Een interessant vraagstuk waar ik met Microsoft ook (nog) niet uit kom.
De situatie is als volgt:
Heb een MDM policy (in O365) voor het bedrijf ingesteld:
Via een iPhone gekoppelde Apple Smart Watch, geeft de smart watch nu het verzoek om een pincode wanneer je er ook maar iets mee wil doen (anders dan naar de tijd kijken). Deze optie is sinds de iPhone in MDM is gekoppeld niet uit te schakelen. Best onhandig als je elke keer je code in moet voeren.
Zelf heb ik een Windows Phone met een Band2, en daarbij heb ik dat issue niet.
Ook al contact gezocht met MS O365 support, maar die hebben er nog niet eerder mee te maken gehad.
Wat ik graag wil bereiken is dat:
- iPhone nog steeds in MDM, smart watch te gebruiken zonder pincode.
Iemand enig idee / ervaring mee hoe dit te realiseren is? Of tips/trucs die we kunnen proberen?
De situatie is als volgt:
Heb een MDM policy (in O365) voor het bedrijf ingesteld:
Werkt prima, echter voor 1 collega met een Apple Watch lopen we tegen een vreemd feitje aan:- PIN/Password is required to unlock the device (or Touch ID/Windows Hello)
- Simple PIN/Password is not allowed (0000, 1234, 4321, etc.).
- Minimum PIN/Password length 4 characters.
- Device is locked after 5 minutes of inactivity
- Device is capable of and has encryption enabled.
- Any jail broken or rooted devices are prevented from connecting
- In case you try to login 10x in sequence to your device without success, the device is wiped (all data is permanently removed).
Via een iPhone gekoppelde Apple Smart Watch, geeft de smart watch nu het verzoek om een pincode wanneer je er ook maar iets mee wil doen (anders dan naar de tijd kijken). Deze optie is sinds de iPhone in MDM is gekoppeld niet uit te schakelen. Best onhandig als je elke keer je code in moet voeren.
Zelf heb ik een Windows Phone met een Band2, en daarbij heb ik dat issue niet.
Ook al contact gezocht met MS O365 support, maar die hebben er nog niet eerder mee te maken gehad.
Wat ik graag wil bereiken is dat:
- iPhone nog steeds in MDM, smart watch te gebruiken zonder pincode.
Iemand enig idee / ervaring mee hoe dit te realiseren is? Of tips/trucs die we kunnen proberen?