Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRef
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 10:58
Ik ben al even aan het zoeken op internet naar de audiokwaliteit van de hoofdtelefoonuitgang op de Samsung S7, maar kan zelf niks beduidend vinden.

Zelf heb ik nét de HTC 10 ontvangen en de audiokwaliteit is echt supergoed. Vooral te merken met lossless audio. Vergeleken met mijn vorige telefoon, de HTC one M7, is het een stuk rijker en ruimtelijker, strakkere hoge en lage tonen en egaler verloop (en uiteraard betere resolutie). De M7 daarentegen heeft een warmer geluid binnen het stembereik, vermoed dat dat met de beats audio te maken heeft. Overigens beide vergeleken zónder boomsound ingeschakeld. De 10 heeft ook meer kracht. Kortom, zoals ik al zei, supergoed.

Maar nu bevalt mij de telefoon verder maar matig. Vooral het scherm en de vorm stoort me. Hij ligt mij niet lekker in de hand en het scherm lijkt alsof je met twee ogen naar twee schermen kijkt die over elkaar heen gelaagd liggen. Bovendien zijn de kijkhoeken maar redelijk, wel mooie felle kleuren en contrast. Maar het is te onrustig voor mijn ogen.

Dus ik wil graag weten wat de audiokwaliteit op een Samsung S7 is, want dat is lange tijd mijn telefoon van keuze geweest. Ik overweeg dus om de 10 om te ruilen. Maar niet als de audiokwaliteit erg slecht is. Ik verwacht niet dat het zo goed is als de 10, maar misschien heeft iemand hier beide telefoons in handen mogen hebben.

Heeft iemand de verschillen in audiokwaliteit tussen de Samsung Galaxy S7 en de HTC 10 mogen ervaren? Ik hoor graag wat de verschillen zijn. Hartelijk dank!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Op gsmarena wordt de audiokwaliteit van de smartphones getest.(ook hoofdtelefoon uitgang)
Onderaan deze pagina vind je de audio test van de Galaxy S7:
http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s7-review-1408p7.php

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2016 08:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pastapipo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-08 17:11
GSMarena meet helaas alleen de specificaties, die zeggen weinig over de geluidservaring.

Op het smartphone forum van Head-Fi hebben ze weinig goeds te melden over de audiokwaliteit van de Samsung Galaxy S7. Echter brengt Samsung verschillende versies uit over de hele wereld waardoor het moeilijk te zeggen is of de Europese versie ook zo slecht klinkt.

http://www.head-fi.org/t/...smartphone-for-audiophile

Wat je ten alle tijden kan echter is een Dragonfly Black met een OTG kabel kopen (ongeveer 100 euro). Dit kleine apparaatje levert fantastische geluidskwaliteit zonder veel van je batterij af te snoepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRef
Die review van GSMarena had ik nog niet gevonden. De getallen in die metingen liggen zo dicht op elkaar dat ik ze persoonlijk niet kan vergelijken met mijn beperkte kennis. (die review is echter wel met de europese variant (exynos) gedaan, dus dat is wel anders dan de meeste review sites in het engels)

Ik was zelf ook inderdaad aan het denken om dan maar een externe DAC aan te sluiten. Maar wil ook wel gewoon in de trein met oordopjes goed muziek kunnen luisteren, die DAC en mijn sennheiser gebruik ik dan thuis. Voor het prijsverschil tussen de HTC 10 en de Galaxy S7 kan ik wel zo'n Dragonfly Black nemen.
Ik vraag me echter af hoeveel dat uiteindelijk toch van je batterij af snoept? Ik heb op mijn HTC one eens een creative soundblaster USB aangesloten, dat werkte, maar ik merkte niet significante verbetering in het geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pastapipo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-08 17:11
De Dragonfly Black en Red zouden geoptimaliseerd moeten zijn voor mobiel gebruik. Zelf was ik ook wel benieuwd naar de batterij honger van de Dragonfly Black, daarom heb ik een klein testje gedaan:

Ik heb mijn ZTE Axon mini smartphone opgeladen tot 100%. Vervolgens in vliegtuigmodus 30 minuten naar een FLAC album geluisterd via Poweramp Alpha. De telefoon heb ik verder niet aangeraakt.

- Zonder de Dragonfly was de accu gedaald tot 97%
- Met de Dragonly Black was de accu ook gedaald tot 97%
- Met de Dragonfly 1.0 was de accu gedaald tot 95%

30 minuten is te kort voor een betrouwbare test, maar je krijgt in ieder geval een idee.

Verder heb ik ook meerdere USB DACs/Amps waar ik weinig tot geen geluidsverschil hoorde, echter heeft de Dragonfly mij doen verbazen met zijn geluidsverbetering. Misschien dat hem in de 14 dagen bedenktijd eens kan proberen?

Dragonfly + XE800

[ Voor 18% gewijzigd door Pastapipo op 27-07-2016 05:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRef
Pastapipo schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 04:15:

Verder heb ik ook meerdere USB DACs/Amps waar ik weinig tot geen geluidsverschil hoorde, echter heeft de Dragonfly mij doen verbazen met zijn geluidsverbetering. Misschien dat hem in de 14 dagen bedenktijd eens kan proberen?

[afbeelding]
Ik was aan het denken om het dan meteen goed te doen en voor de Red te gaan, maar die heeft wat meer poweroutput. Alleen schijnt daar toch tussen de black en red flink verschil in te zitten. Maar helaas ook in prijs. Toch maar eens goed over nadenken, bedankt!

Helaas nog geen echt antwoord op de vraag hoe goed de kwaliteit van de S7 zelf is. Dus als er nog iemand dit leest en ervaring er mee heeft, lees ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans74
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-04 17:32
Naar het schijnt zou de S6 beter zijn dan de S7. Samsung is met de komst van de S7 van de Wolfson DAC's afgestapt, dit zou de kwaliteit niet ten goede zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik de Huawei Mate 8. Die heeft een zeer goede audiokwaliteit. Dit was wel een voorwaarde, gezien ik dagelijks 2 à 3 uur muziek beluister op mijn smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRef
Ik stond op het punt om de Samsung Galaxy S7 te nemen en als het tegenviel de Dragonfly DAC te kopen. Maar nu is mijn oog gevallen op de ZTE Axom 7, welke op papier juist dat is wat ik van de HTC had verwacht. Ik wacht het nog even af en kijk hoe hij presteert wanneer hij hier in europa geleverd wordt. Dat zal pas komende maand zijn. In ieder geval bedankt.
Mocht er toch nog iemand zijn die ervaring heeft met de S7 tegenover HTC 10, hoor ik het alsnog graag.
Pagina: 1