Kortsluiting ASUS OC panel, probleem voeding of OC panel?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:09
Afgelopen woensdagavond kwam ik in mijn werkkamer, waar mijn PC aan had gestaan, welke zich had gevuld met rook en een geur van gesmolten plastic. Als eerste natuurlijk de balkondeur opengedaan en de stekker van het stekkerblok waarin mijn pc zat uit de muur getrokken (PC stond wel uit maar het scherm van het OC panel was nog wel aan). Na even gewacht te hebben (ben de kamer eerst uitgelopen want de rook voelde niet heel gezond) ben ik teruggegaan naar mijn PC, deze voelde niet heel erg warm dus kon ik op onderzoek uit gaan.

Eerst heb ik even de kast goed geinspecteerd en na 2 minuutjes kwam ik tot de conclusie waar zich het probleem bevond, voorin de kast bij de 5,25 inch bays. Achter het ASUS OC panel (welke je standaard krijgt bijgeleverd bij het ASUS rampage IV black edition moederbord) en de ODD waren er behoorlijk wat kabels samengesmolten.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Qe7Y44Vh.jpg
(foto is van na het verwijderen van het OC panel en de ODD, normaal zitten de kabels niet bijna in de CPU cooler :+ )

Na zoveel mogelijk kabels te hebben hebben losgekoppeld van mijn moederbord en OC panel en ODD heb ik deze uit de PC weten te halen en zag ik dat vooral het OC panel flinke schade had opgelopen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YLbsaEAh.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WjvvzmYh.jpg

en is er volgens mij alleen gevolg schade aan de ODD.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3cT9GAZh.jpg

Nu is voor mij de vraag, waar heeft het probleem gelegen?
Is de PSU kapot gegaan en is het OC panel het slachtoffer geworden of was het OC panel zelf de oorzaak?
Natuurlijk begrijp ik dat jullie geen glazen bol hebben, maar hoe zou ik dit zelf kunnen testen/ meten, heb eventueel nog een extra (wel vrij klein bemeten, geloof een Corsair Builder CX430 Bronze) voeding en een cheapass chinese multimeter.

Ook is mijn vraag, kan ik veilig weer mijn PC opbouwen (buiten de kast en dan natuurlijk wel zonder het OC panel en de ODD?) om te testen of alles het nog doet? Ben bang om meer schade aan de mobo of andere onderdelen te doen als ik het weer opstart. Met het mobo lijkt niets aan de hand te zijn, maarja als de PSU kortsluiting heeft veroorzaakt hoeft dat natuurlijk niet zichtbaar te zijn.

Tenslotte, het lijkt dat de kabel van het frontpanel van de kast ook wat smeltschade heeft opgelopen dus de PC aanzetten gaat ook niet via de kast lukken, ik lees hier wel om bepaalde zaken op de 24 pins aansluiting met elkaar te verbinden maar hoe doe ik dat precies en is het ongevaarlijk?
Maakt het nog uit of ik het moederbord los op mijn bureau leg of moet hij echt op een doos/ karton (wat meestal wordt aangeraden)

Edit: oja relevante hardware is wel handig :)

CPU: Intel 4930K
Mobo: Asus Rampage IV Black edition
GPU: MSI 670GTX OC
PSU: Corsair AX760
ODD: Pioneer BDR-208DBK
Case: Enermax Hoplite ECA3220

[ Voor 3% gewijzigd door frankyboy707 op 25-07-2016 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Het probleem zat bij het onderdeel wat als eerste is gesmolten. ;)

Zou kunnen zijn dat er slecht contact ergens was of een onderdeel is defect gegaan en heeft kortsluiting veroorzaakt. Je voeding is echter een single rail 12V voeding, single rail betekent dat de Over Current Protection (OCP) is weggelaten. (voeding zonder Over Current Protection verkoopt beter dan één met meerdere OCP's en het is ook nog eens goedkoper, daarom zie je dat bij veel voedingen deze beveiliging wordt weggelaten, marketing....) Nadeel van het weglaten zie je hier de voeding schakelt niet uit in het geval van kortsluiting waardoor er ook prima brand kan ontstaan. Jij hebt ook erg veel geluk zo te zien dat er geen brand is ontstaan, ziet er namelijk goed zwart uit.

Je had iig kunnen voorkomen dat het bij kortsluiting zo erg misgaat (of nog erger) door een minder overdreven voeding te nemen, dan is er minder stroom op de 12V beschikbaar en kan de kortsluitstroom minder hoog worden of door een multi-rail voeding te nemen, één welke dus wel OCP's op de 12V heeft. Als je dan weer kortsluiting hebt zal de beveiliging van de voeding waarschijnlijk veel eerder in werking treden en de voeding en daarmee de PC uitschakelen.

