Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwid
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb hier een Samsung S4 mini (GT-I9195) met daarop Android 4.2.2 Kitkat.
Nou heeft deze, naar mijn weten, een automatische update gekregen, maar deze ging dus mis.
De telefoon wil niet meer opstarten, in zoverre, het opstartlogo komt in beeld, maar herstart dan bijna meteen weer.
...
Na simpele dingen als een andere accu proberen en een tijdje uit laten en weer herstarten toch maar de keuze gemaakt om hem naar factory settings te zetten. Zo gezegd, zo niet gedaan. De telefoon komt met de power-home-volume up knop, niet in het recovery menu. Er verschijnt een dooie android met de tekst 'geen opdracht'. Nog een probleem er bij dus...
Na hier weer even over het internet gestruind te hebben heb ik een andere ROM gedownload en de telefoon geflashed mbv Odin. (de power-home-volume down functie werkte dus wel).
Odin gaf aan dat de ROM succesvol was en ik vol goeie hoop de telefoon weer restarten. Helaas zelfde resultaat. Zit nu dus eigenlijk op een dood spoor wat te doen... Ik heb een klein vermoeden dat het Odin toch niet helemaal goed gewerkt heeft, aangezien ik de telefoon niet in debug mode had staan. Maarja, dat kon ook niet met een 'dode' telefoon.
Heeft iemand hier nog een briljant idee ? (heb uiteraard nog wel gezocht, maar de problemen die ik tegen kom zijn allemaal net niet helemaal vergelijkbaar)

Alvast bedankt voor een reactie !

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:06
de meningen lopen nogal uiteen als je op internet zoekt naar de recovery met de android op zijn rug, maar volgens mij is dit gewoon het waarschuwings schermpje van stock recovery (4.x). Met de juiste button combinatie kom je een stap verder in het echte recovery menu waar je een bv een factory reset kan uitvoeren.

Ik vermoed dat je met een factory reset weer gewoon kan booten, dus probeer met wat power/volume combinaties voor bij het android logo te komen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwid
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Dank voor de reactie prulleman !
Maar helaas, dat werkt dus ook niet !
Ik heb een kleine 10 seconden om toetsencombinaties te proberen en dan start de telefoon weer opnieuw op.
Nog een klein detail, wanneer de telefoon uit is en je legt hem aan de lader dan krijg je eerst het 'laad-icoontje' en iets later gaat hij het toestel vanzelf weer opstarten en valt dus weer in herhaling...
Gouden tip is dus nog steeds welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:40
Een oud topic, maar ik heb hier dus een S4 Mini i9195 liggen met EXACT hetzelfde als wat jij beschrijft.

Heb je dit toevallig nog kunnen oplossen? Ik heb al ontzettend veel geprobeerd, nieuwe firmware, custom recovery, niks lijkt te werken.

[ Voor 23% gewijzigd door Richh op 23-03-2017 14:05 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW