Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Merken/laptops met de beste accuduur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Poedelini
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-10-2024
Welke merken en of laptops hebben de beste accu duur?
Of mischien beter gezegd wat mag ik ervan verwachten?

Ik heb nu een HP met een i7 6700HQ, GTX 950m, 8 gb geheugen, 256 gb ssd, snelle wifi en bluetooth, 3-cels, 61,5-WHr lithium-ion.
De accu duur gaat met een beetje surfen en een YouTube filmpje hier en daar maar 3 uur tot 3,5 mee.

Ik weet niet of ik hier wel tevreden mee ben en ik vraag me af welke vergelijkbare laptop(merk) wel een accuduur van 5/6 uur heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Poedelini op 26-07-2016 20:11 ]

Alle reacties

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:30

WCA

In ieder geval geen laptop met een quad core i7 en een dedicated gpu :p

Share and Enjoy!

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 14:22
Wat heb je zelf al gevonden? 5 seconden googelen levert dit op: http://www.laptopmag.com/...longest-lasting-notebooks

Zelf ook goede ervaringen met MacBooks en Thinkpads in het algemeen.

Verwijderd

donaldo schreef op maandag 25 juli 2016 @ 20:37:
Wat heb je zelf al gevonden? 5 seconden googelen levert dit op: http://www.laptopmag.com/...longest-lasting-notebooks

Sorry hoor maar zo blijft er toch niks over. Alles is al via Google te vinden dus dan maar geen topics starten?
Ik heb vergelijkbare specs en wil ook wel weten hoe lang een ander er gemiddeld mee doet.

Ik kan na een half jaar gebruik net een lange film kijken wat ik dus te kort vind.

• Poedelini
donaldo schreef op maandag 25 juli 2016 @ 20:37:

Ik vind het moeilijk te zoeken omdat ik ook natuurlijk zoek naar vergelijkbare specs van mijn laptop en hoopte ook wat ervaringen van anderen te lezen wat betreft accu specs of zoiets.
GreNade schreef op maandag 25 juli 2016 @ 20:36:
In ieder geval geen laptop met een quad core i7 en een dedicated gpu :p
Zou dus zeg een i5 6200u significant verschil maken met een i7?

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 14:22
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 20:43:
[...]

Sorry hoor maar zo blijft er toch niks over. Alles is al via Google te vinden dus dan maar geen topics starten?
Ik heb vergelijkbare specs en wil ook wel weten hoe lang een ander er gemiddeld mee doet.

Ik kan na een half jaar gebruik net een lange film kijken wat ik dus te kort vind.
Ik denk dat de vraagstelling wel wat duidelijker mag als je een goede discussie wil starten. Er zijn massa's laptops die met 'een beetje surfen en een YouTube filmpje kijken' langer mee gaan op de accu dan die van TS.

Zoals ik het nu begrijp zoekt hij een laptop met vergelijkbare specs die langer mee gaat. Dat maakt het delen van ervaringen al een stuk specifieker.

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Van het werk een Toshiba met i3 processor en 4gb ram. Geen beest, maar met een beetje tekstverwerken kan ik er een fatsoenlijke tijd mee doen. Uurtje of 7 is geen enkel probleem.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• smile4ever.x
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09-2024
Ik kan de Toshiba Tecra Z50-A-16U aanraden die met gemak 10 uur meegaat op een enkele acculading als je alleen wat surft / tekstverwerking doet.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:25
Een laptop met i7 en een dedicated gpu als je die dan nog eens vol belast met een game... Tjah die zal geen 10 uur halen. Maar daar zijn de meeste laptops met die specs ook niet echt voor gebouwd.

...

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:33
Dit is natuurlijk een ontzettend non-topic. De zin 'your mileage may vary' heeft altijd betrekking op accu zaken. We weten natuurlijk helemaal niks van jouw gemiddeld gebruik. Dusver heeft elke opmerking, advies of enig andere vorm van commentaar totaal geen zin. Wat wil je nu precies met dit topic??... Wat zoek je? Een game laptop met een goede accuduur? Of überhaupt een laptop met een goede accuduur waar prestaties wat minder mee spelen.

• Poedelini
Wouter Lucassen schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 19:55:
Dit is natuurlijk een ontzettend non-topic. De zin 'your mileage may vary' heeft altijd betrekking op accu zaken. We weten natuurlijk helemaal niks van jouw gemiddeld gebruik. Dusver heeft elke opmerking, advies of enig andere vorm van commentaar totaal geen zin. Wat wil je nu precies met dit topic??... Wat zoek je? Een game laptop met een goede accuduur? Of überhaupt een laptop met een goede accuduur waar prestaties wat minder mee spelen.
Ik denk dat ik best duidelijk ben. Ik zoek naar mensen met vergelijkbare specs wat hun accuduur is. Er staat duidelijk in het topic wat ik ermee doe. Een beetje feedback of dat realistisch is is wel fijn. Wie weet raad iemand iets anders aan.

Ik vind surfen en hier en daar een YouTube filmpje voor 3 a 3 en half uur op een splinter nieuwe laptop best kort ja.

Verwijderd

koentjuh1987 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 19:17:
Een laptop met i7 en een dedicated gpu als je die dan nog eens vol belast met een game... Tjah die zal geen 10 uur halen. Maar daar zijn de meeste laptops met die specs ook niet echt voor gebouwd.
Maar met een beetje surfen dan? Hoe lang moet zo'n laptop als die van de ts het doen met alleen surfen en met youtube filmpjes etc. Want dat is wat er gevraagd word en ik stiekem ook wel wil weten.

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
Wellicht ook handig om aan te geven hoeveel cells je accu heeft...

• Poedelini
__REMCO__ schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 20:10:
Wellicht ook handig om aan te geven hoeveel cells je accu heeft...
3-cels, 61,5-WHr lithium-ion

• koentjuh1987
3 cells accu is niet heel erg groot. Kun je de accu niet vervangen voor een 6 of 9 cells?

...

Verwijderd

3 cell of 6 cell zegt niet zoveel. De nieuwere batterijen zijn voor een groot gedeelte 3-4 cell met dezelfde WHr als oudere 6-cell batterijen.

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:18
Mijn Toshiba i3 met 8 gb ram (goedkoop ding van destijds 500 euro volgens mij). gaat ook ruim 6 uur mee op de accu. Dit met gebruik van extern bureaublad.

• Poedelini
koentjuh1987 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 09:15:
3 cells accu is niet heel erg groot. Kun je de accu niet vervangen voor een 6 of 9 cells?
Nee, ik heb dat gevraagd aan HP maar helaas. Ik zit eraan te denken om een powerbank te kopen voor laptops.

• koentjuh1987
xares schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:39:
Mijn Toshiba i3 met 8 gb ram (goedkoop ding van destijds 500 euro volgens mij). gaat ook ruim 6 uur mee op de accu. Dit met gebruik van extern bureaublad.
Remonte desktop vraagt niet extreem veel van je laptop tov een andere applicatie. Maar 6 uur is toch wel redelijk standaard voor wat internet/mail/office werk.

Mijn ultrabook van hp haalt 7-8 uur. Maar is ook sterk afhankelijk van gebruik en schermhelderheid. Alles gedimd kom ik tot uurtje of 8. Helderheid op 100% en is haal net 5 uur. (Incl USB Dock/ port replicator waar toetsenbord, muis en scherm via USB 3.0 gekoppeld zijn)

...

Verwijderd

.

[ Voor 125% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2016 16:13 ]

Pagina: 1