Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:47
The Basslet is een Kickstarter campaign welke door het Duitse bedrijf Lofelt is opgezet.
Het doel was 50.000 euro, uiteindelijk is dit op een haar na 12 keer zoveel geworden 600.000 euro.
Een succesvol project dus vwb funding.
De productie kost nog wat tijd en de verwachting is dat levering eind december 2016 zal zijn.
Daarna volgt introductie voor de retail markt en is de Basslet voor iedereen beschikbaar.

Wat is de Basslet?
Een draagbare (wearable) subwoofer om de arm welke een haptische ervaring belooft.
De Basslet geeft lage frequenties (<250 Hz) door aan het lichaam.
De hersenen intepreteren dit als een subwoofer gevoel alsof je de muziek ervaart als in een club waar de lage frequenties voelbaar zijn.
De Basslet produceert geen geluid zoals een luidspreker waardoor deze voor de omgeving stil is.
Alleen de drager ervaart het geluid.

Hoe werkt de Basslet?
De Basslet wordt aangesloten via een normale 3,5mm plug op ieder apparaat welke een 3,5mm uitgang heeft voor een koptelefoon of oordopjes.
Dit kan dus een audiospeler zijn maar ook een smartphone.

De Basslet bestaan uit een bandje (de ontvanger) en een zender welke wordt aangesloten op de koptelefoonuitgang. De koptelefoon of oordopjes worden aangesloten op de zender waarbij het geluid ongestoord en ongewijzigd wordt doorgegeven. (passthrough).
Zowel de Basslet band als de zender zijn voorzien van een oplaadbare accu welke via USB opgeladen kan worden. De zender wordt magnetisch gekoppeld met het bandje om deze gelijktijdig op te laden.

Er zijn verder geen instellingen nodig, de overdracht tussen zender en bandje gebeurt met Bluetooth.
Op het bandje is het volume (de mate van trillingen) via twee knopjes te regelen.

Let op!
De Basslet werkt niet met Bluetooth koptelefoons!
Alleen met koptelefoons/oordopjes welke bedraad worden aangesloten.

De Kickstarter campaign is op 25 juli 2016 beëindigd.
Dit topic is dus niet bedoeld om reclame te maken voor dit project of om backers te werven.
Ik heb ook geen enkele band met Lofelt.
Dit topic is bedoeld om Nederlandse backers (ruim 200) met elkaar in contact te brengen en ervaringen uit te kunnen wisselen over de voortgang van het project.
Later kunnen daar ervaringen van anderen aan toegevoegd worden.

How to Get Started with your Basslet
YouTube: How to Get Started with your Basslet

How to Charge the Basslet:
YouTube: How to Charge the Basslet

How to Change the Strap:
YouTube: How to Change the Strap

Gebruiksaanwijzing Basslet
Guide

Support
Pairing problemen kunnen als volgt opgelost worden.

If the Basslet blinks white once, followed by 3 red flashes, it indicates it can not find the sender and it will not receive any music signal. You can follow these steps to address this:
- Make sure the Basslet and the sender are charged and within range
- Press the button on the sender once. The white LED confirms it is operating & charged.
If the Basslet's LED still blinks white once followed by 3 red flashes after these two steps, the Basslet and the sender are not paired.
How to pair the Basslet and the sender:
- Make sure the sender and the Basslet are within a 30 cm/1ft radius.
- Hold down the button on the sender until the LED turns Blue. This indicates the sender is in pairing mode. When you release the button, the LED will turn off and flash blue every 2 seconds to confirm it is still in pairing mode.
- Hold down both buttons on the Basslet simultaneously until the LED turns blue as well. The Basslet and the sender will confirm the pairing by changing their LED to white, and the Basslet gives a short vibe feedback.
They are now communicating again and the Basslet should work as expected.

Tips en ideeën zijn welkom!

