Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[POP-mail) Programma om NDR te sturen naar specifiek adres

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Om niet te veel in detail te treden, ik zit met de volgende situatie.

Een gebruiker met een pop e-mail. Word via webmail regelmatig bekeken. Webmail bied verder geen mogelijkheden om blokkades in te stellen.

Deze persoon wordt af en toe via mail lastig gevallen (en SMS, Whatsapp, telefoon). Ik wil graag dat deze persoon binnen enkele minuten een NDR ontvangt, alsof de box niet meer bestaat.

Nu is het probleem dat ik hier geen programma voor weet. Mailwasher kan het wel, maar dat is een handmatige actie (bounce).

Bestaat er een programma dit ik elke x minuten kan laten kijken naar de mailbox en zodra er een mail van x@y.nl binnenkomt deze automatisch een NDR stuurt?

Alvast hartelijk dank!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Niemand een idee?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Dat kan niet, tenzij je beheerder van de mailserver in kwestie bent
(maar dan had je dit al geweten)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Het kan inderdaad niet. NDR kan je wel faken, maar dan is het geen NDR, maar een filter+autoreply, iets wat je met de gemiddelde mail service van een derde partij ook niet kan.

Met Gmail kan het, met Outlook.com vast ook wel, Yahoo mail kan het in elk geval ook. Exchange heeft er vast ook wel een optie voor. Verder hebben alle grote jongens (Dovecot, iPlanet Messaging, Postfix, Cyrus enz) er ook gewoon ondersteuning voor, maar dan moet je dus wel je eigen mailserver beheren.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

johnkeates schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 04:32:
Het kan inderdaad niet. NDR kan je wel faken, maar dan is het geen NDR, maar een filter+autoreply, iets wat je met de gemiddelde mail service van een derde partij ook niet kan.
Inderdaad. Maar misschien kan je een onoplettende 'stalker' wel doen wijs maken dat het een echte is.

Er zijn commandline pop clients, ook kan je POP3 uitlezen met bijv. Powershell. Idem SMTP voor het verzenden. Je zou zo zelf een script kunnen maken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

F_J_K schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 08:30:
[...]
een onoplettende 'stalker'...
Volges mijn bestaan die niet. Soort van contradictio in terminus

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1