Voorkomen van kortsluiting is niet te doen, maar je kunt de kans hierop wel erg verminderen door geen verloopjes te gebruiken. Je gebruikt nu zo te zien ook een molex naar sata verloopje, dit is de oorzaak van heel veel kortsluitingen. En zorg er voor dat de aansluitingen altijd goed contact hebben en dus niet half erin hangen maar echt goed zijn aangedrukt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de corsair-psu-spec-table er eens op nagekeken. De TS heeft een van de betere voedingen, met alle beveiligingen die je maar kan wensen:

Over voltage protection
Under voltage protection
Short circuit protection
Over temperature protection
Over power protection

Hij voldoet alleen niet aan een Russische standaard, en kan niet togglen tusen single and multiple +12V.

Ik zie OCP ook nergens staan, vergis je je niet -The_Mask-?

Ik heb ook een Corsair voeding, en daar is zelfs een Molex-verloopstukje bijgeleverd, alleen dan van Molex naar 4-pins floppy of geluidskaart aansluiting. Het gevaar zit dan meestal in het molex-gedeelte, als je die twee molex-stekkers in elkaar schijft gaat dat soms zo stroef, of staan de connectors niet helemaal tegenover elkaar, dat je het kapot drukt of een connector door het plastic drukt.

Als ik naar foto 2 kijk is het molex-gedeelte nog in tact en is de brand toch echt aan het andere uiteinde ontstaan.

Raar dat je ook maar 2 draadjes nodig hebt bij zo'n breed voedingsgedeelte van het OC-panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:21:
Raar dat je ook maar 2 draadjes nodig hebt bij zo'n breed voedingsgedeelte van het OC-panel.
Neh dat waren er ooit 4, bij het er uit halen zijn er 2 afgebroken, spul is superbroos nu ;)

Maar in ieder geval dacht ik ook dat ik een prima voeding had (wellicht vrij groot, maar wilde wel wat OC ruimte hebben op het X79 platform en dacht dat dit wel prima zou zijn..).

Vraag is nu meer, kan ik gewoon met mijn bestaande zaken weer aan de gang of gaat de voeding meteen weer andere dingen slopen als ik hem weer ga aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moeilijk in te schatten. Waar had die sata-power van het oc-panel dan ingestoken moeten worden, op een willekurige sata-poort of linksonder op het mobo naast de ROG_EXT-connector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:35:
Moeilijk in te schatten. Waar had die sata-power van het oc-panel dan ingestoken moeten worden, op een willekurige sata-poort of linksonder op het mobo naast de ROG_EXT-connector?
wat bedoel je precies?

De power komt natuurlijk van de voeding (door het molex convertertje) de andere kabel wordt aangesloten op de ROG_ext connector.
of ik snap je vraag niet helemaal, dat kan natuurlijk ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mezelf vergist tussen sata data en sata power. Maar die voeding heeft toch genoeg sata-power kabels, desnoods had je de odd en oc-panel samen op 1 kabel gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:21:
Ik heb de corsair-psu-spec-table er eens op nagekeken. De TS heeft een van de betere voedingen, met alle beveiligingen die je maar kan wensen:

Over voltage protection
Under voltage protection
Short circuit protection
Over temperature protection
Over power protection

Hij voldoet alleen niet aan een Russische standaard, en kan niet togglen tusen single and multiple +12V.

Ik zie OCP ook nergens staan, vergis je je niet -The_Mask-?
Waarom vergis ik mij? Jij ziet de Over Current Protection (OCP) ook nergens staan, dus dat klopt het toch gewoon wat ik zeg. :p

En eh welke Russische standaard?
frankyboy707 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:27:
[...]

Maar in ieder geval dacht ik ook dat ik een prima voeding had (wellicht vrij groot, maar wilde wel wat OC ruimte hebben op het X79 platform en dacht dat dit wel prima zou zijn..).

Vraag is nu meer, kan ik gewoon met mijn bestaande zaken weer aan de gang of gaat de voeding meteen weer andere dingen slopen als ik hem weer ga aansluiten.
De voeding is niet stuk, die werkt zoals die zou moeten werken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:49:
[...]

Waarom vergis ik mij? Jij ziet de Over Current Protection (OCP) ook nergens staan, dus dat klopt het toch gewoon wat ik zeg. :p

En eh welke Russische standaard?

[...]

