Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:27

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Topicstarter
Ik wil mijn mede-tweakers graag betrekken bij mijn keuze voor een tablet notebook. Omdat ik door de vele (erg op elkaar lijkende bomen) het bos niet meer zie, heb ik dit topic geopend.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop/tablet wil ik inzetten voor een aantal taken:
  1. Laptop vervanger in de trein: simpel internet / Facebook spelletjes / video's (h264 / dvd rips / divx etc) bekijken
  2. Tweede scherm op de bank
  3. Eenvoudige systeembeheer werkzaamheden op het kantoor (ssh client, werkgever mail)
Wat is je budget?
Ik wil max 300 euro uitgeven

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, 4 tot 5 dagen per week

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen merkvoorkeuren, wel neig ik sterk naar een Windows laptop. Enerzijds omdat de tools die ik op mijn werk gebruik ook allemaal Windows gebaseerd zijn, anderzijds omdat mijn vrouw er dan makkelijk(er) op aan de slag kan. Chromebook of Android verkies ik om deze redenen niet.

Ik heb diverse producten in de pricewatch bekeken (@Tweakers: Waarom staan er zowel laptop notebooks in de tablet categorie als in de laptop categorie (bijv de Asus transformer T100HA in tablet en Asus transformer T100TAF in laptop). Hier ga ik een feedback dingetje speraat voor schrijven) en heb 5 mogelijke kandidaten geselecteerd. Ik wil mijn selectie niet beperken tot deze 5, dus als iemand een andere kandidaat heeft, hoor ik het graag.

In de onderstaande tabel heb ik de 5 op diverse punten tegenover elkaar gezet (door de verschillende categorieën werkt de pricewatch vergelijker niet vlekkeloos).

Asus Transformer T100HA-FU002TLenovo Ideapad Miix 300 10IBYPeaq PMM C1010-i02n3Asus Transformer T100TAF-w10-DK076THP Pavilion X2 10-n113nd
Pricewatchhttps://tweakers.net/pric...ock)-grijs/specificaties/https://tweakers.net/pric...ord)-zwart/specificaties/https://tweakers.net/pric...1010-i02n3/specificaties/https://tweakers.net/pric...w10-dk076t/specificaties/https://tweakers.net/pric...13nd-(wit)/specificaties/
Prijs289249279269277
ProcessorIntel atom x5-x8500Intel atom Z3735fIntel atom Z3735fIntel atom Z3735fIntel atom X5-8300
Proc snelheid1,44 GHz1,33 GHz1,33 GHz1,33 GHz1,44 GHz
Opslag32 GB eMMC32 GB eMMC64 GB SSD32 GB eMMC32 GB eMMC
Resolutie1280*8001280*8001920*10801280*8001280*800
Micro USBJaJaJaJaNee
USB 2.0JaJaJaJaJa
USB 3.0NeeNeeNeeNeeJa
USB 3.0 type CJaNeeNeeJaNee
Video uitMicro-HDMI, WiDiMicro-HDMIMicro-HDMIMicro-HDMI, WiDiMicro-HDMI

Mijn voorkeur op basis van deze gegevens gaat uit naar de Peaq, vanwege de hoge resolutie en 64 GB opslag. Zeker met Win10 kom je met 32 GB snel ruimte te kort (niet dat 64 dan overhoud, maar toch...). Nadeel vind ik het ontbreken van USB 3.0.

Zoals ik al eerder heb aangegeven sta ik open voor suggesties, commentaar en opbouwende kritiek.

Hier kon uw advertentie staan

Beste antwoord (via Nitroglycerine op 26-07-2016 15:55)

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Helaas kom je met jouw budget en eisen niet ver. Ik heb een transformat gehad met 2 gig en ik vond het belachelijk hoe snel je tegen limitaties op liep met die 2 gig. Enkele tabs open in je browser en je hebt het al gehad met vloeiende werkervaringen.

Ik zou als ik jou was toch voor een iets hoger budget gaan, om jezelf heel veel frustraties en een dubbele aanschaf in de toekomst te laten voorkomen.

