Iemand anders ook een bakkende K6-2 450 met dit weer??

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Topicstarter
Wat nieuwe spulletjes gekocht voor mijn pc'tje, gaat ie continu over de kop met win98 second edition met explorerfouten, mssgvrfouten of zoiets en registerfouten. Misschien het warme weer of zo? De bios geeft een temp van 59-60 weer, orginele config, AMD K6-2 450, 32 mb PC100, sbpci128, externe modem 14k, s3 virge 4 mb.
Erbij gegooid, 64 Mb PC-100, in dezelfde winkel gekocht als de 32 reep (Mycom) en oude trust modem 33k6 erin.

• laurensl
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ik heb me AMD nu juist overgeclocked, en hij loopt stabiel op 480 (120x4) met de orginele koeling (2.5V), dus ik denk niet dat het daaraan zal liggen..

Verwijderd

Heb nog al eens horen zeggen dat de oudere AMD processoren gemakkelijk warm werden.

En heb dat ook uit ondervinding mogen merken.

Als me'n ouwe K6/233 zit te grazen gaat de temp. zonder probs naar de 75°C.

Heb 'em nooit warmer laten worden, kwestie van em niet door te branden.
Maar hij zit nu in een ander mobo zonder Warmtesensor. En ik vrees dat ie het een beetje te warm gekregen heeft, want windoze wilt bijna nooit booten & tijdens de installatie van linux kreeg ik een Kernel Panic en is ie daarna vastgelopen.

Weet er iemand toevallig Diagnostics soft voor een k6je?

Verwijderd

Ik heb eens met mijn K6-2 400 op een LAN gezeten waar het echt hutje-mutje was. Heel veel mensen op elkaar en dus ook verschrikkelijk heet. Toen de proc boven de 50 graden kwam kapte de computer d'r mee en moest 'ie eerst ff afkoelen voor ik weer verder kon.

Ergo...veel hoger dan 50-60 graden krijg je 'm niet, dus of een andere proc. of betere koeling :)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Topicstarter
Ik zal eens wat met extra koeling gaan verzinnen...
Thanks

Verwijderd

Mijn ouwe K6-233 kreeg het in de zomer ook héél moeilijk met de warmte... in 3D games ging hij gegarandeerd plat! De oplossing: case open en een ventilator erop (gewoon bureaumodelletje)... gegarandeerd genoeg airflow en geen problemen meer.

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 21:10

StratoFarmer

Anke :*

Ik heb ook zo'n leuke K6-2 450 en die zit standaard maar op +/- 39 graden. Verder geen bijzondere koeling, alles standaard en dus ook met dit weer totaal geen problemen.
Dus ik denk dat jouw koeling toch een bietje ondermaats is helaas....

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Sidekick
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 21:24
Ik heb ook zo'n oude (1,5 jaar) AMD k6-2@350, maar 's zomers loopt ie beduidend vaker vast. Weet geen temp, heb een goedkoop mobo-tje zonder tempcensorshit. Maar het koelertje kostte ongeveer 3 knaken. Ja.. dan krijg je probs bij gelijktijdig Inetten/grazen/icq-en/websiten/mp3-en

Tijd voor een andere koeler :)!

Sidekick out..
Pagina: 1