High-end gaming pc rond €1200

Pagina: 1
Acties:

• Nessemis
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 25-11 03:44
Hallo allemaal,

Door een nogal aparte situatie is mij gevraagd om een game pc samen te stellen voor mijn broertje. Ik heb dit natuurlijk geaccepteerd vanwege mijn passie voor elektronica en computers, echter wil ik zeker weten dat de onderdelen die ik gekozen heb betrouwbaar zijn en met elkaar samen gaan (dit word mijn eerste gerealiseerde build.) daarbij valt het maken van deze computer helaas samen met het begin van mijn studentenleven op kamers, en dus zal ik geen tijd hebben om onbeperkt lang het systeem te tweaken en te stabiliseren.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Video games spelen, video bewerking en streamen. (Oh ja, omdat mijn kleine broertje hem gaat gebruiken moet dit systeem bestendigd zijn tegen de 'nodige' hoeveelheid 'crapware' op de achtergrond.) Daarnaast zullen ook regelmatig games op de pc worden gespeeld die nog in beta zijn, zoals rust.

Ondanks dat de computer aanvankelijk van een full-hd monitor gebruik zal maken, ben ik toch overkill gegaan met de 1070 om gegarandeerd 60fps te krijgen op max settings.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer €1200.00, maar een klein beetje hogere prijs is geen ramp, lager is daarentegen altijd welkom 8)7

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
ja, behalve de antieke dvd speler, minuscule 250gb hdd en floppy reader die ik toch nog had rondliggen,
case: pricewatch: Nexus Clodius
(optioneel) psu: pricewatch: Gigabyte Superb 550P
Ik heb deze psu niet aan de build toegevoegd, omdat het mij riskant leek om een 6 jaar oude voeding te gebruiken icm. een gtx 1070.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Behalve dat de gebruikte merken natuurlijk betrouwbaarheid moeten zijn, heb ik geen merkvoorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet ten minste de komende 4 jaar alles goed kunnen draaien, mogelijk met een paar minimale upgrades en/of tweaks.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Een snelle evaluatie en mogelijke correcties op de gekozen hardware, omdat er bijvoorbeeld een beter alternatief is of omdat een onderdeel bekend staat voor problemen te zorgen. Ook zou advies mbt. het hergebruiken van de voeding gewaardeerd worden

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 230,-€ 230,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
1Palit GeForce GTX 1070 Super JetStream 8GB€ 479,-€ 479,-
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 71,50€ 71,50
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 73,95€ 73,95
1Corsair RM550x€ 95,95€ 95,95
1Sandisk Ultra II SSD 480GB€ 125,50€ 125,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.228,75

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Je gaat 1200 besteden maar neemt je oude kast met slechte luchtstroom mee ? Dat lijkt me niet verstandig

pricewatch: NZXT S340 Zwart is altijd een aanrader.

• Nessemis
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 25-11 03:44
Bedankt voor de tip, had zelf niet verwacht dat de luchtstroom van die oude kast slecht zou zijn. Ik heb de pricewatch: NZXT S340 Zwart toegevoegd aan het lijstje.

Is de rest van de build wel goed?