Toon posts:

Stream PC verbeteren/schokkerige beelden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Een tijd geleden heb ik voor mijn vader een kleine PC gebouwd waarmee hij in staat was te downloaden, en dit vervolgens op de TV af te spelen. Inmiddels wordt deze PC gebruikt als stream computer, waarbij hij aangesloten staat op een beamer.

Echter, sinds een maand hapert hij erg veel tijdens het afspelen van films/series, en loopt hij regelmatig vast (freeze). Hij vroeg mij vervolgens om advies, en of dit probleem te verhelpen is d.m.v. het kopen van betere componenten.

Vandaar mijn volgende vraag: welk component kan ik het beste vervangen van de pc waardoor dit probleem kan worden verholpen? Ik zat zelf te denken aan de processor, het werkgeheugen of de harde schijf.

Dit zijn op dit moment de specificaties van de computer:
- Intel Celeron Processor G1840
- Crucial 4GB
- ASRock Z97M-ITX/A-C
- Western Digital 1TB harde schijf
- Shark Zone C10

Ben benieuwd naar jullie reacties! :)

p.s. er is niet echt een budget, maar het liefst de goedkoopste optie

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2016 22:18 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Als de pc hetzelfde een maand geleden wel deed zonder te schokken / vast te lopen ligt het niet aan componenten, maar aan software of oververhitting.

Kijk dus hoe warm hij wordt en of er geen onnodige software op de achtergrond draait.

[ Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 26-07-2016 10:03 ]

Verwijderd

Was de HDD niet aan't defragmenteren?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties! Zover ik weet was de harde schijf niet aan het defragmenteren, en liep er geen onnodige software op de achtergrond. Ik heb niet gekeken naar de warmte, maar dat zal ik binnenkort even doen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarmee speel je het spul af? Als je geen gebruik maakt van hardwareacceleratie dan is 't waarschijnlijk erg traag, maar als je die aan kan zetten, den is het waarschijnlijk een stuk beter te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt afgespeeld met VLC player, en middels een apparaatje van de beamer naar de beamer gestreamd. Hoe kan ik hardware acceleratie aanzetten? Nog nooit van gehoord!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

VLC zou standaard hardwareacceleratie moeten doen (staat vast ergens in te stellen).
Probeer het anders eens met MPC-HC, die speelt in mijn ervaring een stuk soepeler af dan VLC (mits je gebruik kan maken van hardwareacceleratie). Dat ligt vaak ook aan de type files die je af probeert te spelen.

[ Voor 12% gewijzigd door TERW_DAN op 26-07-2016 09:50 ]

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-02 20:13

Praetextatus

the dutch_paki

Ik zou ook meteen een schone installatie doen, weet je meteen of er toch niet ergens hardware aan t falen is.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Pagina: 1