) was ik niet echt aan het zweten 8) Kwam er ook nog achter dat ik de oksels open kan ritsen :D

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:35

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dat is inderdaad een zeer fijne optie van veel van die jassen. Dat scheelt enorm. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• sapphire
  • Laatst online: 23:49

sapphire

Die-hard pruts0r

Katseviool schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 21:09:

Van de week heb ik hem binnen gekregen, helaas heeft het nog niet geregend dus ik kan nog niet zeggen of hij goed werkt :)
Mooie foto op kickstarter, hebben ze ook aan wind gedacht?

Ik heb met een gewoon regenpak altijd last dat alles of mijn schoenen inloopt of bij m'n kont het nat word door zadelcontact. Echt ideaal :+
Gelukkig valt het opzich mee hoe vaak het op jaarbasis echt regent.

Gabriël AM5

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik vind een regenjas ook he-le-maal niks. Misschien heb ik het juiste merk nog niet getroffen, maar in allemaal ga ik zweten waardoor ik alsnog nat aankom, maar nu van het zweet (gaat stinken) ipv de regen (stinkt minder :P).

Ik heb zo'n opvouwbare poncho voor noodgevallen (ik probeer fietsen in de regen te vermijden) en dat werkt best goed. Het waait goed door onder de poncho en ik houd hem voor aan het stuur vast zodat hij niet weg kan waaien. Geen water dat je schoenen inloopt, geen gezweet door nauw zittend, slecht ademend plastic. Het ziet er misschien niet uit, maar geef mij maar een poncho als het regent ipv het klassieke regenpak.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• EMP
  • Laatst online: 07-11 09:52

EMP

Krulloos!

Gisteren regende het (hier althans). Heb je hem uitgetest? Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-11 10:14
Het is zo ontzettend moeilijk om te achterhalen hoe goed die 'ademende' regenjacks eigenlijk ademen. Ik fiets twintig minuten voor woon-werkverkeer en als het echt hard regent pak ik vaak de auto, maar met het miezerweer van gisteren en vandaag denk ik al snel 'niet aanstellen, gewoon gaan fietsen'.

Ik heb daarvoor een mooie Mammut Yosh gekocht. Werd aangeprezen als 'wind- en waterdicht en goed ademend dankzij het DRYtech membraan'. Nou, dat waterdicht klopt inderdaad, maar dat ademen valt me vies tegen. Zelfs met heel rustig fietsen en de ritsen onder de oksels volledig open kom ik bezweet op mijn werk aan.

Nou zweet ik bij inspanning wel wat sneller dan de gemiddelde Nederlander, vandaar mijn vraag: zijn hier anderen die van zichzelf weten dat ze bij stevig fietsen snel gaan zweten en die met bepaalde jassen goede ervaringen hebben? Dan weet ik naar welke merken ik eens moet gaan kijken...

Punctuality is the politeness of kings

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:53
Ik heb ook de ervaring dat ik snel zweet. De ademende jassen zorgen ervoor dat waterdamp de jas kan verlaten, maar vocht niet (anders zou water ook wel naar binnen komen). Als je heel hard zweet dan is het geen damp, maar water en heeft zo'n jas ook weinig effect.

• wian
  • Niet online
Top om zoveel reacties te zien! Ben terug van vakantie en vandaag toch maar met de auto gegaan, maar ga komend weekend actief op zoek naar regenkleding. De reacties hier zijn nogal divers, nog geen duidelijke beste oplossing. Ik zweet redelijk snel dus ben bang dat ik met de Agu of Rains regenjas stinkend op mijn werk aankom. Ik neig vooralsnog naar een gore tex jas, maar hoor graag ervaringen van mensen die wekelijks op de fiets zitten.

Een vraag; sommige van jullie lijken alleen een regenjas te gebruiken, geen broek. Bij het fietsen wordt je pantalon toch meteen nat? Of valt dat mee? Of is dat omdat een pantalon toch snel droogt?

[ Voor 18% gewijzigd door wian op 03-08-2016 09:56 ]

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-11 15:11

mrsar

waar een sar is,is een wodka

en vandaag regent het weer :P dus..getest? ook wel benieuwd,met andere poncho's bleek vooral de wind een probleem zoals ik al paar posts terug las,ik fiets door open vlaktes heen in de westpoort dus van mij zeker voor belang.

