Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Is mijn energiemeter afgekeurd?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.167 views

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-11 19:14
Helaas, ze willen ook hier mijn analoge meter vervangen. Hier heb ik om meerdere redenen geen trek in. In de brief geven ze aan dat ie niet voldoet aan de "strenge eisen", echter ze zeggen niet dat ie afgekeurd is.

Schijnbaar doet deze toko tegenwoordig de steekproeven.
Mijn type (CL160f6, 164K) staat er wel tussen maar bij mijne staat een bouwjaar van 1983 waarbij deze lijst het over 1986 heeft.
De vraag is dus of deze inderdaad afgekeurd is.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 23:45

JdM

Humbled

En wat is nu je vraag voor hier?

[ Voor 18% gewijzigd door JdM op 25-07-2016 22:02 ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:57

Onbekend

...

Jouw meter is van het zelfde type als op de lijst en is zelfs ouder. Grote kans dat jouw meter niet meer nauwkeurig is, en dat ze jouw meter willen vervangen door een nieuw exemplaar die wel nauwkeurig is.
Ik weet niet of het goedkoper is om jouw meter door te laten meten om te laten zien dat hij nauwkeurig is, of dat je hem laat vervangen door een nieuw exemplaar.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• MisterE
JdM schreef op maandag 25 juli 2016 @ 22:02:
En wat is nu je vraag voor hier?
Klopt het nu dat mijn meter NIET afgekeurd is. In het pdf lees ik:
De metercode en het bouw- of revisiejaar zijn essentieel om de meter te kunnen
identificeren. Uw meterbeheerder heeft deze gegevens opgenomen in zijn
administratie.
Kan ik een afkeuringsrapport eisen?

• MisterE
Onbekend schreef op maandag 25 juli 2016 @ 22:05:
Jouw meter is van het zelfde type als op de lijst en is zelfs ouder. Grote kans dat jouw meter niet meer nauwkeurig is, en dat ze jouw meter willen vervangen door een nieuw exemplaar die wel nauwkeurig is.
Ik weet niet of het goedkoper is om jouw meter door te laten meten om te laten zien dat hij nauwkeurig is, of dat je hem laat vervangen door een nieuw exemplaar.
Eerlijk gezegd zijn dat wel mijn minste zorgen. Ik wil geen big brother.

• jarrin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-10 05:10
Een digitale meter != een slimme meter. Voor zover ik weet kan je er nog steeds voor kiezen om de 'slimme' functionaliteit uit te laten schakelen.

Zie: https://www.consuwijzer.n...ter/slimme-meter-weigeren

• Altijdgriep
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:15
jarrin schreef op maandag 25 juli 2016 @ 22:10:
Een digitale meter != een slimme meter. Voor zover ik weet kan je er nog steeds voor kiezen om de 'slimme' functionaliteit uit te laten schakelen.

Zie: https://www.consuwijzer.n...ter/slimme-meter-weigeren
Dat is niet waar hoor, een "slimme meter" is wel een digitale meter maar wel degelijk een andere dan een gewone digitale.

1 belletje en je krijgt zonder problemen een gewone digitale

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11 22:26
MisterE schreef op maandag 25 juli 2016 @ 21:57:
Helaas, ze willen ook hier mijn analoge meter vervangen. Hier heb ik om meerdere redenen geen trek in. In de brief geven ze aan dat ie niet voldoet aan de "strenge eisen", echter ze zeggen niet dat ie afgekeurd is.

Schijnbaar doet deze toko tegenwoordig de steekproeven.
Mijn type (CL160f6, 164K) staat er wel tussen maar bij mijne staat een bouwjaar van 1983 waarbij deze lijst het over 1986 heeft.
De vraag is dus of deze inderdaad afgekeurd is.
Waarschijnlijk is hij alleen administratief afgekeurd.

My favorite programming language is solder.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:55
Een slimme meter mag je gewoon weigeren.
Er is al eerder over dit onderwerp gesproken, zie: Slimme energiemeter, weigeren??

Je vraagt past naar mijn idee prima thuis in dat topic, dus ik sluit dit topic. Graag in dat topic verder.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.