Ik ben een trotse bezitter van een Athlon op 1400 mHz, maar nou word ie in deze warme zomerdagen nogal warmpjes, nu overweeg ik om een peltier aan te schaffen, (voor info kijk op www.waterkoeling.nl of www.oc-shop.com)maar nu weet ik hoe het systeem werkt maar hoe moet je die peltier op je cpu bevestigen en hoe mijn cooler (alpha 6035) op die peltier?
Kijk eens in DOC, daar weet iedereen alles van Peltiers ed. http://gathering.tweakers.net/listtopics.php/22 en gebruik de search.
Fun while it lasted: World Community Grid!
Verwijderd
Nu ik misschien ook zo'n peltier wilt bestellen heb ik ook een klein vraagje 
Ik hoorde dat je een goede koeler moet hebben om die peltier te koelen, is een Spire koeler (35 piek, computer-land) er ook geschikt voor of moet ik gaan voor een Orb of Alpha???
En is er dan minder kans om mijn processor te slopen (met orb) als er een peltier tussen zit??
Cya,
Presi
Ik hoorde dat je een goede koeler moet hebben om die peltier te koelen, is een Spire koeler (35 piek, computer-land) er ook geschikt voor of moet ik gaan voor een Orb of Alpha???
En is er dan minder kans om mijn processor te slopen (met orb) als er een peltier tussen zit??
Cya,
Presi
No way, voor een AMD + peltier mag je gaan waterkoelen. http://gathering.tweakers.net/forum/findOp dinsdag 26 juni 2001 20:14 schreef Presi het volgende:
Nu ik misschien ook zo'n peltier wilt bestellen heb ik ook een klein vraagje
Cya,
Presi
Fun while it lasted: World Community Grid!
zeker een 1400 die pruduceert zo'n 80 watt, dus peltier nodig die 130 watt afvoerd, die verbruikt 250 watt, dus in totaal ongeveer 330 wat afvoeren
.
klopt
een spire is NOOIT genoeg voor een peltier, tenzij het een 20watt is maar je hebt een 120+ watt peltier nodig om een amd t-bird 1400 te koelen en dus kom je automatisch uit op een 176watt peltier. Je kan peltiers tot 70watt koelen met een GOEIE koeler (dus absoluut geen orb's en andere koelers met een 60mm 4500rpm fan)
Het moet een echte topkoeler zijn (alpha, globalwin fop38 of wkb38 of de grote swiftechs).
maar boven de 80 MOET je aan waterkoeling gaan. Anders krijg je het ergste wat je kan overkomen met een peltier: de warme kant word koud en koude kant warm (dat is het ergste) en niet zo'n beetje ook. die kant wordt dan 150 graden in 3 sec tijd.
En dan stinkt het in je comp
je moet een waterkoelingsysteem hebben met een bong-toren of een radiator. Een gewone bak water is niet meer genoeg dan.
een spire is NOOIT genoeg voor een peltier, tenzij het een 20watt is maar je hebt een 120+ watt peltier nodig om een amd t-bird 1400 te koelen en dus kom je automatisch uit op een 176watt peltier. Je kan peltiers tot 70watt koelen met een GOEIE koeler (dus absoluut geen orb's en andere koelers met een 60mm 4500rpm fan)
Het moet een echte topkoeler zijn (alpha, globalwin fop38 of wkb38 of de grote swiftechs).
maar boven de 80 MOET je aan waterkoeling gaan. Anders krijg je het ergste wat je kan overkomen met een peltier: de warme kant word koud en koude kant warm (dat is het ergste) en niet zo'n beetje ook. die kant wordt dan 150 graden in 3 sec tijd.
En dan stinkt het in je comp
je moet een waterkoelingsysteem hebben met een bong-toren of een radiator. Een gewone bak water is niet meer genoeg dan.
deze kan 176 watt afvoerenOp dinsdag 26 juni 2001 20:23 schreef Diablow het volgende:
zeker een 1400 die pruduceert zo'n 80 watt, dus peltier nodig die 130 watt afvoerd, die verbruikt 250 watt, dus in totaal ongeveer 330 wat afvoeren.
maar die 330 watt klopt wel!
Pagina: 1