Heb momenteel een agu regenpak waar het inderdaad nog wel eens warm in kan worden,dus ik lees hier rustig mee verder :)

Daarnaast vind ik het aantal keer op jaarbasis dat ik mijn regenpak aan moet trekken best meevallen gelukkig,soms kan ik gewoon even wachten tot het droog wordt,werkt nog steeds beter dan een regenpak ;)

[ Voor 12% gewijzigd door mrsar op 03-08-2016 10:01 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Meeste reacties op die Boncho lijken niet heel positief te zijn.

Overigens bij lichte-normale regen doe ik gewoon mijn standaard zomerjas aan (die al redelijk oud is), die houdt het wel een tijdje buiten. En als het nodig is dan een niet-ademende regenbroek. Als het echt een hoosbui is, dan doe ik hetzelfde :P. Gezien het slechts 3km voor mij is accepteer ik dan dat het een beetje door mijn zomerjas gaat. (Door mijn winterjas komt het niet).

• JT

JT

VETAK y0

dreamscape schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 09:43:
Nou zweet ik bij inspanning wel wat sneller dan de gemiddelde Nederlander, vandaar mijn vraag: zijn hier anderen die van zichzelf weten dat ze bij stevig fietsen snel gaan zweten en die met bepaalde jassen goede ervaringen hebben? Dan weet ik naar welke merken ik eens moet gaan kijken...
wian schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 09:51:
Top om zoveel reacties te zien! Ben terug van vakantie en vandaag toch maar met de auto gegaan, maar ga komend weekend actief op zoek naar regenkleding. De reacties hier zijn nogal divers, nog geen duidelijke beste oplossing. Ik zweet redelijk snel dus ben bang dat ik met de Agu of Rains regenjas stinkend op mijn werk aankom. Ik neig vooralsnog naar een gore tex jas, maar hoor graag ervaringen van mensen die wekelijks op de fiets zitten.
Ik zit praktisch dagelijks op de fiets. Met tegenwind een km of 21/u, neutraal 23 en meewind 25-30. Ik had een tijd geleden bij de Lidl van die goedkope jassen gekocht. Toch maar eens proberen. Daarvan merk ik dat ik, zeker met een rugzak, gewoon erg snel ga zweten. Op de rug met een rugzak was het soms echt gewoon zwemmen. Nu heb ik vanochtend en gister met de Tenson jas gefietst en ik merk echt een groot verschil. Laat ik voorop stellen dat ik er ook een beetje rekening mee hou en niet keihard volle bak ga fietsen. Ik rij dan 1-2 km/u zachter. Jas helemaal dicht, capuchon op voor het grootste deel van de route, okselritsen open. Ik was wel een beetje warm maar ik was amper aan het zweten :D Ook op m'n rug. Vanochtend had ik tegenwind en had ik een klein beetje zweet op de rug, verder niet. Ook zeer grote vooruitgang tov niet ademende Lidl jassen.

Wat ik ook fijn vind is dat je de capuchon van m'n jas zo kan instellen dat deze niet in de weg zit met naar links en rechts kijken bij oversteken. En uiteraard geen last van de regen; deze parelde zo van m'n jas af. Mouwen zijn ook lang genoeg voor op de fiets.
Een vraag; sommige van jullie lijken alleen een regenjas te gebruiken, geen broek. Bij het fietsen wordt je pantalon toch meteen nat? Of valt dat mee? Of is dat omdat een pantalon toch snel droogt?
Op m'n werk doe ik m'n gewone broek aan, ik heb een fietsbroek. Ik ga wel nog kijken voor RainLegs.
I-King schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 09:47:
Ik heb ook de ervaring dat ik snel zweet. De ademende jassen zorgen ervoor dat waterdamp de jas kan verlaten, maar vocht niet (anders zou water ook wel naar binnen komen). Als je heel hard zweet dan is het geen damp, maar water en heeft zo'n jas ook weinig effect.
Dat ligt iets subtieler. Je lichaam koelt door te zweten; het verdampen van de zweet is de koeling want dat kost energie (warmte, dat wordt dan dus afgevoerd). Dus je zweet verdampt uiteindelijk wel en kan je jas verlaten bij een goede jas maar je zweet dan meer dan je lichaam kan verdampen.

