Leuke (indie) games voor de Macbook 12"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 11:36
Hey people,

Aankomende tijd ga ik een stuk reizen en in het vliegtuig daar naar toe en 's avonds vind ik het leuk om een beetje te gamen. Mijn macbook 12" gaat mee op reis en ik ben dus erg opzoek naar leuke spelletjes die goed draaien op deze Mac en offline te spelen zijn.

Ik heb Super meat boy al gekocht en die draait goed! Graag jullie suggesties :D

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:58

Nibbz

Postmaster General

Dosbox downloaden en abandonware games downloaden :) Monkey Island ofzo :) (afgelopen weekend de point and click adventure "shadow of the comet" gedownload (dosgame, ook met dosbox gespeeld). Ook erg vermakelijke game! Werkt prima een macbook pro uit 2011 )

[ Voor 9% gewijzigd door Nibbz op 25-07-2016 11:13 ]

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
Nibbz schreef op maandag 25 juli 2016 @ 11:12:
Dosbox downloaden en abandonware games downloaden :) Monkey Island ofzo :) (afgelopen weekend de point and click adventure "shadow of the comet" gedownload (dosgame, ook met dosbox gespeeld). Ook erg vermakelijke game! Werkt prima een macbook pro uit 2011 )
Cool! Monkey island! Thanks voor de goede suggestie. Ga ik doen!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

De remakes zijn ook gewoon voor de Mac te krijgen in de App store hoor, zelfde games, beetje opgepoetst, maar geen gedoe met Dosbox etc ;).

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
HeatWave schreef op maandag 25 juli 2016 @ 11:39:
De remakes zijn ook gewoon voor de Mac te krijgen in de App store hoor, zelfde games, beetje opgepoetst, maar geen gedoe met Dosbox etc ;).
Ik zal eens zoeken, dat soort games zijn toch wel leuk. Ik wil bijvoorbeeld ook Enter the Gungeon aanschaffen, maar weet niet of het gaat draaien..

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
hmr schreef op maandag 25 juli 2016 @ 11:41:
[...]

Ik zal eens zoeken, dat soort games zijn toch wel leuk. Ik wil bijvoorbeeld ook Enter the Gungeon aanschaffen, maar weet niet of het gaat draaien..
Als je de recente 12" MacBook hebt dan zal een dergelijk "simpel" spelletje zeker wel draaien. De minimale systeemeisen zijn volgens Steam 2GB ram en OSX snow Leopard. Elke Mac van na 2009 zou dit prima moeten kunnen draaien.

Beetje off-topic: geeft de app store niet aan of apps compatibel zijn met het systeem dat je draait?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10 23:36
OpenEmu is wel een programma dat ik elke gamer met een Mac kan aanraden. Het meest toegankelijke emulator platform dat er bestaat. Gewoon wat roms in laden en klaar. Geen gedoe meer, het werkt gewoon.
Afbeeldingslocatie: http://openemu.org/img/intro-nes-grid.png

Verder zou ik zeker eens kijken naar SUPERHOT en Firewatch, twee van de games waar ik dit jaar echt het meest van genoten heb. Beide draaien hier aardig (op 720p) op een Air uit 2013.

Verder is het natuurlijk gewoon een kwestie van Steam installeren, en kijken wat je leuk lijkt. Zaken als Hotline Miami, GTA 3/Vice City/San Andreas, Half Life 2, Guacamelee!, Cities: Skylines, die draaien allemaal wel op je mac.

Er is best veel mogelijk, je moet alleen wegblijven van de grote releases in het AAA segment.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 10:16

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Boxer app voor Dos games
OpenEmu inderdaad goeie emulator voor console games etc.

Leuke indies etc.:
Braid
Yet It Moves
Alles van Vlambeer - zoals: Nuclear Throne - Luftrausers - Super Crate Box
Awesomenauts - (hoewel online spelen leuker is denk ik)
Firewatch
Pagina: 1