De voeding is niet stuk, die werkt zoals die zou moeten werken.
Ik heb je review over de CM even bekeken, die heeft inderdaad OCP. Wist ik niet. Ben er nu ook achter gekomen dat geen enkele Corsair psu dat heeft. En die Russische standaard is in Nederland totaal niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
Ook de Rmi serie niet? Daar staat in het topic specifiek bij dat hij enkele OCP's heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:58:
[...]

Ik heb je review over de CM even bekeken, die heeft inderdaad OCP. Wist ik niet.
De V750 zou het kunnen hebben, beveiligingschip heeft er ondersteuning voor. Dat het goed geïmplementeerd is valt nog te bezien echter.
Ben er nu ook achter gekomen dat geen enkele Corsair psu dat heeft.
De RMi en AXi serie zijn beide multi-rail en zijn alleen via software (Corsair Link) in te stellen als single rail waarbij je dus de Over Current Protection uitzet. Bij de AXi serie kun je overigens ook nog het OCP triggerpoint instellen op een desgewenste waarde.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, staat niet vermeld op de psu-spec-table. De OCP bepaald dan hoeveel stroom er door elke intern aangesloten kabel mag lopen, of is dit per groep(blok)? Er is een gedeelte voor PCI(E),SATA enz.

Maar ik dwaal af.

Ontopic: Super zuur voor de TS dat zo'n pokke verloopstukje zo'n vet systeem virtueel in as legt. De brand is onstaan naast de rechter ram-module, als die z'n warmte niet meer kwijt kan en hij wordt te warm schakelt het systeem zichzelf uit. Ik zou alle schijfstations loskoppelen, booten en de BIOS naar defaults zetten zodat de overklok weg is als dat al werkt. Dan voor een memtest gaan.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2016 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Kan op verschillende manieren geïmplementeerd zijn. Bij twee OCP's zie je vaak CPU connector op één rest op een andere. En de meest uitgebreiden zoals de RMi en AXi serie hebben een OCP op elke modulaire EPS/PEG aansluiting en nog één voor de 24 pins ATX stekker en alle sata en molex connectors samen. Is dus maar net hoe de fabrikant het heeft geïmplementeerd kan op allerlei verschillende manieren.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HDD's. ODD's enz. trekken niet zo veel stroom, maar mocht je dikke GPU's hebben en ze trekken even een piekstroom bij aan/uit of zwaar gebruik dan is het wel lullig als OCP z'n werk doet.
-The_Mask- schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:49:
En de meest uitgebreiden zoals de RMi en AXi serie hebben een OCP op elke modulaire EPS/PEG aansluiting
ok...
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:15:
Ontopic: Super zuur voor de TS dat zo'n pokke verloopstukje zo'n vet systeem virtueel in as legt. De brand is onstaan naast de rechter ram-module, als die z'n warmte niet meer kwijt kan en hij wordt te warm schakelt het systeem zichzelf uit. Ik zou alle schijfstations loskoppelen, booten en de BIOS naar defaults zetten zodat de overklok weg is als dat al werkt. Dan voor een memtest gaan.
Misschien ook even de voeding resetten door uit/aan aan de achterkant, met een tussenpose naar gelieven.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2016 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:58:
HDD's. ODD's enz. trekken niet zo veel stroom, maar mocht je dikke GPU's hebben en ze trekken even een piekstroom bij aan/uit of zwaar gebruik dan is het wel lullig als OCP z'n werk doet.
Bij het ontwerp kun je gewoon rekening houden met hoeveel stroom realistisch is over een kabel en wat niet realistisch is. Een 6 pins PEG connector is dan wel bedoeld voor 75W of te wel 6,25A, maar 25A of te wel 300W moet zo'n connector ook kunnen leveren. En omdat veel videokaarten zich al niet aan de standaard houden van maximaal 75W en daarnaast ook nog een extreem snel wisselt verbruik hebben wordt er sowieso al uitgegaan van eerder de 300W/25A (of nog hoger) dan van 75W/6,25A. Om maar een voorbeeld te geven. Zo zou een OCP niet getriggerd moeten worden terwijl het niet nodig is, maar heb je toch een goed werkende OCP.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 14:15:
Hier had ik al iets over gevraagd:
frankyboy707 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:38:
Tenslotte, het lijkt dat de kabel van het frontpanel van de kast ook wat smeltschade heeft opgelopen dus de PC aanzetten gaat ook niet via de kast lukken, ik lees hier wel om bepaalde zaken op de 24 pins aansluiting met elkaar te verbinden maar hoe doe ik dat precies en is het ongevaarlijk?
Maakt het nog uit of ik het moederbord los op mijn bureau leg of moet hij echt op een doos/ karton (wat meestal wordt aangeraden)
Kan je daar iets meer over vertellen?