Als je het dan toch echt wilt doen, schaf dan de cube iwork 10 aan, al de rest is VER buiten budget of gewoon niet goed genoeg om te doen wat jij wilt. Dat zeg ik dus als iemand met ervaring uit de praktijk, en niet om je de kosten in te jagen. Tegenwoordig wordt er zeer sloppy geprogrammeerd en wordt geheugen gevreten alsof er geen morgen meer is. Ik zit nu overigens wat te multitasken en zit aan 50% van mijn 4GB op de werk-pc :)

Consultant - Autogek

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Helaas kom je met jouw budget en eisen niet ver. Ik heb een transformat gehad met 2 gig en ik vond het belachelijk hoe snel je tegen limitaties op liep met die 2 gig. Enkele tabs open in je browser en je hebt het al gehad met vloeiende werkervaringen.

Ik zou als ik jou was toch voor een iets hoger budget gaan, om jezelf heel veel frustraties en een dubbele aanschaf in de toekomst te laten voorkomen.

Als je het dan toch echt wilt doen, schaf dan de cube iwork 10 aan, al de rest is VER buiten budget of gewoon niet goed genoeg om te doen wat jij wilt. Dat zeg ik dus als iemand met ervaring uit de praktijk, en niet om je de kosten in te jagen. Tegenwoordig wordt er zeer sloppy geprogrammeerd en wordt geheugen gevreten alsof er geen morgen meer is. Ik zit nu overigens wat te multitasken en zit aan 50% van mijn 4GB op de werk-pc :)

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 17:44
Waarom kijk je niet naar bv een 2de hands Surface pro2.
Ik heb anders een te koop voor 300€ :)
I5, 128GB, qwerty typcover en pen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine

Nitroglycerine

Topicstarter
sn0w13 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 22:02:
Waarom kijk je niet naar bv een 2de hands Surface pro2.
Ik heb anders een te koop voor 300€ :)
I5, 128GB, qwerty typcover en pen.
Dat is een leuke aanbieding, alleen kan ik die niet declareren bij mij werkgever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst75
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-10-2022
Het gaat er om dat je een factuur kan declareren toch ?
In V&A kun je ook aanbod van mensen vinden die dit voor je kunnen aanmaken. Ik neem aan dat dit zzp-ers, eenmanszaken zijn. Voor jouw werkgever zou dit ok moeten zijn ?

En anders vragen of het budget omhoog kan aangezien jij het niet zelf betaalt en na jouw onderzoek gebleken is dat het budget onvoldoende is. En zoals matthewk zegt: voor jouw eisen, dan is 300 wel karig.

Heb zelf een Surface Pro 1, 4GB 128GB en daar doe ik ook nog steeds leuke dingen (maar uiteraard niet optimaal, wel voldoende voor die momenten) mee in 2016 naast het 'gewone' gebruik. (Visual Studio Community, VMWare, Hearthstone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine

Nitroglycerine

Topicstarter
Ik kan max 300 euro declareren, mag zelf wel bijbetalen maar wilde dat wel een beetje proberen te beperken. door jullie argumenten en zelf verder zoeken ga ik niet voor een tablet met aanklikbaar toetsenbord maar een laptop die 180 graden scharnieren heeft, namelijk de Levono Yoga 300-11IBY voor 370 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:38
Nitroglycerine schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:45:
Ik kan max 300 euro declareren, mag zelf wel bijbetalen maar wilde dat wel een beetje proberen te beperken. door jullie argumenten en zelf verder zoeken ga ik niet voor een tablet met aanklikbaar toetsenbord maar een laptop die 180 graden scharnieren heeft, namelijk de Levono Yoga 300-11IBY voor 370 euro.
Check even de schermkwaliteit voordat je er daadwerkelijk eentje aanschaft, naar mijn mening is het scherm niet al te denderend in de praktijk namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine

Nitroglycerine

Topicstarter
nooberke schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:49:
[...]

Check even de schermkwaliteit voordat je er daadwerkelijk eentje aanschaft, naar mijn mening is het scherm niet al te denderend in de praktijk namelijk
Dat wordt lastig aangezien alleen coolblue hem momenteel verkoopt. Maar goed, als hij na aankomst tegenvalt dan kan ik hem altijd terugsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:38
Nitroglycerine schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 13:41:
[...]

Dat wordt lastig aangezien alleen coolblue hem momenteel verkoopt. Maar goed, als hij na aankomst tegenvalt dan kan ik hem altijd terugsturen
Ah ik had hem bij de lokale Mediamarkt gezien ;)
Pagina: 1