Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budget gaming pc

Pagina: 1
Acties:

• PrezonPlays
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 01-11-2020
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil deze pc gaan gamen en zo nu en dan een keer een video editen en renderen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb nog geen vaste prijs ingedachten, maar zit zelf te denken tussen de 500 en 650 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja ik wil graag mijn MSI Nvidia geforce gtx 960 4gb meenemen naar mijn nieuwe pc. Deze kaart is 1 maand oud. En ook neem ik mijn huidige ssd en hdd mee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor, moederbord, ram, voeding, koeler, videokaart en de kast

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ja een Intel processor.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet fatsoenlijk en gemakkelijk draaien.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag een feedback krijgen van het systeem dat ik heb samengesteld in mijn wenslijst. En als er eventueel betere componenten zijn die als advies kunnen geven. En nog een belangrijke vraag, passen deze componenten bij elkaar en past het in mijn gekozen kast.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 316,10€ 316,10
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
1Sharkoon T3-W Rood€ 36,95€ 36,95
1Xilence A402 Performance C Series€ 14,54€ 14,54
1G.Skill Ripjaws V F4-2133C15D-8GVR€ 39,-€ 39,-
1Cooler Master GM G450M€ 52,01€ 52,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 545,50

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:09
Je hebt er ram van 45 euro inzitten. Koop goedkopere ram of ga voor 16Gb. Dat is al te halen vanaf 60 euro.

Waarom de cpu koeling? Er komt er standaard eentje bij en die voldoet voor de meeste mensen, helemaal als je niet gaat overclocken

• Birdy D
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-11 15:25
Als je zo nu en dan een videootje gaat renderen of editen dan zou ik een Intel I5 6500 of 6600 nemen..scheelt veel geld en met gamen heeft een I7 niet of nauwelijk meerwaarde..

Zou ook een andere CPU cooler nemen..

[ Voor 4% gewijzigd door Birdy D op 25-07-2016 13:00 ]

Verwijderd

Hier heb ik een mooi lijstje voor je. Ik zal per component wat toelichting geven.

Processor:
Omdat je voor het grootste deel van je tijd gamet en alleen af en toe een videootje bewerkt is het veel handiger en goedkoper om een i5 te nemen. Ik heb gekozen voor de i5 6600 omdat je toch niet gaat overclocken geen K versie. Maar wel de 6600 zodat je net effe die extra snelheid hebt in games en tijdens het renderen van video's.

Moederbord:
Ik merkte op dat je voor een rood/zwarte build wilt gaan. Hierop heb ik ook een aantal componenten aangepast. onder anderen het moederboord. Het heeft mooie rode accenten en een RGB strip onderaan het bord. Mooie bijkomstigheid, als je veel randapperatuur hebt heb je op je I/O shield acht USB-poorten tot je beschikking.

Behuizing:
Een ruime en luxe NZXT kast. ook met rode accenten op en in de kast. Daarnaast waarschijnlijk alle opties op de kast die je nodig zult hebben aangezien er geen speciale eisen gesteld worden aan de kast. Ik kan alleen zeggen dat je bij Sharkoon kasten uit moet kijken, die zijn kwalitatief namelijk niet heel sterk.

Processorkoeling:
Een goed koelende Mugen 4. Lekker stil en altijd goed koel. Natuurlijk hoef je niet per se een losse koeler aan te schaffen want de stock koeler is al afdoende.

Intern Geheugen:
Ook hier weer voor het rode thema gegaan met het geheugen. Corsair geheugen, kwalitatief nooit iets over te klagen gehad, en 16 gb omdat als je een beetje bezig bent met editten je algauw tegen een limiet aan loopt met 8 gb. Plus het geheugen is nu ook lekker goedkoop.

Voeding:
Een simpele voeding. 450 watt is meer dan voldoende voor je systeem. Mocht je toch voor betere kwaliteit willen gaan, kijk dan eens naar pricewatch: Corsair RM550x en beslis dan of je het waard vindt om die extra euro's te spenderen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 229,80€ 229,80
1MSI B150A GAMING PRO€ 104,89€ 104,89
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 69,-€ 69,-
1Scythe Mugen 4€ 38,95€ 38,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13R€ 72,95€ 72,95
1Corsair CX450M€ 53,95€ 53,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 569,54