Zanussi vriezer koelt niet goed meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 13:45

page404

Website says no

Topicstarter
Hi all,
we hebben een 4 jaar oude Zanussi vriezer die de laatste 2 weken om de haverklap alarm geeft omdat ie niet op temperatuur blijft. Soms is hij bijna ontdooid.Hij staat op -18 en ik zet nu de "superfreeze" stand maar default op aan, maar het lost niets op. Ik vind op internet ook geen oorzaken of oplossingen.
Iemand enig idee wat het kan zijn? Is een reparateur langs laten komen een optie of kan ik net zo goed een nieuwe kopen?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Grote kans dat de ruimte waarin hij staat te warm is.
Welk type heb je precies en hoe warm is de ruimte waarin deze staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Thermostaat is gewoon stuk. Al regelmatig gezien. Zo'n ding mag na 4 jaar niet stuk gaan dus grote kans dat er nog een soort van garantie op zit. Gewoon bellen met Zanussi en de situatie voorleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:39
Heb je hem al een keer ontdooit of zit er geen ijs in? Het kan zijn dat de thermostaat onder het ijs zit en daardoor denkt dat ie koud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Topicstarter
thanks all. Het is wel warm momenteel (28 graden) in de keuken, maar dat is het vaker geweest. Typenummer moet ik even opzoeken, maar ik ga even checken of er niet teveel ijs in zit. Hij heeft een auto-defrost functie die tot nu toe goed gewerkt heeft. Als dat niet werkt inderdaad Zanussi maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Vriezers kunnen prima in AZ besproken worden. Tikje TL -> AZ

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:53

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb dat ook, en een collega van mij ook. Wat veel mensen niet weten bij de aankoop van een diepvries (al dan niet met of zonder frost-free "techniek"), is dat een diepvries een bepaalde "certificatie" heeft; working conditions voor een gegarandeerde werking.
Een dure Liebherr frostfree garandeert een correct werkende diepvries indien deze blootgesteld wordt aan een omgevingstemperatuur tussen 0 en 32 graden.
Een goedkope indesit zit dan tussen 8 en 26 graden bijvoorbeeld. Dus als je je vriezer in een hok hebt staan waarbij temperaturen 30 graden worden, dan wordt een fatsoenlijke werking van die Indesit niet meer gegarandeerd (en dus gaat ie piepen), waarbij dit bij die Liebherr dan wél het geval is.

[ Voor 9% gewijzigd door Deathchant op 25-07-2016 14:09 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Topicstarter
Ons type is tussen 10 en 38 graden gecertificeerd, dus ik neem aan dat 30 graden dan geen probleem mag zijn?

Het gaat om een ZBF7116.

[ Voor 11% gewijzigd door page404 op 25-07-2016 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Dit heeft echt allemaal niets met de omgevingstemperatuur te maken. Tenzij het ding ergens ingebouwd zit en 0 ventilatiemogelijkheid heeft.

Zo goed als zeker echt de thermostaat die stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb een redelijk vergelijkbaar iets, met een vrieskastje van hetzelfde moederbedrijf (AEG, electrolux).

Ook deze schiet om de haverklap in alarm met warm weer. Maar in mijn geval is het zeker niet de thermostaat, maar de koelcapaciteit;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7pGcn31b5EjrISadSn92Doj2/medium.png
Elke piek is de compressor welke even door de thermostaat uitgeschakeld wordt, waarna hij zo'n beetje 10 a 12 uur nodig heeft om de verloren 12 graden weer opnieuw te halen, om uiteindelijk op -22 uit te komen.

Hiermee kan ik ontkrachtigen dat het (bij mij in ieder geval) de thermostaat is.

[ Voor 7% gewijzigd door Tele op 25-07-2016 18:57 ]

Pagina: 1