2500K op Gigabyte GA-Z68AP-D3 een van de twee is stuk ?

Pagina: 1
Acties:

• pwiebing
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-01 23:53
Hallo Tweakers,

Ik heb deze pc al vijf jaar en was tot nu toe nog lekker vlot met mijn 2500K op 4,3 Ghz geklokt , maar
het noodlot heeft toegeslagen hij start niet meer op geen enkele piep van het bios .
Er was geen enkele aanleiding geen blauw scherm ofzo of vastlopers dat hij te heet was .
De proccesorkoeler zit wel vol stof . Zou hij toch oververhit zijn geraakt ? Dan had toch echt vastlopers moeten krijgen ?

Ik heb al het randapparatuur afgekoppeld en alleen mobo cpu en geheugen en voeding aan elkaar zitten.
Als ik op de powerknop druk gebeurt er niets dus dacht ik misschien powerknop stuk , dus de twee pinnen op het moederbord maar doorverbinden - ook niets.

Maar als ik ik pin 16 van de atx kabel aan massa leg gaat de voeding wel aan maar de pc blijft dood, dus de voeding werkt wel .
Daarna heb ik om de beurt een van de twee dimmetjes er uit gehaald . Geen verandering.

Mijn voorlopige conclusie is dan dat of de processor het heeft begeven of de mobo.

Heeft hier iemand nog een alternatieve testprocedure ? Anders lijkt het me noodzakelijk om de cpu
en of mobo apart te laten testen in een computershop.

voeding is een corsair ax860 en geheugen corsair vengeance

Maar het zou mooi zijn als alleen mij mobo dood is want dan kan ik de processor nog verkopen om het leed te verzachten. Het was een zeer goede overclocker draaide op standaard voltage op 4,3 Ghz sind 11-2011.
Wat dat betreft is het de beste processor die ik ooit gehad heb.

[ Voor 3% gewijzigd door pwiebing op 25-07-2016 23:45 ]

4600 Wp goodwe , Panasonic MDC05F3E5,SWP2 300 L

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Tja zonder piepjes of iets wordt het lastig. Zou je je cpu idd even in een andere mobo moeten testen.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:58

Nemesizz

Untouchable

Maar als ik ik pin 16 van de atx kabel aan massa leg gaat de voeding wel aan maar de pc blijft dood, dus de voeding werkt wel .
Dat het ventilatortje gaat draaien betekent niet dat de voeding meteen 'in the clear' is (goed is).
Ding kan wel degelijk defect zijn, enige manier om erachter te komen is een andere voeding in je systeem proberen.

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-01 11:41
ik zou idd zoals hierboven ook al staat de voeding vervangen.. ik heb laatst ook 1 gehad waarbij als ik de 8pins connector van de voeding los haalde ging de pc aan (weliswaar geen beeld) en sloot ik de connector weer aan op het mobo dan deed hij helemaal niks.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• pwiebing
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-01 23:53
Ik heb een andere voeding geprobeerd maar helaas , zal toch moederbord en processor moeten laten testen bij een computerzaak . Maar inmiddels wel een nieuwe set aangeschaft 6600K met een asus z170 pro bordje . ik hou jullie op de hoogte zodra ik weet wat het was .

4600 Wp goodwe , Panasonic MDC05F3E5,SWP2 300 L