Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dikke vette help! Ik kom er niet wijs uit. Voor mijn zakelijke e-mailadressen, dit zijn er drie, wil ik graag outlook gebruiken. De ene die doet het gewoon non stop, dit is een POP3 account.

De andere twee doen het de ene keer wel en de andere keer weer niet, dit zijn weer EMAP? (correct me if i'm wrong) accounts.

De ene keer kan ik dus wel berichten ontvangen en verzenden, en de andere keer weer niet. En dat is natuurlijk niet zo efficiënt werken. Heeft iemand hetzelfde probleem gehad?

Ik heb een Macbook Air en Outlook 365. Niet gedownload via een torrent ofzo, gewoon gekocht bij de media markt.

Beste antwoord (via Verwijderd op 27-07-2016 00:12)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Alle drie de zakelijke accounts zijn bij Flexhosting?

Als ik bij de helpdesk van Flexhosting, staat er het volgende:
Bij "Server voor uitgaande e-mail" kunt u onze uitgaande server *alleen* gebruiken wanneer uw Internet Provider "poort 25" voor externe mailproviders toestaat. Mocht uw Internet Provider "poort 25" open hebben staan, dan kunt u onze uitgaande mailserver gebruiken door dezelfde instelling als de "inkomende mailserver" te gebruiken, aldus mail.uwdomein.nl

Raadpleeg deze link waarop te zien is welke Internet Providers "poort 25" blokkeren en wat u in dit geval dient te doen: http://helpdesk.flexwebho...le&kbarticleid=12&nav=0,3
V.zi.w. blokkeert KPN poort 25 voor uitgaande e-mail. Als je dus e-mail wilt versturen zul je de SMTP server van KPN moeten gebruiken. Een andere mogelijkheid is om te kijken of poort 465 of 587 werken voor uitgaande e-mail. Dit zijn poorten die worden gebruikt om e-mail te versturen met encryptie en/of authenticatie. Flexhosting meldt niet expliciet dat dit werkt, maar elke goede e-mail provider zou dit moeten ondersteunen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:39
In je TT heb je het over iOS in je bericht over MacOS. Voor de zekerheid, over welke gaat het?

Heb je toevallig het ook op een ander apparaat geprobeerd? Zoals op je iOS/macOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh in mijn beleving is dat hetzelfde haha. Ik heb in ieder geval een Macbook Air met MS Office 365.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wie host je zakelijke e-mailadressen? Wat bedoel je met dat het niet werkt; krijg je een foutmelding, loopt het programma vast? Wat is er anders dat het de ene keer werkt en de andere keer niet?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gok dat je zakelijke mailservers exchange-hosted zijn. Instellen als exchange mailadres zou dan iig een stuk beter moeten werken dan een mix van imap en pop3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De twee zakelijke die niet werken zijn beide via flexwebhosting. Het werkt niet, ik krijg een foutmelding:

Er is een time-out opgetreden voor een bewerking op de server. De server is mogelijk niet beschikbaar of overbelast of er is te veel netwerkverkeer.

Foutcode: -3259

Hij doet het nu helemaal niet meer, als ik hem opnieuw instel, zowel POP als IMAP, krijg ik deze foutmelding. Eerder installeerde ik het account bij mijn werk, ik zat dus op die wi-fi. Toen kwam ik thuis en kon ik het hier verzenden. Toen heb ik hem hier weer opnieuw ingesteld omdat die opeens weer die foutmelding gaf, zat ik op mijn werk en kon ik het bericht zo 123 verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:39
https://support.microsoft.com/en-us/kb/2443563

Lijkt dus op een SMTP probleem, probeer dat eens te veranderen. Overigens zoals Intelligo al zegt, stel ze in als exchange. Het is geen POP en geen IMAP.

Alhoewel: https://www.flexwebhosting.nl/e-mail/ ik zie daar geen Exchange hosting staan. Dan zou het wel IMAP zijn. De oplossing volgens microsoft is overigens wel hetzelfde. SMTP aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Welke instellingen gebruik je precies? Welke inkomende- en uitgaande e-mailserver gebruik je? Welke provider heb je thuis? Wat is er anders aan 'die ene' die wel altijd werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
"Er is een time-out opgetreden voor een bewerking op de server. De server is mogelijk niet beschikbaar of overbelast of er is te veel netwerkverkeer."

