2 schermen op een MacBook Air

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:17
Vraag

Ik heb twee 24" displays die ik graag aan mijn MacBook Air wil koppelen. Alleen heb ik maar 1 Thunderbolt aansluiting. Ik wil geen extra hardware aanschaffen.

Mijn idee is om de twee schermen aan te sluiten op de Dell laptop en dan via het netwerk het beeld te delen.
Ik vraag mij alleen af welke techniek ik dan het best kan gebruiken.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
MacBook Air 11" eraly 2015
2 x Dell U2412M (DP, VGA, DVI)
Dell Vostro 3550 (HDMI en VGA)
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

RealVNC zoals hier uitgelegd zou ook een optie kunnen zijn maar maar kan dat ook als de MacBook dicht is? en kan ik dan twee schermen gebruiken of alleen 1 scherm in laptop resolutie.

TeamViewer maar dat gaat niet werken met scherm van MacBook dicht.

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:50
Met https://www.macupdate.com/app/mac/22211/insomniax kun je voorkomen dat de slaapstand wordt geactiveerd. Verder met RealVNC kun je niet je Mac applicaties gebruiken. Belangrijk om te weten is wat je wilt bereiken met twee schermen aan je mac?
ik snap dat je geen extra hardware wilt kopen maar voor het geval je dat kan overwegen kun je ook nog https://www.yorcom.nl/kab...deo-adapter-mac-1920x1200 zoiets kopen. Is niet echt geschikt voor 3d toepassingen maar voor internet etc meer dan voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
Qua toepassingen gaat het vooral om webdevelopment. Op het 1e scherm een ide en op het andere scherm een webbrowser.

Nu hangt het 1e scherm aan mijn Mac en het andere aan de Windows computer. met behulp van Sharemouse kan ik met muis en toetsenbord wel naar het andere scherm maar som wil je een venster op de andere monitor en dat kan dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
Kijk eens naar https://www.airserver.com Dan kun je je Dell instellen als Airplay server. Als je dan dat op het tweede scherm instelt van de Dell laptop, kan je dat scherm naast je Macbook zetten en via de Macbook daarnaar toe streamen. Dit kan van El Capitan naar meerdere schermen maar weet niet of je meerdere instanties van Airplay server kan starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulshaker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-10 15:28
Nog steeds jammer dat det doorlussen via displayport niet werkt onder mac.

Die wireless schermen is allemaal leuk en wel. Maar er zit een aanzienlijke latency op.

Of een thunderbolt dock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
Soulshaker schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:09:

Die wireless schermen is allemaal leuk en wel. Maar er zit een aanzienlijke latency op.

Of een thunderbolt dock
Met een thunderbolt dock werkt voor geen meter, dan zou je een apple thunderbolt display moeten hebben, daar achter een ander daisychain thunderbolt device en dan zou je volgens mij daar achter weer een scherm kunnen plaatsen. Dure aardigheid, Ik zou gaan voor een matrox adapter die van een displayport twee hdmi maakt en het als een groot scherm ziet. Met de bijgeleverde software kan je volgens mij deze weer als 2 schermen splitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Helemaal zonder aanschaf van hardware wordt lastig. Ik zou idd 1 scherm op thunderbolt aansluiten en een DisplayLink USB-->VGA oid aanschaffen, die zie ik in china al voor rond de 20 euro. Ik heb er ook 1, werkt prima voor tekst/plaatjes/films etc.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
Soulshaker schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:09:

Of een thunderbolt dock
Werkt het doorlussen van DP wel via Windows? Volgens mij is het technisch namelijk niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
@pendora bedankt voor de tip van Airserver heb even beta gedraaid en dat werkt aardig goed met 1 scherm direct aan MacBook en 1 aan Windows machine.

@HeatWave zo een goedkoop kabeltje ga ik nog even naar zoeken. Het is echter mijn werk computer en kan het niet declareren dus wil er niet teveel aan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Neem een Matrox dualhead, of een van de vele varianten. Daar hang je 2 schermen aan en dan heb je 1 DVI poort die de resolutie van de aangesloten schermen combineert. De Mac/Dell ziet het dan als 1 groot scherm.

Tweedehands voor minder dan 40 euro te krijgen: http://www.ebay.nl/itm/Dualhead2go-/252466060115

Dit probleem bestaat al langer dan dat DVI bestaat, en oplossingen zijn er dan ook al vrij lang (ook voor VGA bijvoorbeeld). Grotere varianten om bijv. 9 schermen als 1 scherm te zien worden bijv. voor videowalls gebruikt.

[ Voor 44% gewijzigd door johnkeates op 26-07-2016 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

johnkeates schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:59:
Neem een Matrox dualhead, of een van de vele varianten. Daar hang je 2 schermen aan en dan heb je 1 DVI poort die de resolutie van de aangesloten schermen combineert. De Mac/Dell ziet het dan als 1 groot scherm.

Dit probleem bestaat al langer dan dat DVI bestaat, en oplossingen zijn er dan ook al vrij lang (ook voor VGA bijvoorbeeld). Grotere varianten om bijv. 9 schermen als 1 scherm te zien worden bijv. voor videowalls gebruikt.
Die zijn niet goedkoop helaas en de TS wil niet zomaar iets aanschaffen omdat het voor een werk PC is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
johnkeates schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:59:
Met een prijskaartje van 160 euro geen optie. Ik zoek een softwarematige oplossing of een < 20 euro kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
40 euro is een die ik lukraak gevonden heb, er zijn er nog wel meer. Een nieuwe Matrox gaat voor een paar tientjes niet te vinden zijn, maar een goedkope namaak of een 2e hands zal ook prima volstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-10 22:14
Als het werk gerelateerd is waarom kun je het dan niet declareren? Of via je werk een oplossing laten bieden. Gebruik je de Dell zakelijk of juist de MacBook?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
Beiden systemen zijn zakelijk en de monitoren ook. Maar de andere ontwikkelaars hebben 1 monitor en laptop scherm. Maar aangezien ik een 11" laptop scherm heb is dat niet zo efficiënt. Er is geen potje voor de extra hardware dus moet ik zelf creatief zijn.

Kwam nog wel het programma 5kplayer tegen welke gratis is en airplay support bied. Echter nog niet aan de praat gekregen.

Pagina: 1