Welk spel is het meest geschikt voor een race carrière?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi!

Ik zoek een race spel dat heel realistisch maar tegelijkertijd niet te moeilijk qua simulatie (o.a. carrière) is. Heeft iemand suggesties of opmerkingen?

Hardware waar ik deze spel op wil spelen is mijn Playstation 4.

Ik heb deze review kunnen vinden maar veel heb er niet op van kunnen uit maken.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-09 13:25
Assetto Corsa word volgens mij behoorlijk geroemd om het realisme. Persoonlijk vind ik het wel vrij lastig qua simulatie, maar ik ben dan ook enkel Dirt gewend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaasje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 20:57
Heel realistisch maar niet te moeilijk qua simulatie.... volgens mij is dit een beetje tegenstrijdig? Anyway....

De careermode van Assetto Corsa (welke eind augustus naar de PS4 komt) stelt volgens mij niet heel veel voor (speel zelf alleen multiplayer of offline practice).Op het vlak van physics/FFB wel een van de betere titels.

Een andere (semi) racesim met carrieremodus is Project CARS. Hiervan zijn alleen de physics/FFB wat minder en schijnt de AI niet veel soeps te zijn.

Bij alle sims is het hebben van een stuur een behoorlijke pre. Je kunt wel rijden met een controller, maar je gaat daar nooit de immersie en beleving van krijgen als dat je met een stuur hebt.

Verder zijn er op de consoles geen opties meer kwa racesims, daarvoor zal je toch echt een PC moeten hebben (Assetto Corsa, Automoblista, iRacing, RaceRoom Racing Experience, rFactor 2, e.v.t. oudere titels als GTR2/GT Legends etc etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:47
Je spreekt jezelf inderdaad tegen, hoe realistischer het is hoe moeilijker!

Maar je moet echt even wachten op Assetto Corsa! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10

jvaneijk

Dr.Oak

Wat ook nog een optie is straks is Gran turismo op de PS4

Zelf ben ik meer van de PC simulatie. Als je realisme wilt dan zou ik je aanraden om iRacing te nemen op een PC. En wat hier voor de rest als is gezegd, je moet eigenlijk wel in het bezit zijn van een FFB (Force Feedback) wheel. Een mooie instapper kan zijn:Van minder duur naar duurder!

[ Voor 90% gewijzigd door jvaneijk op 25-07-2016 16:08 ]

iRacing Profiel