Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Budget gaming pc voor WoW Legion

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc zou eigenlijk enkel gebruikt worden om WoW op te spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
800eur (maximum 1000eur), inclusief assemblage, verzendkosten en een scherm

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en muis

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In mijn lijst onderaan staat een SSD van 500GB. Zou ik beter voor een ssd gaan met een lagere opslagcapaciteit gecombineerd met een een gewone HDD om eventueel de prijs te kunnen drukken? Een 500gb ssd lijkt me nogal veel om enkel windows en wow op te installeren (naar de toekomst toe kan je natuurlijk nooit weten...).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, mijn kennis is hiervoor te beperkt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De plaats waar mijn bureau zich bevind is onder het dak. In de zomer kan het er vreselijk warm worden. Ik zou dus een goede koeling kunnen gebruiken, daarvoor wil ik zelfs eventueel het budget licht verhogen indien het een verschil zou kunnen maken (alhoewel ik eigenlijk echt niet boven die 1000eur kan gaan).

Ga je overklokken?
Neen

Wat verwacht je van ons?
Ik ben een grote leek en dit is de eerste keer dat ik een pc zelf zou willen laten samenstellen. Persoonlijk vind ik dit een waanzinnig angstaanjagende opdracht omwille van mijn geringe kennis op dit vlak, dus alle hulp zou ontzettend gewaardeerd worden.

Zoals ik reeds eerder vermelde zou deze pc enkel/hoofdzakelijk gebruikt worden om de nieuwste World of Warcraft expansion, Legion, op te spelen. De afgelopen 6 jaar speelde wow prima op m'n macbookpro, maar vooral sinds de laatste expansion-pre-patch is het zeer duidelijk geworden dat m'n arme laptop de graphics-overhaul van Legion niet meer aankan.

In de lijst hieronder heb ik nog geen scherm vermeld, want eerlijk gezegd heb ik nog geen tijd gehad daar ook research naar te doen. Moest iemand eventueel daarover ook wat advies kunnen geven is dat natuurlijk ook welkom.
Ik weet bijvoorbeeld ook dat het in sommige winkels mogelijk is om bepaalde scherm-modellen te kopen via eco-cheques. Wij hebben er hier nog een boel liggen, hetgeen misschien interressant is omdat dan weer een deel van het budget vrij komt voor pc-onderdelen. Weet iemand hier nog meer over?

Oef, wat een boterham, mijn excuses. Anyway, tot dusver deze quest ( ;) ) op zoek naar een degelijke machine, om Legion op high/max settings te kunnen draaien en liefst op een zo koel mogelijke manier binnen het budget.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 182,-€ 182,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 87,95€ 87,95
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G€ 173,95€ 173,95
1NZXT S340 Zwart€ 69,90€ 69,90
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 35,74€ 35,74
1Cooler Master GM G450M€ 52,01€ 52,01
1Samsung 850 EVO 500GB€ 145,51€ 145,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 747,06

Extra info:
Zoals sommigen onder jullie waarschijnlijk wel kunnen zien is deze lijst zowat dezelfde als die die in de BBG staat. Ik ken er dan ook zelf te weinig van om van nul zelf onderdelen te kiezen.
Nogmaals, ik zou het niet erg vinden om bijvoorbeeld een kleinere ssd te nemen gecombineerd met een gewone hdd.
Is het werkelijk een goed idee om voor deze grafische kaart te gaan, of zou Legion ook perfect draaien met een iets mindere kaart - of ben ik met deze dan weer extra veilig wat de toekomst betreft?
De NZXT-kast staat me wel aan omwille van z'n minimaal ontwerp - valt er verder iets op aan te merken?
8GB leek me ook wel genoeg op dit moment, je kan dit later eventueel altijd verhogen naar 16gb vermoed ik?
Oh ja, wat ik ook nog wou vermelden is dat alle onderdelen uit bovenstaande lijst bij dezelfde plaats (namelijk SiComputers.nl) te bestellen vallen, hetgeen me heel erg makkelijk leek - ik kan het daar dan ineens ook laten samenstellen.

Zoveel vragen... Hopelijk kunnen jullie me iets bijleren. Alvast bedankt!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Behalve dat een GTX 960 echt heeeel lastig aan te raden is met de RX 480 en de GTX 1060 op de markt (veeeel meer power voor de meerprijs) vind ik het een prima lijstje. Hou er wel rekening mee dat een G450M als budget voeding niet de strakste kabels heeft, terwijl je in een S340 wel van alles ziet, je ziet dan bijv de gele/zwarte uiteindes van de kabels, terwijl andere modellen (meestal een tientje duurder) wel zwarte kabels bieden.

8GB ga je verder in een aantal games al tegen aan lopen, volgens mij is het goedkoper om gewoon in één keer een setje van 2x8 er in te zetten, dan ben je ook meteen klaar ipv straks weer aan te passen.

• DamirB
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:07
Foritain schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:43:
Behalve dat een GTX 960 echt heeeel lastig aan te raden is met de RX 480 en de GTX 1060 op de markt (veeeel meer power voor de meerprijs) vind ik het een prima lijstje. Hou er wel rekening mee dat een G450M als budget voeding niet de strakste kabels heeft, terwijl je in een S340 wel van alles ziet, je ziet dan bijv de gele/zwarte uiteindes van de kabels, terwijl andere modellen (meestal een tientje duurder) wel zwarte kabels bieden.