Kickstarter link met veel informatie/specificaties/reviews/video's:
https://www.kickstarter.c...fer-for-your-body/rewards

Afbeeldingslocatie: http://gearmoose.com/wp-content/uploads/2016/06/basslet-wearable-subwoofer-110x73.jpg

Afbeeldingslocatie: https://nerdtechy.com/wp-content/uploads/2016/07/Basslet-5.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.smart-wohnen.de/fileadmin/_processed_/csm_Basslet_2_8766508561.jpg

Meer afbeeldingen staan hier

[ Voor 28% gewijzigd door HoppyF op 27-12-2016 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iStix
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-08-2023
Jaa bummer kwam er net telaat achter.... Ik leef soms onder een steen.
Mja nu moet ik wachten :P

Ik ben erg benieuwd hoe dit ervaart. Ik hoop ze snel in de winkel te zien om ze te proberen. Hopen dat het dan meer dan een gimmick is zegmaar en echt het subwoofer gevoel overdraagt

Collector of legacy devices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
iStix schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 00:35:
Jaa bummer kwam er net telaat achter.... Ik leef soms onder een steen.
Mja nu moet ik wachten :P

Ik ben erg benieuwd hoe dit ervaart. Ik hoop ze snel in de winkel te zien om ze te proberen. Hopen dat het dan meer dan een gimmick is zegmaar en echt het subwoofer gevoel overdraagt
Jammer iStix maar ik verwacht dat kort na het versturen van de Kickstarter stuks de Basslet ook wel in de winkel zal liggen. Januari 2017 dus.
Zeker is dat niet maar wel een verwachting.
Ik wilde niet eerder een topic openen omdat het dan een promotie zou lijken voor de Basslet en dat was niet de bedoeling.
Over een tijdje zal ik mijn ervaringen hier plaatsen.
Ik ben een "Super Early Bird" en zit bij de eerste groep van 500.
Met als voordeel ook de prijs uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidesign
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21-11-2021
Ik heb me hier ook voor ingeschreven. Als bassist wil ik dit in de band gebruiken in combinatie met inear monitoring. Heb al eens geëxperimenteerd met een trilplaat en het effect is erg gaaf en voegt echt iets toe.
Ik ben benieuwd naar jullie motivatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
@digidesign
De Basslet lijkt ook goed geschikt te zijn voor muzikanten.
Zelf luister ik alleen naar muziek dus zal ik de band alleen hiervoor gaan gebruiken.
Ik ben ook wel benieuwd of de subwoofer ervaring echt benaderd wordt. De reviews zijn veelbelovend maar zonder ooit een demo te hebben gezien blijft het afwachten.

Hier nog een review:
http://www.factmag.com/20...ter&utm_content=v1buttons

[ Voor 19% gewijzigd door HoppyF op 03-08-2016 12:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digidesign
Ik heb alvast wat geexpirimenteerd met een speakertje die tegen mijn pols aan zat, inderdaad werkt het wel op je pols, maar niet om je bovenarm. Op je borst werkt het ook goed tegen je ribbenkast. Na wat googlen zag ik dat er ook zoiets bestaat dat je als torso gebruikt of er tegen aan zit. SubPac heet het.
Is overigens veel te lomp, ik denk dat ik van de Basslet wel vrolijk ga worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Lofelt heeft recent aangekondigd de eerste serie Basslet wearables de komende week te gaan versturen.
Als het goed is zullen de eerste exemplaren voor de Kerstdagen arriveren.
Dit gaat om de bestellingen via Kickstarter.
De pre-order bestellingen volgen in februari.

• HoppyF
Vandaag heb ik mijn Basslet ontvangen.
Zoals eerder aangekondigd door Lofelt zijn de eerste batches vanaf begin deze week verstuurd.
Eerst de combi pakketten (Basslet plus Headphones) daarna de rest.
Wereldwijd echter komen niet overal de Basslets voor de Kerstdagen aan helaas.
Het lijkt erop in Nederland wel.
De logistiek is hier wel goed geregeld.
Lofelt heeft UPS dit laten regelen naar Nederland, de afzender komt uit Duitsland.

Het is een klein doosje met daarin keurig verpakt de Basslet, een extra klein polsbandje een USB kabeltje om op te kunnen laden en uiteraard de Basslet zender.
Alles ziet er keurig afgewerkt uit, wat erop duidt dat hierover goed is nagedacht.
De oplaadbare accu's in de Basslet band en zender waren niet opgeladen.
Eerst dus opgeladen door het USB kabeltje op de zender aan te sluiten en de andere kant op een USB poort of een losse USB lader.
De Basslet en zender moeten magnetisch aan elkaar geklikt worden zodat beiden tegelijkertijd worden opgeladen. Het laden duurt ongeveer een uur en LEDs op de Basslet en zender laten zien wanneer de accu's vol zijn. De kleur wordt dan wit ipv rood.
De LEDs worden ook gebruikt als indicator en om instellingen aan te duiden.
(zie ook de video's met uitleg in het start topic)

Na het opladen even snel wat muziek afgespeeld en het bandje om de pols gedaan.
Dit werkt allemaal eenvoudig, er valt weinig in te stellen.
In feite alleen de intensiteit van de geluidstrillingen. Dus harder of zachter.
De volume instelling van het apparaat waar de de muziek mee afspeelt bepaalt ook de mate van trilling.

