• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-02 22:48

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Ik wil met dit topic proberen na te gaan wat men in retrospectief gekozen had. De i5 4690K of de i7 4790k. Het mag natuurlijk ook een andere i5 vs i7 zijn.

Waar het mij om gaat is dat men eerst zei dat je voor bijvoorbeeld gaming genoeg hebt aan de i5 maar ga je video editten dat je beter met de i7 kan werken. Geldt dit nu nog? Applicaties zijn ook mee gegroeid maar ik weet niets over het aanspreken van exta (hypertreaded) cores door deze nieuwe applicaties.

Is het heden ten dage beter om voor de i7 te gaan dan voor de i5 of geldt nog steeds het oude liedje?

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-01 09:00
Nog steeds "het oude liedje"..

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Dus ook de nieuwste games maken niet gebruik van Hyperthreading? Is hier een bron voor beschikbaar? Het lijkt mij toch aannemlijk dat developers van deze techniek afweten en het dus ook gaan implementeren.

Forever raver!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Hier iemand die een i7 6700k heeft getest met en zonder hyperthreading ingeschakeld: https://www.techpowerup.c...perthreading-test.219417/

Enige voordeel met een i7 dat ik ben tegengekomen is bij battlefield 4. Daar heeft battlescreen (live overzicht van de map) op een 2e monitor enorm veel profijt van een i7 waarbij een i5 enorm veel last van framedrops krijgt omdat battlescreen tot wel 30% cpu kan opvragen. Ben trouwens benieuwd of Windows 10 wellicht verbetering geeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Mick1990 op 26-07-2016 14:04 ]

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Topicstarter
Goede link Mick1990! _/-\o_

Ok de vraag kan eigenlijk weer de kast in voor een paar jaar. Jouw link geeft duidelijk aan dat er geen verschil is. Sterker nog, in sommige situaties performed een Hyperthreading slechter dan non-Hyperthreading. |:(

Wordt echt tijd dat ontwikkelaars de hyperthreading technologie gaan toepassen.

Forever raver!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-02 14:03
Zelfde liedje inderdaad.

Ik heb laatst de hyperthreading van mijn i7-3770k uitgezet: betere prestaties in games en ik kan m zelfs iets verder overklokken voordat ik de temperatuur te hoog vind.
n.b. ik gebruik mijn pc vooral voor games en tekenprogramma's (geen video editing)
Pagina: 1