Ecodan warmtepomp

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-11 15:11

mrsar

waar een sar is,is een wodka

tja,poncho's werken opzich best in de stad waar je iets minder last van wind hebt maar ik fiets naar het werk zo'n 20 minuten door open vlakte met meestal wat meer wind als het regent (van opzij enzo) :P dus mja heb het wel geprobeerd maar dan kon ik alsnog een regenbroek onder de poncho doen ;)

quote:
Wat ik ook fijn vind is dat je de capuchon van m'n jas zo kan instellen dat deze niet in de weg zit met naar links en rechts kijken bij oversteken. En uiteraard geen last van de regen; deze parelde zo van m'n jas af

Dat klinkt echt geniaal,heb al jaren geen capu meer opgehad vanwege dat,was irritanter dan de regen op mijn kop :P , welke tenson jas heb je al ik vragen mag?

[ Voor 39% gewijzigd door mrsar op 03-08-2016 10:15 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• JT

JT

VETAK y0

Tenson Voyager. Die heeft zo een elastiek op de helft van de capuchon, horizontaal. Die kun je aan de achterkant van je hoofd aantrekken en dan wordt de voorkant van de capuchon in feite wat naar achter getrokken.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

wian schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 09:51:

Als je een regenbroek aan hebt lopen je schoenen snel vol water. Daar heb je de hele dag last van.
Een broek droogt na verloop van tijd en heb je dus niet de hele dag last van, slechts een uurtje.

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
JT schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:09:
Nu heb ik vanochtend en gister met de Tenson jas gefietst en ik merk echt een groot verschil. Laat ik voorop stellen dat ik er ook een beetje rekening mee hou en niet keihard volle bak ga fietsen. Ik rij dan 1-2 km/u zachter. Jas helemaal dicht, capuchon op voor het grootste deel van de route, okselritsen open. Ik was wel een beetje warm maar ik was amper aan het zweten :D Ook op m'n rug. Vanochtend had ik tegenwind en had ik een klein beetje zweet op de rug, verder niet. Ook zeer grote vooruitgang tov niet ademende Lidl jassen.
Sinds kort werk ik op 5 km van huis en ben nu ook aan het kijken naar een goede regenjas. Ben wel benieuwd naar je ervaringen sinds die eerste paar dagen. Die jassen zijn vrij prijzig, maar als ze het waard zijn... :)

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-11 11:41
Gewoon niet gaan fietsen als het regent of als er die dag regen verwacht wordt. Als ik ergens wel een hekel aan heb dan is het wel compleet verzopen op m'n werk aan komen.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-11 10:14
FastFred schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:41:
Gewoon niet gaan fietsen als het regent of als er die dag regen verwacht wordt. Als ik ergens wel een hekel aan heb dan is het wel compleet verzopen op m'n werk aan komen.
Anderen hebben ook een hekel aan compleet verzopen op hun werk komen. Vandaar dit topic.
Niet gaan fietsen is een te makkelijke keuze en behoorlijk off-topic :)

Punctuality is the politeness of kings

• JT

JT

VETAK y0

Farmerwood schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:24:
[...]

Sinds kort werk ik op 5 km van huis en ben nu ook aan het kijken naar een goede regenjas. Ben wel benieuwd naar je ervaringen sinds die eerste paar dagen. Die jassen zijn vrij prijzig, maar als ze het waard zijn... :)
Nog steeds erg fijne jas. Geld dik waard. In de regen nergens last van. Inmiddels fiets ik met op mijn bovenlichaam een thermohemd, dun fietsshirt met lange mouwen en deze jas. Werkt ideaal. Inmiddels ook rainlegs bij sinds deze week :)

Ecodan warmtepomp

• vverbeke
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Ik rij in de winter met een Odlo jas ("team"). Wel enkel voor de hele koude dagen, anders is ie te warm :-) Ademend, wind- en waterdicht en heel comfortabel, beste winterjas die ik ooit gehad heb. 's Zomers met een softshelljas (Helly Hansen) maar eigenlijk is zoiets niet echt waterdicht, goed voor wat miezerregen.

