Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmlx
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-08 16:59
Mijn vraag

Ik heb een 1000E set gekoppeld aan mijn satelliet receiver. Dit werkte altijd goed totdat ik recent de upgrade voor deze powerline geïnstalleerd heb. Die upgrade werd aangeboden door mijn Fritzbox.
Vanaf dat moment heb ik nog wel een LAN-verbinding maar geen goed IP-adres. De receiver meldt dat er geen geldig IP-adres gevonden is en dat ik mijn DHCP server, kabels en instellingen dien te controleren.
Het enige echter wat gewijzigd is is de update welke ik (uiteraard) bij beide powerlines doorgevoerd heb.

Relevante software en hardware die ik gebruik
* AVM Fritzbox 7490 met OS 6.60
* Powerline 1000E SET Edition Internationaal
* Mutant satelliet receiver

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Om deze wijziging terug te draaien wilde ik de adapters terug naar de fabrieksinstellingen zetten. Dat zou kunnen door de knop "Powerline-Security" 10 seconden ingedrukt te houden. Ook dat werkt echter niet, er lijkt niets te gebeuren. In ieder geval gaan de ledjes niet even kort uit zoals in de handleiding staat. Het probleem blijft dus.

Wie kan mij helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:59

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Sowieso ga je de update niet ongedaan maken door een fabrieksreset. Die herstelt alleen de fabrieksinstellingen voor de laatst geïnstalleerde firmware. Kan je de receiver wel zien in de DHCP van je router?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmlx
oké, dan weet ik dat ook weer!

Ik kan wel 1 van de adapters in het thuisoverzicht in de Fritz box software zien. Bij die adapter wordt gemeld dat de software actueel is. Maar waarom de 2e adapter niet weergegeven wordt ontgaat me. Hardware matig was en is er immers niets gewijzigd. Die update moet m.i. dus voor het probleem gezorgd hebben want voor de update zag ik ze wel beide in het overzicht staan. Bij AVM zie ik echter niets staan over eventuele problemen na deze release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:29

Illusion

(the art of)

na de update moet je ze natuurlijk wel opnieuw koppelen!

Daar kan je het beste even de handleiding voor pakken, maar volgens mij moet je eerst op de ene de knop 3 sec indrukken, en dan binnen een minuut op de andere ook.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmlx
Dank voor jouw reactie, maar de koppeling had ik ook al gedaan: geen resultaat.

Heb jij die update toevallig ook uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:29

Illusion

(the art of)

Dan zal het opnieuw koppelen waarschijnlijk toch niet gelukt zijn. Wat voor lampjes zitten er op dingen, branden/knipperen ze en welke kleur hebben ze?

Daarnaast meldt je op de fritzbox os 6.60 te gebruiken, maar die is er niet in NL. Gebruik je de labor of een duitse release? En waarom?

zie ook:
https://nl.avm.de/service...FRITZ-Powerline-adapters/

[ Voor 24% gewijzigd door Illusion op 25-07-2016 21:56 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmlx
Ik gebruik inderdaad de Duitse release omdat de updates voor die versie veel eerder uitkomen dan voor de andere. En omdat het updatebeleid n.m.m. erg goed is bij AVM wil ik daar ook meteen gebruik van maken. Het zal niet de eerste update zijn welke (althans in mijn geval) voor betere ontvangst en lagere stroomkosten zorgt!

Inmiddels is het probleem opgelost maar weet niet wat nu de reden van het probleem is geweest. Wat ik wel weet is:
1. Update van de Powerlines via 7490 verloopt goed
2. Na update is er wel LAN koppeling maar geen IP-adres (melding: onbevestigd)
3. Reset via de Securityknop (conform handleiding) werkt niet
4. Het Fritz Powerline programma herkent geen Powerlines !?
5. Aansluiten van de Powerlines (1 voor 1) op de PC waar het Fritz Powerline programma draait zorgt voor detectie door het programma. Vanuit dit programma een reset gedaan
6. Na de reset werkt bijna alles weer: de goede IP-adressen zijn uitgegeven, de 7490 en de 1750E zien de Powerlines weer. Alleen het Fritz Powerline programma ziet nog steeds geen Powerline.....

In ieder geval mijn dank voor het meedenken en adviezen.

[ Voor 7% gewijzigd door mcmlx op 27-07-2016 13:00 . Reden: Aanvulling ]

Pagina: 1