HDMI werkt niet meer laptop-sony bravia ASUS K53SC

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 797011

Topicstarter
Beste mensen,

Mijn HDMI verbinding tussen mijn laptop(ASUS K53SC) en mijn Sony Bravia (KDL-42W65xA) werkt niet meer.

Ik heb verschillende basale dingen geprobeerd:

Voor de TV: Fabrieksinstellingen televisie, andere HDMI kabel, andere HDMI poorten, software updates uitgevoerd naar meest recente versie

Voor de laptop: Drivers opnieuw geinstalleerd (GeForce GT 520MX) en voor mijn moederbordkaart intel HD Graphics 3000. Verder zag ik op een eerdere forum iets over het uitschakelen van Intel virtualization Technology, echter dit is bij mij niet mogelijk omdat ik deze hele optie niet heb in BIOS(verouderd, ik draai op Win10).

Het frapante is dat wanneer ik mijn laptop aansluit op een andere televisie van een vriend (LG tv) dan werkt de HDMI verbinding wel (met alle kabels die ik in mijn bezit heb). Nog frapanter is dat wanneer er een ander laptop aangesloten wordt op mijn televisie (zowel macbook als een windows HP) dan werkt de HDMI verbinding ook (met dezelfde type kabels). Het probleem lijkt dus heel specifiek.

- Daarnaast is het mij opgevallen dat mijn intel graphics and media control panel mijn tv herkend wanneer deze op standby staat. Maar zodra deze aangezet wordt en actief is valt het scherm direct weg (ik hoor het bevestigende geluidje dat er iets gekoppeld/ontkoppeld is).Daarnaast zie ik mijn beeldscherm en tv respectievelijk even zwart worden en even knipperen wanneer ik de tv aanzet en is mijn sony scherm niet meer te zien in de intel control panel.

Wellicht zit het probleem in de HDMI handshake????

Ik heb gisteren mijn laptop geupgraded naar windows 10 in de hoop dat dit het probleem zou verhelpen maar tevergeefs ;'). Hopelijk weet iemand de solution voor mijn probleem!! Bij voorbaat dank uiteraard.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 797011 op 25-07-2016 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinr1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-03 11:49

kevinr1

Dude?

Ik weet dat dit een oud topic is, maar mijn moeder heeft hetzelfde met haar Bravia TV.

Oplossing nog gevonden?

Life is meant to be experienced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:47

br00ky

Moderator Harde Waren
Open maar even een nieuw topic. Ik kan me niet voorstellen dat je moeder dezelfde laptop heeft. En welke stappen hebben jullie genomen om het probleem op te lossen?

Dit topic is gesloten.