Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• suppie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-08-2021
Beste,

Ik ben op zoek naar iemand die mijn telefoon weer werkend kan krijgen. Mijn Samsung Galaxy S6 sm-g920f is namelijk kapot. Ik ben bezig geweest met: Xposed Firmare, rooten en flashen.

Ik kom niet verder als het Samsung Android logo scherm en het Odin downloadscherm (power, volume up, home). Ik heb een standaard Samsung besturingssysteem geprobeerd te flashen, maar dat lukt niet. Ik heb ook geprobeerd hem terug te zetten naar fabrieksinstellingen, ook dit heeft geen effect. Het kan zijn dat ik een KNOX counter heb. Samsung Smart Switch herkent de telefoon niet, zelfs na het installeren van de correcte drivers.

Denken jullie dat jullie dit kunnen verhelpen? Hebben jullie nog meer informatie nodig?

Groeten Bastiaan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:43
Dus je komt in download mode?

Dan via Odin de goede firmware flashen. Kan haast niet fout gaan als Odin versie, firmware, drivers en usb kabel goed zijn.

Als het niet goed gaat, welke foutmelding in Odin krijg je dan.

Knox is geen probleem en voor software brick moet je echt gekke dingen doen.

[ Voor 16% gewijzigd door Garret1410 op 26-07-2016 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suppie
Ja ik kom in de Odin download mode. Ik heb de standaard software van samsung mobile gedownload en via Odin geladen in de AP button, ik krijg dan een FAIL linksbovenin in plaats van PASS, terwijl er in Odin wel staat: "added", oftewel de telefoon is wel verbonden via USB. Je ziet ook dat hij probeert te flashen, maar rond af en zegt FAIL.

Ik heb deze firmware gebruikt, is deze juist?:

http://www.sammobile.com/...S4DPGB_G920FVFG3DPDU_VDF/

Want mijn toestel is een SM-G920F.

Ik heb deze handleiding gebruikt:
http://www.w0lfdroid.com/...ng-Galaxy-S6-S6-Edge.html

Reactivation lock is off.

Lijkt of hij in bootloop zit, dan krijg ik alleen het samsung android logo. Of ik krijg de foutmelding: An error has occured while updating the device software,Use the emergency recovery function in the smart switch pc software.

Verder zie ik in het download scherm staan: Know warranty void: 1 (0x0303).

Ik heb meerdere USB poorten en kabels geprobeerd.

[ Voor 70% gewijzigd door suppie op 26-07-2016 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
suppie schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:42:
Ja ik kom in de Odin download mode. Ik heb de standaard software van samsung mobile gedownload en via Odin geladen in de AP button, ik krijg dan een FAIL linksbovenin in plaats van PASS, terwijl er in Odin wel staat: "added", oftewel de telefoon is wel verbonden via USB. Je ziet ook dat hij probeert te flashen, maar rond af en zegt FAIL.

Ik heb deze firmware gebruikt, is deze juist?:

http://www.sammobile.com/...S4DPGB_G920FVFG3DPDU_VDF/

Want mijn toestel is een SM-G920F.

Ik heb deze handleiding gebruikt:
http://www.w0lfdroid.com/...ng-Galaxy-S6-S6-Edge.html

Reactivation lock is off.

Lijkt of hij in bootloop zit, dan krijg ik alleen het samsung android logo. Of ik krijg de foutmelding: An error has occured while updating the device software,Use the emergency recovery function in the smart switch pc software.

Verder zie ik in het download scherm staan: Know warranty void: 1 (0x0303).

Ik heb meerdere USB poorten en kabels geprobeerd.
Firmware is standaard Flat S6 Vodafone. Dus dat zou geen probleem moeten zijn. Je zou de PHN kunnen proberen.

Odin versie 3.10.11 ? Laatste versie voor de zekerheid. Werkt dit niet dan 3.10.6 proberen

Heb je Odin opgestart als Administrator? Dus met rechter muisknop op Odin klikken en opstarten als Administrator. Zou op zich niet uit hoeven maken maar ik zeg dit voor de zekerheid.

Krijg je in Odin ook nog iets van een error melding te zien of alleen maar Fail. Krijg je de Fail op het eind of gelijk aan het begin.

Als de fail op het einde komt, welke stappen heeft hij dan al gedaan.

Lastig op afstand. Zou je graag willen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suppie
Snap ik. Ik weet niet waar je vandaan komt. Ik kom uit Zeist, maar ben best bereid naar je toe te rijden.

