• Kaatskneusje
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19-11-2025
Ik ben bezig met mijn nieuwe game pc bij elkaar te stellen en heb al mijn onderdelen al uitgezocht. Ik kwam er laatst achter dat mijn moederbord om 1 of andere reden geen windows installatie toestaat vanaf een usb, want de usb ports zouden niet werken. Ik moet dus voor een ander moederbord gaan, maar wat voor soort zou ik moeten nemen? Ik gebruik ddr4 ram en een I5 6400 boxed. Ik weet ook niet wat voort soort chipset mijn moederbord zou moeten hebben. Ik ben niet van plan te gaan overclocken, maar ik zou wel graag in de toekomst kunnen upgraden. Hebben jullie enig idee welk soort chipset het best zou zijn voor gamen? (Max. Prijs moederbord 90 euro)

Alvast bedankt voor jullie tijd.

• steffeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-02 22:38
Welk merk en type moederbord heb je? En uitsluitend met USB3 poorten? Het wil soms helpen om in de BIOS van je moederbord de USB poorten op legacy modus te zetten, soms heb je dan ook nog de CD van het moederbord nodig om bepaalde drivers daarna in te laden. Zou het eerst daar in zoeken in plaats van direct een nieuw bordje te kopen.

Mocht je wel USB 2 poorten ( te herkennen aan de zwarte usb poorten ) hebben, zou je de usb stick eens daarin kunnen proberen.

[ Voor 16% gewijzigd door steffeh op 25-07-2016 16:51 ]

• Kaatskneusje
Ik heb nog niks gekocht, ben alleen de onderdelen bij elkaar aan het zoeken, dus daar heb ik nog geluk mee. Ik las het alleen in de reviews van het moederbord (MSI 217A PC MATE). Het moederbord heeft 4 usb2 poorten en nog een paar usb3 en usb3.1 poorten.

• Kaatskneusje
Maar wat is de beste chipset voor gaming? Ik ben namelijk niet van sli te gaan doen of te overclocken, maar mis ik belangrijke functies voor later als ik bijvoorbeeld overstap op een h170 of b150.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:54

nelizmastr

Goed wies kapot

Kaatskneusje schreef op maandag 25 juli 2016 @ 17:13:
Maar wat is de beste chipset voor gaming? Ik ben namelijk niet van sli te gaan doen of te overclocken, maar mis ik belangrijke functies voor later als ik bijvoorbeeld overstap op een h170 of b150.
Z170 is zonde als je niet gaat overklokken, dat is namelijk de enige consumentenchipset die het kan. Dan zou ik een standaard H170 bord nemen. Voor gamen maakt het niet uit welke chipset je neemt. Ze hebben allemaal SATA voor je harde schijf of SSD, eenzelfde socket voor processors en allemaal geheugensloten. Je hoeft alleen rekening te houden met het feit dat het bord DDR4 ondersteunt.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

Kaatskneusje schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:46:
Ik kwam er laatst achter dat mijn moederbord om 1 of andere reden geen windows installatie toestaat vanaf een usb, want de usb ports zouden niet werken.
Waar heb je deze informatie vandaan? Het lijkt mij namelijk sterk.....

• Kaatskneusje
Het stond bij de reviews van het moederbord (MSI Z170 PC MATE) hier op tweakers.

• Kaatskneusje
Maar ik heb nu gekeken naar h170 moederborden en de meeste zijn maar een tientje goedkoper en soms zelfs duurder nelizmastr. Mij lijkt het dus gewoon handig om mijn z170 bord te kopen, maar ik weet dua niet of ik dan windows kan installeren via een usb stick.

Verwijderd

Kaatskneusje schreef op maandag 25 juli 2016 @ 20:27:
Het stond bij de reviews van het moederbord (MSI Z170 PC MATE) hier op tweakers.
Dat is de ervaring van 1 tweaker, de overige reviews maken daar geen melding van.
Het zou zomaar kunnen zijn dat er iets anders mis is gegaan, ik lees er op het internet ook niets over.
Verder hebben alle recente gangbare bordjes gewoon de mogelijkheid om windows 10 via usb (zeker 2.0) te installeren. Windows 7 en skylake is een ander verhaal maar ook daar zijn workarounds voor.
Dus ga er maar vanuit dat het gewoon werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2016 20:36 ]

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-02 19:06
Maargoed als je een i5-6400 haalt hoef je natuurlijk geen Z170 bord te halen, voor de rest heb je ook geen speciale eisen dus is een moederbord met de B150 chipset helemaal prima.

Dit is nu de populairste op Tweakers, zit ook een M.2 aansluiting op voor als je ooit zo'n supersnelle NVM-e SSD wil gebruiken en een USB 3.1 type C aansluiting.
pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P

Misschien meer een vraagje voor de aankoopadvies-fora hier, neem daar eens een kijkje als je nog meer vragen hebt.

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04-2025
Ik weet niet wat je precies fout doet en niet windows 10 van usb kan installeren.
Dat kan ik zelf nog met een oude P55 chipset van intel.
Heel fijn dat je het probleem denkt op te lossen door maar een ander moederbord te kopen waar de BIOS instellingen toevallig wel goed staan om de installatie te kunnen uitvoeren

Wat doe je fout ?
Hoe staan je bios setings exc..

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 24-02 14:20

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Andere invalshoek: Misschien was het sticky wel het probleem en was er met het bord zelf niets mis.

Zou raar zijn als dit niet ging werken, elk "modern" moederbord moet dat wel ondersteunen. Als het bios deze optie aanbiedt, moet je ervan uit kunnen gaan dat dat ook gaat werken. Hier o.a. een B150 + i5 6400 systeem voorzien van Windows, gewoon vanaf een stick.

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

Pagina: 1