Toon posts:

videokaart installeren in linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste linux users

Ik ben sinds kort bezig op school met Unix en daarom vond ik het wel cool om thuis op een ouwe pc linux te installeren.

alleen zit ik met het probleem dat ik alleen in text-mode kom omdat mijn videocard niet listed is in die lijst met de installatie.

kan iemand mij vertellen hoe dat ik (na volledige installatie van gnome) een videokaart (Galavision*64) kan installeren, en grafish verder kan gaan met Red Hat 7.1?

Groeten

Louike

Verwijderd

Topicstarter
eeehh

foutje, staat nu dus op non-windows forum

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

op een wel windows forum juist

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst naar NOS :)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:46
Galavision *64 :?

Nog nooit, maar dan ook NOOIT van gehoord...

Wat voor computer is het en weet je heel toevallig wat voor grafische chip er op die videokaart zit?

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
[hmm beter lezen... videoKAART]

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• Wilke
Nou, ik heb met google zowaar 1 (één) link kunnen vinden die lijkt te refereren aan het bestaan van zo'n videokaart....en dat is een of andere duitse pagina waar niks nuttigs op staat |:(

Ergens verbaast het met dus niet heeeel erg hard dat hij niet ondersteund wordt, maar het is wel jammer...

Als je er achter kunt komen van welke chip ze gebruik maken kun je altijd proberen een zo 'generic' mogelijke driver te installeren die van die chip gebruikt maakt. Maar goed, als je weinig van Linux weet (en dat veronderstel ik nu maar even) is dat wel aardig lastig - je kunt het proberen met xf86config (alles met de hand instellen). Ik heb het op m'n eigen (heel recente) installatie nog even nagezocht, maar ik kan inderdaad nergens iets vinden met 'Gala' erin. Jammer :'(

• Wilke
Hmm, ajvdvegt, het gaat over een videokaart :?

[Edit: OK je was HEEL snel met wijzigen, nog terwijl ik dit schreef nota bene >:) ]

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

wat gebeurt er als je

X -configure intikt
of xf86setup?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08

deadinspace

The what goes where now?

Tenzij het een erg non-standaard videokaart is, kun je hem waarschijnlijk wel gebruiken door de VESA of de SVGA drivers te gebruiken.

Anders zou je het nog kunnen proberen met XFree 3 (ik neem aan dat rh7.1 standaard XFree 4 doet).
Pagina: 1