De trillingen lijken erg nauwkeurig te zijn waarbij de bron van de muziek uiteraard mee telt.
Geen bass of weinig lage tonen in de bron betekent ook weinig trillingen.
Bij bepaalde muzieknummers komt het echter heel goed over.
Bijvoorbeeld Stromae Papaoutai of Moby met Why does my heart feel so bad, komen prima door.
Andere genres muziek bijvoorbeeld kerk orgel muziek klinkt overtuigend.
De komende dagen zal ik verder gaan uittesten en wellicht een uitgebreide review gaan plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digidesign
Ik krijg em morgen binnen. Leuk, zo vlak voor kerst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
digidesign schreef op donderdag 22 december 2016 @ 22:47:
Ik krijg em morgen binnen. Leuk, zo vlak voor kerst :)
Zeker!
Het is echt een aparte gewaarwording zo'n trilling in je pols.
Het voelt eerst wat vreemd aan omdat je dit niet gewend bent.
Kwestie van wennen denk ik.
Het maakt wel uit hoe goed de kwaliteit van de audio is die je wilt afspelen.
De speler zelf zal ook verschil maken maar ik heb hierin nog geen duidelijk ondescheid gevonden.
De iPad en iPhone (5s) werken goed ook met bv YouTube.
Ik heb even kort getest vanmorgen met een echte audio speler de Cowon iaudio D2.
Werkt ook prima.

En uhh. Niet vergeten je moet de Basslet eerst opladen!
Hij komt leeg aan.
Zal wel te maken hebben met regelgeving dat volle accu's niet in vliegtuigen verzonden mogen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offperception
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-06 11:18
Heb 'm ook vandaag (okee, gisteren) binnen gekregen. Ik moet zeggen het is inderdaad even wennen maar opeens 'klikt' dat gevoel helemaal. In mijn ervaring was het gewoon lekker muziek luisteren en iets anders doen tegelijk.

Ben in ieder geval zeer onder de indruk. Enige wat mij beetje raar leek dat mijn Basslet een roze ledje laat zien in plaats van wit (rood doet ie wel), maar het werkt zoals de handleiding het beschrijft verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Offperception schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 02:36:
Heb 'm ook vandaag (okee, gisteren) binnen gekregen. Ik moet zeggen het is inderdaad even wennen maar opeens 'klikt' dat gevoel helemaal. In mijn ervaring was het gewoon lekker muziek luisteren en iets anders doen tegelijk.

Ben in ieder geval zeer onder de indruk. Enige wat mij beetje raar leek dat mijn Basslet een roze ledje laat zien in plaats van wit (rood doet ie wel), maar het werkt zoals de handleiding het beschrijft verder.
Leuk, nog een Backer!
Dat klopt de kleur van de led is wat roze/wit is en niet zuiver wit.
Zal wel aan het type led liggen wat er gebruikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidesign
Ik kreeg dezelfde grijns als die kerel op het filmpje van het apparaat bij het horen van het album Eryka Badu Live. Ben echt heel blij met de Basslet!

Morgen ga ik em proberen in combinatie met In Ear Monitoring tijdens het bespelen van de basgitaar.

Het ledje kan inderdaad meerdere kleuren aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Vandaag voor het eerst de Basslet aan mijn vrouw laten horen.
Ze vond het leuk.
De eerste opmerking was wel "ik voel het in mijn pols kan dit niet anders met een band op de borst?"
Dit heb ik al vaker gelezen.
Misschien een kwestie van gewenning omdat het nieuw is en vooral eerst in de pols gevoeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offperception
HoppyF schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 15:30:
[...]

Leuk, nog een Backer!
Dat klopt de kleur van de led is wat roze/wit is en niet zuiver wit.
Zal wel aan het type led liggen wat er gebruikt is.
Ah kijk, da's wel goed om te weten. Stelt me wat geruster.
En leuk inderdaad om mede backers te zien in de forum. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offperception
HoppyF schreef op zondag 25 december 2016 @ 13:40:
Vandaag voor het eerst de Basslet aan mijn vrouw laten horen.
Ze vond het leuk.
De eerste opmerking was wel "ik voel het in mijn pols kan dit niet anders met een band op de borst?"
Dit heb ik al vaker gelezen.
Misschien een kwestie van gewenning omdat het nieuw is en vooral eerst in de pols gevoeld wordt.
Ik heb mijn ouders ook de Basslet laten proberen. Volgens hun, al zie je er raar uit, als je het tegen de bovenkant van je hoofd houdt is het effect beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:14

Daniel36

vernieuwde formule

Offperception schreef op zondag 25 december 2016 @ 23:04:
[...]