Ik ga vanavond de tips proberen die je aangeeft. Ik zal dan ook screenshots maken van de exacte foutmelding in Odin. Ik ga ook vanavond even proberen of het misschien hier aan ligt:
https://www.reddit.com/r/...lash_softbrick_hiddenimg/

Ik ga ook de Odin versie nogmaals checken.

De fail krijg ik nadat hij ongeveer 20 seconden bezig is. Niet meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suppie
<ID:0/005> Removed!!
<ID:0/005> Added!!
<ID:0/005> Odin engine v(ID:3.1005)..
<ID:0/005> File analysis..
<ID:0/005> SetupConnection..
<ID:0/005> Initialzation..
<ID:0/005> Get PIT for mapping..
<ID:0/005> Firmware update start..
<ID:0/005> SingleDownload.
<ID:0/005> boot.img
<ID:0/005> NAND Write Start!!
<ID:0/005> cache.img
<ID:0/005> cm.bin
<ID:0/005> hidden.img
<ID:0/005> FAIL!
<ID:0/005>
<ID:0/005> Complete(Write) operation failed.

Die hidden.img geeft de foutmelding zo lijkt het.

Ik heb dit verholpen door dit te doen:

Nu krijg ik bij het flashen in Odin wel een Pass.

Nu kom ik eerst in het samsung logo scherm en daarna in dit scherm bij het opstarten: team win recovery project.

Maar wat moet ik nu?

Wil je voortaan de wijzigknop gebruiken? Dubbelposten binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 27% gewijzigd door rens-br op 01-08-2016 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
suppie schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 19:44:
<ID:0/005> Removed!!
<ID:0/005> Added!!
<ID:0/005> Odin engine v(ID:3.1005)..
<ID:0/005> File analysis..
<ID:0/005> SetupConnection..
<ID:0/005> Initialzation..
<ID:0/005> Get PIT for mapping..
<ID:0/005> Firmware update start..
<ID:0/005> SingleDownload.
<ID:0/005> boot.img
<ID:0/005> NAND Write Start!!
<ID:0/005> cache.img
<ID:0/005> cm.bin
<ID:0/005> hidden.img
<ID:0/005> FAIL!
<ID:0/005>
<ID:0/005> Complete(Write) operation failed.

Die hidden.img geeft de foutmelding zo lijkt het.

Ik heb dit verholpen door dit te doen:

Nu krijg ik bij het flashen in Odin wel een Pass.

Nu kom ik eerst in het samsung logo scherm en daarna in dit scherm bij het opstarten: team win recovery project.

Maar wat moet ik nu?
Team Win Recovery is TWRP oftewel een custom recovery. Hiermee kun je een custom rom installeren.
Waarschijnlijk heb jij deze met Odin geflashed. Dit verklaard ook de Knox counter.

TWRP heb ik zelf ook maar ik ga ervan uit dat jij gewoon een originele rom wilt.

Enigste wat je kan doen is weer naar download mode gaan en opnieuw de originele firmware flashen.
Wil je een custom rom dan zul je die moeten downloaden en het zip bestand naar je S6 kopieren.
In TWRP kies je Install en dan de ROM selecteren.

Update: Wat je ook kan proberen is een factory reset vanuit TWRP. Ik weet alleen wat je allemaal geflashed hebt. Alleen TWRP of nog meer.

[ Voor 4% gewijzigd door Garret1410 op 26-07-2016 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suppie
TWRP, een SpaceX Kernel http://galaxys6root.higho...roid-6-0-1-marshmallow/2/ en 2 soorten stock roms. Ik heb TWRP inderdaad met ODIN geflashed.

Ik heb via TWRP alles geprobeerd, terug naar fabrieksinstellingen, gewiped enz. Kom niet verder als het Samsung Logo.

"Enigste wat je kan doen is weer naar download mode gaan en opnieuw de originele firmware flashen".
Dit is precies wat ik doe, ik krijg een pass, maar kom niet verder als het Samsung Logo bij opstarten van telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
suppie schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:02:
TWRP, een SpaceX Kernel http://galaxys6root.higho...roid-6-0-1-marshmallow/2/ en 2 soorten stock roms. Ik heb TWRP inderdaad met ODIN geflashed.

Ik heb via TWRP alles geprobeerd, terug naar fabrieksinstellingen, gewiped enz. Kom niet verder als het Samsung Logo.