Voeding is al 5 dagen uit het stopcontact, dat is wel voldoende reset lijkt me of moet er echt met die aan/uit switch gewerkt worden?

Overklok zat er al een tijdje niet meer op aangezien ik hem nu even vooral als kantoor PC gebruik voor mn scriptie, nu moet hij een beetje zuinig zijn ;)

[ Voor 5% gewijzigd door frankyboy707 op 25-07-2016 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Ik schrik hier toch wel van ik heb een ax860
Zou dit zomaar bij mij kunnen gebeuren ?
Al heb ik in mijn systeem geen molex aansluitingen gebruikt huiver ik hier wel van.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoiets is niet heel duur en is nooit weggegooid. De aan/uit- en reset-kabeltjes kun je makkelijk zelf opnieuw maken, usb is een ander verhaal.
Tjm De Groot schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:39:
Al heb ik in mijn systeem geen molex aansluitingen gebruikt huiver ik hier wel van.
Blijkbaar zit in een SATA-POWER aansluiting ook nog iets van signalering, iets wat door het MOLEX-verloopstukje de nek om gedraaid is. Het is verder ook niet vermeld waar op de voeding het verloopstukje is aangesloten.
frankyboy707 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:28:
[...]
Voeding is al 5 dagen uit het stopcontact, dat is wel voldoende reset lijkt me of moet er echt met die aan/uit switch gewerkt worden?
Zet hem dan maar uit aan de achterkant voordat je hem opnieuw in het stopcontact steekt. Gaat het dan al niet goed weet je al genoeg wat betreft de voeding.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2016 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:39:
Zoiets is niet heel duur en is nooit weggegooid. De aan/uit- en reset-kabeltjes kun je makkelijk zelf opnieuw maken, usb is een ander verhaal.
Dat zijn alleen maar maak contactjes, die dingen zijn vrij nutteloos voor testen. Zet gewoon een schroevendraaier tussen de twee juiste pinnetjes en de PC gaat aan.
Tjm De Groot schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:39:
Ik schrik hier toch wel van ik heb een ax860
Zou dit zomaar bij mij kunnen gebeuren ?
Het is zoals eerder gezegd niet veroorzaakt door de voeding, maar door waarschijnlijk slecht contact of kortsluiting. De voeding moet alleen hierbij wel uitschakelen en dat gebeurt veel minder snel als je een overdreven single rail voeding hebt gekocht.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:04:
[...]

Dat zijn alleen maar maak contactjes, die dingen zijn vrij nutteloos voor testen. Zet gewoon een schroevendraaier tussen de twee juiste pinnetjes en de PC gaat aan.
Ze zijn iets handiger dan te tellen en met een schroevendraaier liggen te pielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Oké als het niet aan de voeding heeft gelegen ben ik enigszins gerustgesteld.
Ik weet dat mijn voeding dikke overkill is maar ik heb hem nieuw gekregen.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:39:
Meteen maar 1 besteld, hopelijk morgen binnen :)
Blijkbaar zit in een SATA-POWER aansluiting ook nog iets van signalering, iets wat door het MOLEX-verloopstukje de nek om gedraaid is. Het is verder ook niet vermeld waar op de voeding het verloopstukje is aangesloten.
Het verloopje zat aangesloten op een kabel waar meer satapower aansluitingen op zaten, dus was het eigenlijk een verlengstukje.
Zet hem dan maar uit aan de achterkant voordat je hem opnieuw in het stopcontact steekt. Gaat het dan al niet goed weet je al genoeg wat betreft de voeding.
Ga ik doen.

Vraag me alleen af, is de kortsluiting door het molex dingetje veroorzaakt of heeft die het alleen verergert toen het OC panel kapot ging...

Zal binnenkort maar eens garantie bij Asus gaan claimen, kijken wat die zeggen/ concluderen.
Eerst maar eens achter de factuur aan...

Voor nu is het belangrijkste dat ik weer aan de gang kan, ben met mn scriptie bezig, heb wel goede back-ups enzo maar is toch wel fijn als ik gewoon thuis kan werken ;)

[ Voor 6% gewijzigd door frankyboy707 op 25-07-2016 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je gaat testen maak dan gebruik van een geaard stopcontact. Dan kun je alles in de behuizing laten zitten. Koppel het frontpanel helemaal los, dus ook de USB-connectors en de HD-audio alsook alle HDD's en evt. SSD.

Ik hoop op het beste voor de TS.

