Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen tweak
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-01-2023
Tweakers, ik zoek hulp.

Ik heb net een nieuwe pc in elkaar gezet en ondervond op de tweede dag van draaien problemen met de voeding. Het viel me ineens op dat er een vreemd geluid uit de pc kwam. Toen ik ging zoeken waar het vandaan kwam werd al snel duidelijk dat het om de voeding ging. Als ik mijn oor aan de achterkant leg hoor ik een tikkend geluid uit de voeding komen. Het lijkt net of er op een constant ritme stroomstoten naar de voeding gaan. Met eerdere pc's heb ik dit nooit ervaren.

Daarnaast hoor ik een nog harder geluid als de pc opstart. Echt zo'n KLOENK geluid.

Het betreft een nieuwe Be Quiet Dark Power 11 650W.

Nou heb ik vandaag de voeding op zijn kant gezet en toen zag ik ineens een blokje zitten op de fan van de voeding. Geen kabel in de buurt. Als ik voorzichtig draai aan de fan blijft het blokje keurig zitten. Lijkt net of het er opgeplakt is. Bij het uitpakken en installeren van de voeding was dit me niet opgevallen. Anders was ik er sowieso niet mee doorgegaan. Hij is direct in de pc gezet en geïnstalleerd met de fan naar beneden. Ik vermoed dus dat het blokje echt uit de voeding zelf komt.

Hier twee foto's om het duidelijker te maken:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/p0uucu83z5b0j.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/dktxonro7bz2y.jpg

Weet iemand wat dit kan zijn? En is het schadelijk? Moet ik me daarnaast zorgen maken om het vervelende geluid? Kan het bijvoorbeeld schade aanrichten aan de andere componenten? Uit voorzorg gebruik ik mijn nieuwe pc op dit moment niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Het lijkt zo te zien eerder een rubber plakvoetje oid dan een elektrisch component. Maar het moet er in elk geval af, zo is het erg slecht voor de fan(lagers).
Voor de zekerheid omruilen lijkt me. Wat zegt de leverancier?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen tweak
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-01-2023
Ik moet nog contact opnemen met de webwinkel. Het leek me verstandig om het eerst hier te vragen aangezien hier veel kennis zit.