"Enigste wat je kan doen is weer naar download mode gaan en opnieuw de originele firmware flashen".
Dit is precies wat ik doe, ik krijg een pass, maar kom niet verder als het Samsung Logo bij opstarten van telefoon.
Oke. Maar je weet dat de eerste keer opstarten wat langer kan duren. Sowieso zou ik 10min wachten voordat je de telefoon reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suppie
Weet ik, ik heb de telefoon uren laten liggen. Gebeurd niks, blijft hangen op Samsung logo scherm. Kan de telefoon ook niet uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
suppie schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:00:
Weet ik, ik heb de telefoon uren laten liggen. Gebeurd niks, blijft hangen op Samsung logo scherm. Kan de telefoon ook niet uitschakelen.
Kun je in de stock recovery komen. Zo ja dan factory reset proberen. Als firmware goed geflashed is zou TWRP er niet meer op moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suppie
Nee dat lukt niet. Met die toetsencombinatie kom in de TWRP recovery. Ik heb wel op deze manier geflashed, want met de reguliere manier kreeg ik een FAIL.

If you've tried to flash firmware off of Sammobile, and had your heart stop when the flash fails, fear no longer.
To fix the soft brick:
Open the firmware file in winrar and extract the hidden.img. Rename it as hidden.img.tar.
Load the new file into the PDA tab, and flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Ik vind het vreemd dat twrp er nog op staat. Als je originele firmware flashed dan flash je ook de originele recovery.

Gaat toch ergens niet goed.

Of een custom rom flashen. Wel eentje die geschikt is natuurlijk. Als het goed is zou de S6 in windows bereikbaar moeten zijn en kun je de rom naar internal storage kopieren.

Ik had vroeger Xtrestolite rom op mn S6 en dat werkte goed. Weet niet of die nog up to date is trouwens.
Wel eerst de goede modem en bootloader flashen met Odin.

[ Voor 57% gewijzigd door Garret1410 op 27-07-2016 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suppie
De internal storage, kan ik dus niet bereiken op mijn computer, terwijl de telefoon wel herkend wordt door ODIN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Oke je ziet dus niet de S6 op je PC. Jammer.

Ik lees net dat iemand een andere firmware geprobeerd had en dat werkte toen wel. Terwijl degene die niet werkte toch gewoon origineel was.

Weet je zeker dat je een origineel nederlands vodafone toestel hebt.
Misschien toch eens een andere firmware proberen zoals nederlands PHN bijvoorbeeld of firmware die wat ouder is. (Geen lollipop)
Ik ga ervan uit dat je er al Marshmallow op had staan.

Ben een beetje door de ideen heen. Lees wel veel op Google maar dat kun jezelf ook. Misschien dat iemand anders nog een gouden tip heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Is het niet zo dat de software die je er op had staan nieuwer is (qua naming) dan die je erop probeert te flashen? Samsungs hebben al een tijdje een soort rollback protection waardoor je er geen oudere firmware op kunt flashen met Odin.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suppie
Ik weet niet precies wat ik er op had staan. Gewoon de standaard software die ik steeds via het apparaat geupdate heb. Ik heb daarvoor nooit geflashed.

"Weet je zeker dat je een origineel nederlands vodafone toestel hebt."
Het type dat ik heb is de SM-g920F, dat is een internationaal toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
suppie schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:19:
Ik weet niet precies wat ik er op had staan. Gewoon de standaard software die ik steeds via het apparaat geupdate heb. Ik heb daarvoor nooit geflashed.

"Weet je zeker dat je een origineel nederlands vodafone toestel hebt."
Het type dat ik heb is de SM-g920F, dat is een internationaal toestel.
Internationaal wel ja maar je probeert er Vodafone firmware op te flashen. Op zich geen probleem lijkt me maar ik kan me wel herinneren dat toestellen met bepaalde buitenlandse firmware problemen geven als je Nederlandse firmware erop wilt zetten. Ik dacht dat Luxemburgse firmware anders is dan Nederlandse en zo zijn er nog een paar landen. Heeft te maken met de partitie grootte en indeling.

Ik zou eens wat firmwares proberen. PHN Nederland of XEF Frankrijk. Kijken wat dat doet.

Ik meen ook gelezen te hebben dat er problemen kunnen onstaan met bepaalde bootloaders.

De vraag is waar het toestel vandaan komt. Veel webshops verkopen toestellen uit het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suppie
Ik zie dit staan: Know warranty void: 1 (0x0303)

Betekend dat ik KNOX getripped heb? Heeft het dan nog zin om naar een Samsung Repair center te gaan, ik heb namelijk gezien dat ik nog in de garantieperiode val.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-09 13:57

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Alle drivers verwijderen van de pc, keer opnieuw opstarten en kies installeren.
Als het goed is kun je de telefoon herstarten in TWRP. Je pc moet het toestel nu herkennen.
Als het goed is moet je nu een custom rom kunnen kopieren naar je telefoon.
Ik ga er vanuit dat je deze dan in TWRP moet kunnen installeren.
Pagina: 1