Er zijn gewoon problemen op de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Whatson schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:31:
"Er is een time-out opgetreden voor een bewerking op de server. De server is mogelijk niet beschikbaar of overbelast of er is te veel netwerkverkeer."

Er zijn gewoon problemen op de server.
Als je mail probeert op te halen op de verkeerde poorten, of je ISP blokkeert de toegang tot elke vreemde e-mailprovider, krijg je dezelfde foutmelding. Denk dat het eerder aan een probleem tussen de gebruiker en de server ligt, dan aan de server zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Pendora Met die 587 heb ik geprobeerd, ook zonder succes helaas.

@Daedalus Ik kan in de webhosting op een tabje klikken dat ik info krijg voor Outlook, deze neem ik over en dat is dus mail.irishpubhome.nl voor zowel uitgaand als inkomend. als ik kijk naar whatsmyipaddress geeft die aan dat we KPN hebben. Ook geprobeerd om stmp.kpnmail.nl te gebruiken, wederom tevergeefs. Wat er anders is weet ik niet, want daar zit in ieder geval de fout :p

@Whatson Oke, en wanneer zijn de problemen van de server verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geprobeerd via Exchange, hij geeft dan aan dat die de server niet kan vinden, dus voeg ik weer mail.irishpubhome.nl in. Nu krijg ik de foutmelding:

Er zijn onverwachte gegevens aangetroffen

Foutcode: -17997

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Alle drie de zakelijke accounts zijn bij Flexhosting?

Als ik bij de helpdesk van Flexhosting, staat er het volgende:
Bij "Server voor uitgaande e-mail" kunt u onze uitgaande server *alleen* gebruiken wanneer uw Internet Provider "poort 25" voor externe mailproviders toestaat. Mocht uw Internet Provider "poort 25" open hebben staan, dan kunt u onze uitgaande mailserver gebruiken door dezelfde instelling als de "inkomende mailserver" te gebruiken, aldus mail.uwdomein.nl

Raadpleeg deze link waarop te zien is welke Internet Providers "poort 25" blokkeren en wat u in dit geval dient te doen: http://helpdesk.flexwebho...le&kbarticleid=12&nav=0,3
V.zi.w. blokkeert KPN poort 25 voor uitgaande e-mail. Als je dus e-mail wilt versturen zul je de SMTP server van KPN moeten gebruiken. Een andere mogelijkheid is om te kijken of poort 465 of 587 werken voor uitgaande e-mail. Dit zijn poorten die worden gebruikt om e-mail te versturen met encryptie en/of authenticatie. Flexhosting meldt niet expliciet dat dit werkt, maar elke goede e-mail provider zou dit moeten ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nope, de ene die wel werkt weet ik niet waar die is, maar daar ging het ook niet helemaal vlekkeloos en was de oplossing de 587 toepassen. Ik ga nu even toepassen wat jij zegt! Super thanks in ieder geval al voor jullie tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds niks! Alles geprobeerd pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NOU! Het is gelukt, geweldig! Ik bleek dus geen KPN te hebben, oeps. Maar telfort. smtp.telfort.nl doet nie! Nee vanmiddag niet en niet ook niet, maar we hebben dus telfortglasvezel. Met smtp.telfortglasvezel.nl doet die het dus wél.

Alleen nu 1 vraag, wanneer ik dus op een ander netwerk zit, moet ik dan die poort weer aanpassen naar mail.irishpubhome.nl of doet die het dan ook wel gewoon?

Heel erg bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je de instellingen hebt gebruik zoals ze bij Telfort staan (poort 587, SSL aan, gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld), zou dit ook in principe moeten werken buiten het netwerk van Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:10
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 00:12:
NOU! Het is gelukt, geweldig! Ik bleek dus geen KPN te hebben, oeps. Maar telfort. smtp.telfort.nl doet nie! Nee vanmiddag niet en niet ook niet, maar we hebben dus telfortglasvezel. Met smtp.telfortglasvezel.nl doet die het dus wél.

Alleen nu 1 vraag, wanneer ik dus op een ander netwerk zit, moet ik dan die poort weer aanpassen naar mail.irishpubhome.nl of doet die het dan ook wel gewoon?

Heel erg bedankt voor jullie hulp!
Je kan altijd een extra smtp server toevoegen voor je mail adressen,
de beste optie is om dan de smtp van je mobiele provider te gebruiken.

It's All In The "Mix"

Pagina: 1