Dag mede-tweakers,
vandaag heb ik mijn nieuwe systeem in elkaar gezet.
Dit verliep niet helemaal vlekkeloos, maar het is gelukt.
Windows draait goed, GPU werkt goed.
Het probleem
Het moederbord herkent alleen de ramkaartjes in slot 4 (B2), alle andere slots werken niet. Of ik nou kaartje 1 of kaartje 2 in de slots doe ze werken niet. Gelukkig werken allebei de kaartjes wel. Ik heb alle mogelijk insteken al geprobeerd. In de BIOS staat aangegeven dat er alleen in slot 4 een kaart zit.
De setup
(Nieuwe) Asus Z170 Pro Gaming
(Nieuwe) i7 6700k
(Nieuwe) Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 (16GB / 2x8)
Al iets gevonden over dit onderwerp?
Ja meer mensen klagen over memory-issues met dit bord en de DDR4-geheugen. Oplossing zou zijn de BIOS updaten, dit heeft echter ook niet gewerkt voor mij.
Wat verwacht je van de lezer?
Wellicht heeft iemand hetzelfde probleem gehad of weet iemand een oplossing voor dit probleem.
Alvast erg bedankt voor de reacties.
Meemzeh
vandaag heb ik mijn nieuwe systeem in elkaar gezet.
Dit verliep niet helemaal vlekkeloos, maar het is gelukt.
Windows draait goed, GPU werkt goed.
Het probleem
Het moederbord herkent alleen de ramkaartjes in slot 4 (B2), alle andere slots werken niet. Of ik nou kaartje 1 of kaartje 2 in de slots doe ze werken niet. Gelukkig werken allebei de kaartjes wel. Ik heb alle mogelijk insteken al geprobeerd. In de BIOS staat aangegeven dat er alleen in slot 4 een kaart zit.
De setup
(Nieuwe) Asus Z170 Pro Gaming
(Nieuwe) i7 6700k
(Nieuwe) Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 (16GB / 2x8)
Al iets gevonden over dit onderwerp?
Ja meer mensen klagen over memory-issues met dit bord en de DDR4-geheugen. Oplossing zou zijn de BIOS updaten, dit heeft echter ook niet gewerkt voor mij.
Wat verwacht je van de lezer?
Wellicht heeft iemand hetzelfde probleem gehad of weet iemand een oplossing voor dit probleem.
Alvast erg bedankt voor de reacties.