Moederbord bij een i5-6500?

Pagina: 1
Acties:
  • 387 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers!

Ik ben 14, en heb wat geld opgespaard om mijn PC te kunnen upgraden.
Ik zat te denken aan een i5-6500, maar wat is een goed en zo goedkoop mogelijk moederbord hierbij?
Mijn budget is limited! :|

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:42

RvL

Als je budget gelimiteerd is, zou ik voor de i5-6400 gaan. Het verschil in prestaties is te verwaarlozen.

Voor wat betreft moederborden. Wat heb je zelf al gevonden? Het forum puilt werkelijk uit van informatie daarover

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip,

Ik dacht aan deze:

https://www.alternate.nl/...uct/1229702?tk=7&lk=17219

Hij is niet zo heel uitgebreid, maar ik vroeg me af of er betere alternatieven voor een redelijk laag budget waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:42

RvL

Kan, persoonlijk zou ik eerder voor een bord met B150 chipset gaan. Die hebben wat meer features zoals meer features of (afhankelijk van welke je kiest) meer PCI-e sloten, meer geheugensloten e.d.

Kijk eens in de pricewatch. Goedkoopste opties zijn de uATX borden met B150. Bijvoorbeeld deze: pricewatch: MSI B150M BAZOOKA

Let er wel op dat je er met een moederbord en processor alleen niet bent! Je hebt uiteraard ook geheugen nodig. Het moederbord wat je zelf gevonden hebt en de optie hierboven hebben DDR4 geheugen nodig. Bijvoorbeeld 8GB: pricewatch: Crucial CT2K4G4DFS8213

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:58

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke redenen heb je Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/IIM11qkD8JkLEqmNgvTto4XQ/full.png weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies. Aangezien dat nu onmogelijk is geworden sluit ik je topic.

Het staat je uiteraard vrij een nieuw topic te openen. Laat hierbij wel de vragen staan en beantwoord ze punt voor punt.

Succes!

Dit topic is gesloten.