[SCSI] Termination vraag (met tekening)

Pagina: 1
Acties:

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Topicstarter
Ik zit weer te rommelen met mijn PCeetje doordat er weer wat onderdelen vervangen zijn etc. Nu begin ik een beetje te twijfelen of ik al dan niet de juiste terminators op 'on' heb gekwakt.

Misschien dat er hier nog wat SCSI-die-hards rondlopen die dit al dan niet kunnen bevestigen. Op de 2940UW staat de term op auto. Maar hoe zit het met de andere zooi. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.moodbenders.nl/scsi.jpg

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
wow jij hebt talent jongen

met een tablet gemaakt ofzo?

Verwijderd

Zo klopt het. Je moet inderdaad alle 3 de subketens termineren. In principe zouden je narrow scsi-ketens ook door de controller getermineerd kunnen worden (automatisch), maar het kan geen kwaad om dit ook 'hard' in te stellen.

• OzBoz

OzBoz

Topicstarter
Dank voor de reacties.. (en ja, Wacom tabletje) maareh.. vreemde is, ik zit nu even te loeren op de site van Adaptec en zie het volgende:
Can I use all three connectors on my AHA-2940UW at the same time?

No. The internal 50 pin connector is a parallel branch of the lower 8 bits of the wide bus. Using all the connectors creates a "Y" connection instead of the point-to-point bus configuration required for proper operation.

The wide bus on the AHA-2940UW can be pictured as two parallel horizontal lines, the 'upper eight data bits, and the 'lower' eight data bits. The lower bus is tapped and routed to an internal 50 pin SCSI connector. If using an internal 68 pin hard drive at one end of the parallel lines, the other end of those lines must have a 68 pin terminated wide device on an external cable, an external non-wide device with an appropriate adapter to terminate the upper bus, be terminated on the host adapter (and have no other devices), OR have a non-wide device on the 50 pin internal connector with the host adapter termination set to
"high on/low off" or "Automatic". This maintains the point-to-point requirement of the SCSI bus.
Das nogal vreemd omdat het bij mij altijd al heeft gewerkt... Hmmzz duister. Bij Adaptec zeggen ze dus gewoon dat dit niet kan. Alleen op de PRO-versie van de 2940UW, wat dan weer de laatste versie is van de 2940 en waarvan ik me niet kan voorstellen dat ik die heb (heb kaartje al tijden). Pff.. complex.

Verwijderd

Hmjah. wat ik uit die brei opmaak is dat de interne 50 en 68 conn gewoon 1 en dezelfde scsi channel is.

in principe moet je dat de kaart zelf niet terminaten (intern) en alle 2 de uiteindes wel terminaten.?/!

Verwijderd

Ff wat anders, als het ook echt zo is ben je wijs als je alle trage scsi-2/u-scsi apparaten van die bus haalt, anders worden je UW hd's gecapped op het traagste apparaat.

wil je dat CD spul gebruiken moet je of een 2e scsi kaartje halen, of upgraden naar een 2940u2w/29160. die hadden (dacht ik) per connector een apart & onafhankelijk scsi kanaal

• OzBoz

OzBoz

Topicstarter
Indeed.. maar ik vind het nogal wazig dat het dus eigenlijk niet zou kunnen. Omdat het inderdaad dezelfde channel is. De Pro versie heeft daarvoor een andere chip om de mik aan te sturen.

Mijn vraag was ook een beetje ontstaan doordat ik since ik SCSI bios met v2.20 geflashed heb ik een beetje trage reacties van de SCSI devices krijg. Dus dat zet ik zowiezo weer even terug. Maar wilde in elk geval even een bevestiging van de terminators. Weet ik dat het daar niet aan ligt.

• OzBoz

OzBoz

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 13:42 schreef Lexxie het volgende:
wil je dat CD spul gebruiken moet je of een 2e scsi kaartje halen, of upgraden naar een 2940u2w/29160. die hadden (dacht ik) per connector een apart & onafhankelijk scsi kanaal
Nou het gaat me juist om het CD gebeuren. De HD's waren indertijd wel a-sociaal duur maar qua omvang nou niet echt boeiend (een 9gB en een 4,5 gB). Dan doen die Maxtor IDE's het ook wel erg prettig voor weinig. Verder heb ik naast die SCSI meuk ook nog 3 IDE HD's en 1x IDE DVD. Nogal een volle bak zeg maar.

Alle sloten zitten verder ook nog vol dus kaartje erbij gaat ook niet werken. Trek ik nog liever de SCSI-HD's eruit. Ik pruts vanavond als ik weer thuis ben nog even en kijk dan even of ik het weer lekker aan de praat kan krijgen.

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 23:24
Koop anders gewoon van die convertor-dingen en zet daarmee je CDR en CD op de wide kabel. Is alles weer volgens spec.

Tenzij je natuurlijk stiekem wel de dual-channel variant hebt maar dat zou je wel weten denk ik.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• OzBoz

OzBoz

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 14:00 schreef VlasBaard het volgende:
Koop anders gewoon van die convertor-dingen en zet daarmee je CDR en CD op de wide kabel. Is alles weer volgens spec.

Tenzij je natuurlijk stiekem wel de dual-channel variant hebt maar dat zou je wel weten denk ik.
Eeej das ook een tip.. sja, heb al zitten kijken op de site van Adaptec kan zien dat je al dan niet een PRO hebt, maar dat schijnt niet al te simpel te zijn. Denk dat ik maar voor de convertors ga.. es ff zien waar die te halen zijn.

Verwijderd

Opzich in orde maar voorkeurshalve zou ik de cdrw en cdrom omdraaien.

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 23:24
Ff wat anders, als het ook echt zo is ben je wijs als je alle trage scsi-2/u-scsi apparaten van die bus haalt, anders worden je UW hd's gecapped op het traagste apparaat.
Dat is bij IDE, niet bij SCSI. Waarom denk je dat je de snelheid per SCSI ID kan forcen in het SCSI bios ?

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• OzBoz

OzBoz

Topicstarter
Heb net twee convertortjes besteld om de CD/CDW aan de 68 pins te hangen. Kijken of het dan ook allemaal weer wat soepeler gaat.

Dat van dat forcen, indeed..

Zo kwam ik net nog wat tips tegen bij Adaptec over het aansluiten van een scanner als ie beetje traag reageerd. (hangt bij mij aan een nogal lange kabel, voor SCSI-way-of-speak)

Pagina: 1