8GB ga je verder in een aantal games al tegen aan lopen, volgens mij is het goedkoper om gewoon in één keer een setje van 2x8 er in te zetten, dan ben je ook meteen klaar ipv straks weer aan te passen.
Precies, maar voor alleen WoW is het wel iets overkill, je kan ook een stuk goedkoper nemen en dan je zelf een plezier doen met Bijv. een LG ultrawide

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allebei voor de reactie.

Wat die kabels betreft, denk ik dat ik misschien beter ineens kijk voor een gesloten case. Dan hoef ik me daar alvast niks meer van aan te trekken.
Na het schrijven van mijn post en zo een beetje een beter overzicht had van wat ik eigenlijk allemaal in gedachten had, kon ik ook niet anders dan denken dat het waarschijnlijk allemaal wat overkill is voor gewoon wow te spelen. Anderzijds heb ik niet de gewoonte noch de kennis om mijn computers vaak te vervangen of up te graden, dus denk ik misschien best aan de toekomst.
Nu doe ik al m'n werk op m'n macbook, maar vroeg of laat gaat ie het ook begeven...en dan is het misschien toch beter om een pc te hebben staan met wat degelijke specs. Ik weet het niet.

Wat jij voorstelt Damir vind ik anders ook een leuk idee, om wat te besparen op bijv de grafische kaart en dan een groter/beter scherm te kopen. Heb jij of iemand anders misschien een beter idee welke grafische kaart goedkoper is, maar die de recent upgedate wow toch op goede kwaliteit kan draaien?

• Croqy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-11 09:43
Kijk eens voor een 2de hands Amd 280 of 290. 100-150 euro ben je een heel eind, en die kun je makkelijk zelf inpluggen.
Qua kast kun je nog een paar tientjes besparen, kijk eens voor een sharkoon.

Ssd is heerlijk voor je OS en je meest gespeelde spellen. Als je alleen wow gaat spelen volstaat 250 gb. Tussen een Samsung en een ander merk ga je in de praktijk geen performanceverschillen merken, je kunt net zo goed voor een goedkoper merk gaan, bv crucial of SanDisk.

8gb geheugen in zat voor wow, ik zou niet nu al investeren in 16 tenzij je toch ook andere games wilt spelen

[ Voor 6% gewijzigd door Croqy op 25-07-2016 16:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb besloten er wat meer geld tegenaan te smijten en voor de volgende setup te gaan, inclusief scherm:

Corsair RM550, 550 Watt voeding
Kingston SSDNow UV400, 240 GB SSD
Crucial 16 GB DDR4-2133 Kit, Werkgeheugen
Intel® Core i5-6500, 3,2 GHz (3,6 GHz Turbo Boost) socket 1151 processor
Cooler Master Hyper TX3 EVO, CPU-koeler
MSI GTX 960 GAMING 2G, Grafische kaart
NZXT H440 New Edition, Behuizing
ASUS 29" Ultra Wide Monitor PB298Q
GIGABYTE GA-B150-HD3P, socket 1151 moederbord

Zo kom ik op een totaal van 1500eur (zitten ook een paar Logitech speakertjes en een wifi adapter bij in de eventuele bestelling).
Dit voor WoW op te spelen en eigenlijk vooral ook met zware photoshop bestanden te werken (Illustraties voor print)

Wat denken jullie er van?

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:51
een 960 met een budget van 1500. Dat snap ik niet.

De build in je topicstart kost 800. Waar gaat die andere 700 dan heen. Kun je beter in je videokaart investeren imo.

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Verwijderd

Topicstarter
shadvet schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:54:
een 960 met een budget van 1500. Dat snap ik niet.
In de prijs zit nu een scherm, een andere processor, een andere voeding en een aantal andere kleinigheden die het budget naar boven hebben gebracht (oa speakers, de +-100eur voor windows10 home - het stapelt snel op).
Ik heb ook gezegd dat de pc bedoeld is om wow op te spelen en voor grafisch werk, beide dingen waarvoor, zover ik begrepen heb, de grafische kaart niet zo enorm belangrijk is dat ik er eentje van 400+ euro in zou moeten steken.

Ik zie ook niet goed in hoe ik zou kunnen besparen op andere dingen om dan vervolgens een duurdere kaart te kunnen veroorloven. Tweedehands gaan wil ik eerlijk gezegd niet doen (ook al begrijp ik er wel de eventuele voordelen van), en lager dan 16gb ram wil ik ook niet gaan (heb 8gb in m'n macbook en voel aan dat ik gerust meer kan gebruiken voor wat ik doe in PS).

Ik ga overwegen een duurdere kaart te kopen, maar voor wow begint het nu echt wel overkill te worden denk ik :)

Verwijderd

Topicstarter
Zou dit een (veel) betere keuze zijn?

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G€ 368,60€ 368,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 368,60

Moet ik met deze kaart iets veranderen aan m'n voeding?

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

WoW heeft helemaal niet zulke zware systeemeisen. Ik zou lekker bij het lijstje uit je startpost blijven dan heb je een prima systeem voor WoW. 16GB geheugen voor WoW en de meeste andere spellen is ook onzin.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Verwijderd

Topicstarter
De 16gb zijn voor mijn werk in PS.

Ik laat het hier bij, merci voor de hulp....

• Proteios
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:09
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:24:
De 16gb zijn voor mijn werk in PS.

Ik laat het hier bij, merci voor de hulp....
Indien je de spullen nog niet besteld hebt, kun je wellicht ook pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM nemen i.p.v. de Home editie. Scheelt weer een een hoop tientjes.

Overigens speel ik zelf ook WoW en moet zeggen dat de game steeds meer van een computer vereist. Ik zou persoonlijk wel voor een 1060 gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Proteios op 29-07-2016 12:00 ]

Pagina: 1