Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:26
Over een maandje of 3 trekken we in ons nieuwe huis en ik mag me gaan buigen over de gagdets in het nieuwe huis. Een koophuis, dus alles moet / mag tiptop voor elkaar zijn :p Zo ook het media gedeelte. Het liefst wil ik het besturen van de media automatiseren - door met één enkele knop, of het liefst zelfs voice control, de TV + aanverwanten te besturen. Het liefste een soort Jarvis, waar je tegen kan praten die ook een film er direct op kan zetten en daarmee de lampen dimt en alles in "film-stemming" zet. Daarvoor zijn een aantal opties, en wellicht nog meer die ik niet zie, waar ik graag jullie mening over wil.

Wat ik kan gebruiken aan hardware:
  • Een Samsung Galaxy S7
  • Een smart Philips TV
  • Een Minix Android (4.4.2) Mediaplayer
  • Een Sony soundbar, middels CEC gekoppeld aan de TV
  • Een PS3 - binnenkort vervangen door een HTPC
  • Een Philips HUE lamp
  • Tegen die tijd nog meer Klik Aan Klik Uit lampen
De opties:
1. Logitech Harmony afstandsbedieningen ~€150/200
Werkt met een apart kastje en kan omgaan met infrarood, bluetooth en wifi. Het is mogelijk macro's in te schakelen om zo met één klik de TV aan te doen op het juiste HDMI kanaal, lampen uit en soundbar harder.
Nadeel 1: geen goede oplossing voor een toetsenbord en je blijft afhankelijk van die ene afstandsbediening.
Nadeel 2: werkt met externe Infrarood kastjes en niet via WiFi.

2. Homey ~€300
Werkt met alle protocollen, ook met IOT om andere producten aan te koppelen (zoals een slimme thermostaat) én je kunt er echt tegen praten waardoor je helemaal geen afstandsbediening nodig hebt.
Nadeel 1: is nog niet publiekelijk gereleased.

3. Google Home - €150
Komt eind dit jaar uit. Wordt grofweg hetzelfde als Homey alleen dan van Google, en wat goedkoper. Verder nog weinig over bekend.

4. Google Now + Netflix + Google Chromecast
Google zelf is al vrij ver met voice command, het gaat al vrij gemakkelijk om de telefoon commando's te geven en Netflix te starten via Voice Command. Dit kan vanaf de telefoon gebeuren om zo media te streamen, maar dan ben je wel gebonden aan de ondersteunde apps (hoewel Netflix en Spotify ook wel genoeg zijn).

Mijn vraag aan jullie: wat lijkt jullie de beste optie om media zo gemakkelijk mogelijk te besturen met de hardware die ik heb? Mochten er meer opties zijn dan hier beschreven lees ik het natuurlijk graag :*)
M'n voorkeur gaat nu uit naar de Homey.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:26
Kleine kick :p

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als eens naar Amazon's Alexa gekeken? Zit een API bij die je zelf kunt progselen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)