Ik heb mijn ouders ook de Basslet laten proberen. Volgens hun, al zie je er raar uit, als je het tegen de bovenkant van je hoofd houdt is het effect beter.
Ik ben zeer benieuwd naar the Basslet en overweeg er eentje te bestellen, het lijkt me echt een dimensie toe te voegen aan muziek luisteren op mijn koptelefoon, maar om nou dat ding om mijn hoofd te knopen gaat me iets te ver... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Offperception
Daniel36 schreef op zondag 25 december 2016 @ 23:11:
[...]

Ik ben zeer benieuwd naar the Basslet en overweeg er eentje te bestellen, het lijkt me echt een dimensie toe te voegen aan muziek luisteren op mijn koptelefoon, maar om nou dat ding om mijn hoofd te knopen gaat me iets te ver... ;)
Haha, het is inderdaad vrij hoe je er mee omgaat. Ze zeggen het zelf op hun site dat je zelf mag weten hoe je het draagt (vraag 2): https://lofelt.com/basslet/guide/#everyday_use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidesign
Ledje kan trouwens ook blauw en groen worden wanneer je beide knopjes ingedrukt houdt, geen idee waarom.

De combinatie In Ear Monitoring en Basslet is trouwens geniaal! Waar ik vroeger een beukende basinstallatie achter me had staan is al jaren geleden vervangen door IEM. Met deze Basslet heb ik weer de beleving van basgeweld zonder dat mijn oren er last van hebben.

De band draag ik met het logo op de pols zodat de trilling goed in het holletje aan de onderkant van de pols doorgegeven kan worden.

Ook heb ik wat geëxperimenteerd met alternatieve plaatsing. Achter de broekriem tegen het bot van de heup geeft ook een gaaf effect. Ik ben benieuwd wat er nog meer voorbij komt

;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
digidesign schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 03:50:
Ledje kan trouwens ook blauw en groen worden wanneer je beide knopjes ingedrukt houdt, geen idee waarom.

De combinatie In Ear Monitoring en Basslet is trouwens geniaal! Waar ik vroeger een beukende basinstallatie achter me had staan is al jaren geleden vervangen door IEM. Met deze Basslet heb ik weer de beleving van basgeweld zonder dat mijn oren er last van hebben.

De band draag ik met het logo op de pols zodat de trilling goed in het holletje aan de onderkant van de pols doorgegeven kan worden.

Ook heb ik wat geëxperimenteerd met alternatieve plaatsing. Achter de broekriem tegen het bot van de heup geeft ook een gaaf effect. Ik ben benieuwd wat er nog meer voorbij komt

;-)
De blauwe kleur voor de led wordt gebruikt voor Bluetooth pairing.
Mochten de zender en Basslet elkaar niet meer herkennen (witte led gevolgd door drie keer rood knipperen) dan moet je opnieuw pairing uitvoeren.
Groene kleur weet ik niet.
Ik gebruik zelf ook IEM Vsonic VSD1.
Na het kerstdiner gisteren heb ik de bezoekende familieleden de Basslet laten horen/voelen.
Ze waren erg enthousiast!
Ik verwacht dat er nog wel een flinke markt open ligt voor dit soort haptische wearables.
Voorlopig kunnen wij er als één van de eerste van genieten.
Voor mij is dit de eerste Kickstarter campaign, geen slechte ervaring tot zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidesign
Aha, ik heb nog niet opnieuw hoeven pairen, na inschakelen werkt ie direct.
Ik heb op maat gemaakte In Ears. Vooral vanwege de sublieme pasvorm en tegen lawaai op het podium bij gebruik in de band.

Ondertussen al diverse collega's, vrienden en familie laten ervaren en de reacties zijn bijna allemaal gelijk. De meeste beginnen te grijnzen en vinden het erg vet
Voor mij was dit ook de eerste kickstarter. Dit product geloofde ik direct dus ik heb echt geen moment getwijfeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
De Basslet is door Tweakers toegevoegd, ik heb zojuist een User review geplaatst.
productreview: Lofelt Basslet (Zwart) review door HoppyF
Pagina: 1