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik gebruik bijna het hele jaar door een softshell jas. Heerlijk ding en heb hem al jaren. Gebruik hem ook in de winter, want ik heb het altijd erg snel warm. Inderdaad voor beetje miezer regen prima, maar bij een flinke regenbui ben je ook binnen die 15 min fietsen compleet doorweekt. En dat is vooral 's ochtends niet fijn als je nog een hele werkdag voor de boeg hebt.

Die Tenson Voyager kan ik zo snel niet meer vinden op de website van Tenson. Hij staat wel voor 50% korting bij enkele webshops. Lijkt dus een model dat eruit gaat. Maar voor minder dan 100 euro is hij qua prijs dan wel meteen een stuk interessanter geworden.

• GlowMouse
  • Niet online
Jassen met DWR hebben als nadeel dat de buitenlaag doorweekt raakt waardoor het membraan niet meer kan ademen. Qua waterdichtheid en ademcapaciteit is zo'n jas dan vergelijkbaar met een vuilniszak. Ik zag dat er tegenwoordig ook jassen zijn met een permanent beading surface, en heb er een gekocht om te kijken of het beter werkt. Vooralsnog ben ik onder de indruk. Na een regenbui hoef je maar even te schudden en er zitten alleen nog kleine druppeltjes op die vrij snel opdrogen.

• JT

JT

VETAK y0

Ik heb precies hetzelfde. Ik kan de mouw onder de lopende kraan houden, zodra ik de mouw eronder vandaan haal loopt het laatste water er direct af.

Ecodan warmtepomp

• GlowMouse
  • Niet online
JT schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 08:10:
Ik heb precies hetzelfde. Ik kan de mouw onder de lopende kraan houden, zodra ik de mouw eronder vandaan haal loopt het laatste water er direct af.
Dat komt omdat je jas nog relatief nieuw is. De DWR-laag slijt er uiteindelijk af. Hoelang dat duurt hangt af van hoevaak je hem draagt en hoe je hem opbergt (neem je hem vaak in een rugtas mee of ligt hij op een plank?). Je kunt de laag telkens opnieuw aanbrengen, maar dat is gedoe en bij elke regenbui loop je het risico dat de laag is afgesleten :P

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

GoreTex jas want die draag ik eigenlijk altijd in de regen vanwege de prima ademende eigenschappen.

In de regen op de fiets gebruik ik RainLegs, die houden enkel je bovenbenen droog wat prima is als het niet te hard regent en je niet te ver hoeft te fietsen, ook zorgt iets op je bovenbenen voor veel warmte als het kouder is, een stuk aangenamer fietsen
http://www.rainlegs.com/a...aangepast%20300%20dpi.jpg

Verwijderd

Heb eigenlijk dezelfde vraag als de TS, maar vroeg me ook af of er anno 2019 nog een goede aanrader is qua regenkleding? Met de hefst in aantocht wil ik eigenlijk blijven fietsen.

Woon-Werk is zo'n 5km, waar ik zo'n 10-15 min over doe.
Vind het onzin om daar de auto elke keer voor te pakken als het regent.

Ik zoek een mooie balans tussen prijs, comfort en niet zo'n pak waarin je nat van het zweet aankomt op je werk en minstens een aantal jaren mee gaat.
Liefst ook iets om mijn nette schoenen droog te houden, zonder schoenen uit te hoeven trekken.
Waarbij ik ook straks in de winter, mijn winterjas nog over aan kan trekken.

Al aardig wat reviews doorgenomen (ANWB, Fietsersbond, etc.) maar die laten gemengde resultaten zien.

Wellicht iemand hier die zegt, dit is hét regenpak van 2019 voor jou?
Of een goede deal ergens weet?

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:03

Tjark

DON'T PANIC

Tip voor als je bv een fijne jas gevonden hebt, maar geen broek: kijk eens wat leger goretex broeken bij de dump kosten. Wel goretex, maar niet de 500%-design-kleding-opslag ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Tjark op 23-09-2019 13:31 ]

*insert signature here

Verwijderd

Thanks, maar zo'n camo print is niet helemaal mijn ding. ;)

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:47
Ik fiets elke dag 8 kilometer enkele reis en heb een AGU regenpak (inclusief regenschoentjes) Zit prima, lekker licht en comfortabel. Gaat om deze:

https://www.bol.com/nl/p/...rt/9200000081148561/?s2a=

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Pagina: 1