Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 23:25
Ik ben werkloos geworden en heb recht op 3 maanden WW, waarvan er nu 2 zijn verlopen. Ik zit nu vergevorderd in een sollicitatietraject bij een bedrijf. Echter spreekt het bedrijf me niet echt aan en ik het lijkt me niet erg goed voor mijn carriere (maar ik ben nog heel erg aan het twijfelen, zeker omdat ik nog maar een maand heb). Ik ben het zat om thuis te zitten en ik wil weer aan de slag. Wat gebeurt er met mijn WW als ik na de proefperiode besluit om te stoppen bij het bedrijf?

[ Voor 11% gewijzigd door TI_Observer op 26-07-2016 12:07 ]

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-09 22:35

ralpje

Deugpopje

Ik neem aan dat je alleen stopt met werken als je daadwerkelijk een andere baan hebt, dus dan is er geen probleem.
Stoppen met deze baan omdat het je niet aanspreekt en je geen uitdaging biedt om dan weer de WW in te gaan vind ik op z'n minst moreel verwerpelijk.
Daarnaast denk ik dat een baan (welke dan ook) altijd beter is voor je carrière dan géén baan.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Je krijgt de rest als je binnen een half jaar (dacht ik) als je weer werkeloos wordt weer door. Check voor de zekerheid met het UWV. Maar als je doorgaat om binnen 2-3 weken aan de slag te gaan lukt vaak niet dus die maand is waarschijnlijk al op als je aan de gang gaat.

Wat ook gebeuren kan is dat je daar een jaartje zit en weer werkeloos raakt dat je weer opnieuw de ronde ingaat van 2-3 maanden WW en dat is ook weer een oplossing voor nu toch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ralpje schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:05:
Ik neem aan dat je alleen stopt met werken als je daadwerkelijk een andere baan hebt, dus dan is er geen probleem.
Stoppen met deze baan omdat het je niet aanspreekt en je geen uitdaging biedt om dan weer de WW in te gaan vind ik op z'n minst moreel verwerpelijk.
Daarnaast denk ik dat een baan (welke dan ook) altijd beter is voor je carrière dan géén baan.
Ts stopt vrijwillig dan dus de WW krijgt hij sowieso niet.

Verder: UWV al gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Lekker die baan aannemen, zorgen dat je pas over een week of drie hoeft te beginnen en zodra je aan de gang bent, op zoek naar een baan die je wel aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij vervalt je recht op WW dan, als je vrijwillig weer aan de slag gaat. Maar 100% zeker ben ik het niet. Een vriend van me bleek nog maanden WW over te hebben, waarvan hij dacht dat hij die ´verspeeld' had tijdens een eerdere periode van werkloosheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:16

Qwerty-273

Meukposter

ralpje schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:05:
Ja en nee, laten zien dat je kan en wil werken is een goed teken. Maar als je van een hogere functie plots een aantal weken/maanden bij de buurtsuper producten zit te scannen achter de kassa, dan kan dat enig sinds raar gevonden worden door toekomstige recruiters. Tuurlijk is contact met mensen, regelmaat en je hypotheek een goede drijfveer om toch te scannen voor een bepaalde periode, toch kan je vreemde reacties krijgen daarop bij toekomstige gesprekken.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
Qwerty-273 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:04:
[...]

Ja en nee, laten zien dat je kan en wil werken is een goed teken. Maar als je van een hogere functie plots een aantal weken/maanden bij de buurtsuper producten zit te scannen achter de kassa, dan kan dat enig sinds raar gevonden worden door toekomstige recruiters. Tuurlijk is contact met mensen, regelmaat en je hypotheek een goede drijfveer om toch te scannen voor een bepaalde periode, toch kan je vreemde reacties krijgen daarop bij toekomstige gesprekken.
Ik begrijp je punt, maar vergeet denk ik wel dat je bij het hebben van een dergelijke baan ook de mogelijkheid hebt om deze niet te vermelden op je CV. Andersom heb je die optie niet, dus dat zou geen argument moeten zijn. Uiteraard verondersteld dat het het doorzoeken niet in de weg staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Je ww stopt op het moment dat je aan de slag gaat, dat is logisch (tenzij het niet voor de volle uren is)

Zelf stoppen in proeftijd is geen recht op ww meer (ook die ene maand niet).
Maar als je aangeeft dat je twijfelt en het niet leuk vind, zal het bedrijf zelf wel binnen proeftijd beeindigen.

Dan heb je weer recht op je maandje WW. (maar 1 maand!).

Dus ik zou lekker gaan werken en vanuit die positie verder solliciteren.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mijn insteek:
  • Baan aannemen
  • Idd zo laat mogelijk beginnen
  • in de tussentijd druk verder solliciteren
  • zodra je iets anders nemen dat doen
  • Als de baan die je nu aanneemt niet hanidg op je CV staat gewoon niet erop zetten.
Zelf heb ik een maandje bij een grote organisatie gewerkt, maar die cultuur vond ik dermate vervelend dat ik in mijn proeftijd op heb gezegd. Dat bedrijft heeft dan ook nooit op mijn CV gestaan.
Pagina: 1