Ik ben bang dat ASUS je niet tegemoet gaat komen.
Daarnaast heb je misschien ook nog een inboedelverzekering, alleen geeft dat maar een beperkte dekking wat betreft computerapparatuur. Ligt er ook aan of je in het verleden veel gedeclareerd hebt of niet.
Vragen kost niets. Je kunt ook stellen dat dankzij degelijke apparatuur erger is voorkomen aangezien er geen zekering is uitgeslagen.

Wel lullig dat nog geen €5,- de potentie heeft om over de €1000,- te slopen.

Het beste en ik ben benieuwd.
frankyboy707 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:20:
[...]
Het verloopje zat aangesloten op een kabel waar meer satapower aansluitingen op zaten, dus was het eigenlijk een verlengstukje.
[...]
Nu geloof ik je niet, ben je dan van SATA naar MOLEX en dan van MOLEX naar SATA gegaan?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2016 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2016 @ 17:09:
Als je gaat testen maak dan gebruik van een geaard stopcontact. Dan kun je alles in de behuizing laten zitten. Koppel het frontpanel helemaal los, dus ook de USB-connectors en de HD-audio alsook alle HDD's en evt. SSD.
Ik hoop het ook morgen :) dus gebruik alleen mobo, PSU, GPU en RAM. Als dat een memtest overleeft hang ik mijn SSD er wel weer aan..
Ik hoop op het beste voor de TS.

Ik ben bang dat ASUS je niet tegemoet gaat komen.
Daarnaast heb je misschien ook nog een inboedelverzekering, alleen geeft dat maar een beperkte dekking wat betreft computerapparatuur. Ligt er ook aan of je in het verleden veel gedeclareerd hebt of niet.
Vragen kost niets. Je kunt ook stellen dat dankzij degelijke apparatuur erger is voorkomen aangezien er geen zekering is uitgeslagen.

Wel lullig dat nog geen €5,- de potentie heeft om over de €1000,- te slopen.

Het beste en ik ben benieuwd.
Heb in principe nog nooit wat op het gebied van inboedel gedeclareerd, maar ik blijf het gevoel houden dat het niet aan het molex dingetje zelf ligt maar kortsluiting in het asus ding waarna het molex gevalletje er voor heeft gezorgd dat de voeding er niet uit knalde.
[...]

Nu geloof ik je niet, ben je dan van SATA naar MOLEX en dan van MOLEX naar SATA gegaan?
aan de kabel zitten 3 sata power connectors en aan het eind een molex connector, daaraan heb ik de molex naar sata connector gedaan zodat er aan de kabel eigenlijk 4 power connectors zaten.. (de andere 3 waren ook al bezet, anders had ik wel 1 van de andere 3 gebruikt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht Asus moeilijk doen: kijk naar pagina viii in je handleiding. Daar staat zo'n vingertje dat betekent MUST. Ga nu naar pagina 2-22, hoofdstuk 2.4.3, daar staat niet zo'n vingertje. Er staat dus niks bij, ook niks van DANGER/CAUTION/WARNING, dat je dus een 100% SATA-power aansluiting nodig hebt.

Dit is alles wat ik voor je kan zeggen.

Het staat ook niet tussen de algemene faq.
frankyboy707 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:38:
Als eerste natuurlijk de balkondeur opengedaan en de stekker van het stekkerblok waarin mijn pc zat uit de muur getrokken (PC stond wel uit maar het scherm van het OC panel was nog wel aan).
Dat is ook nog een interessant gegeven...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2016 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
Pfoei, postbode was langsgeweest alles ontkoppeld en het geheel weer beperkt aangekoppeld en ik kwam meteen weer in de bios.

Vervolgens redelijk kort een memtest gedraaid zonder problemen.

Daarna mijn ssd's in raid aangesloten booten, no operating system found
Dacht dat die ook slachtoffer waren geworden. Vervolgens even gekeken of mijn HDDs het wel deden en die werden wel herkend.

Uiteindelijk mijn ssds in de sata poorten van die hdds gedaan en ze werken weer.

Pc is weer running dus.

Er zijn dus maar een paar slachtoffers gevallen
Mn behuizing, frontpanel werkt waarschijnlijk niet
Paar kabels van mijn fancontroller
En natuurlijk het oc panel.

Odd ga ik op een later moment nog even testen en daarna asus contacten wat die voor mij kunnen betekenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 23:24
Dus je hebt een molex to sata connector gebruikt? Op reddit zie ik deze namelijk vaak in rook opgaan. Goedkoop Chinees prul is het 9/10 keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
Ja klopt. Gekke is wel dat het een connector was welke bij mijn voeding kwam of bij mn fan controller dus niet zelf zomaar uit china gehaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Niet bij de voeding, daar worden geen molex naar sata verloopjes bijgeleverd.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1