HDMI sound?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erg
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-07 16:09
Hallo.

Mijn 970gtx staat zowel op mijn versterker via hdmi als op mijn 4k tv via displaypoort. is het mogelijk om de hdmi puur als geluidsuitgang te zetten zodat ie denkt maar 1 beeldscherm te hebben?
dit ivm verschillende resoluties (versterker ondersteund alleen 1080p) en beeldscherm uitbreiden is waardeloos bij sommige toepassingen.

mvg,
Jeroen

Mijn bakkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Heeft je TV ook een HDMI poort met ARC? c.q. Audio Return Channel?
Dan hang je je versterker aan de aansluiting van de TV en dan zou hij daar vandaan z'n audio van de TV moeten pakken. En je PC hang je dan gewoon aan z'n eigen dedicated HDMI ingang van de TV.

Overige non-4K equipment kan je dan verder via de versterker laten lopen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:44

Jag

Nog makkelijker wellicht om gewoon optisch uit van je computer te gebruiken. Dan weet je zeker dat het audio signaal intakt blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:01
Nadeel van optisch is dat optisch geen HD audioformaten ondersteund. Voor jezelf moet je dan de afweging maken of dat een probleem is. De bandbreedte van HDMI is velen malen hoger dan optisch. Voor regulier dolby of dts signaal is optisch prima.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:44

Jag

Ja dat is zo idd. Maar via hdmi naar tv en dan via arc terug kan je proberen, maar kan ook goed dat de tv het geluid gaat decoderen en dat het stereo wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Jag op 26-07-2016 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Jag schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:38:
Ja dat is zo idd. Maar via hdmi naar tv en dan via arc terug kan je proberen, maar kan ook goed dat de tv het geluid gaat decoderen en dat het stereo wordt.
De TV gaat wel bemiddelen tussen de twee ja. Maargoed, als de versterker meld dattie iets kan, dan geeft de TV dat terug naar de PC, zodat de PC opstuurt wat de versterker aan kan.
Of de TV hercodeert, maar dat verwacht ik eigenlijk niet, gezien dat extra rekenkracht kost.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
HDMI Uitgang Pc verbinden met HDMI ingang versterker - via geluidsinstellingen 970gtx op pc deze op bypass zetten.- HDMI uitgang van versterker verbinden naar HDMI ingang TV. werkt hier al jaren prima.
Versterker zet de aangeboden geluidsformaten uit PC zelf om en stuurt de beelden naar de TV.
Wel de in/uitgangssignalen in de versterker toewijzen natuurlijk anders doet die niks met de aangeboden signalen.

[ Voor 3% gewijzigd door BenEco op 26-07-2016 14:25 ]

Pagina: 1