Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maramsp
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:18
Mijn vraag

Ik binnenkort een nieuwe ssd kopen aangezien mijn huidige slechts 60gb is.
Er komt een 120gb variant in, en aangezien je via de windows store geen opslaglocatie kan kiezen (deze is voor mij altijd op de c schijf) heb ik deze keuze gemaakt.

Echter heb ik alleen de blauwe enveloppe met een windows 8.1 dvd. En hier heb ik dus een paar vraagjes over.

Nummer 1 is;
Stel dat ik na 29 Juli pas de nieuwe ssd haal. Kan ik dan alsnog windows 8.1 installeren, en dan via een andere manier alsnog terugkomen in 10?

Nummer 2;
Ik heb via het programmatje produ key, mijn install key gekregen voor zowel windows 8.1 en windows 10.
Die van windows 8.1 komt exact overeen met mijn blauwe enveloppe, maar kan ik eventueel na 29 juli de windows 10 code invoeren tijdens het installeren, en dat ie dan automatisch ziet dat ik al een windows 10 gebruiker ben, en dus niet met microsoft contact hoef op te nemen?

Nummer 3:
Als opties 1 en 2 niet mogelijk zijn, kan microsoft mij dan alsnog verder helpen om van mijn windows 8.1 toch weer een windows 10 te maken, zonder dat ik hoef te betalen, aangezien ik nu ook al windows 10 draai?

Blijft een feit dat ik het deze week moet proberen te regelen :) Maar weet niet zeker of het gaat lukken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 (de rest maakt volgens mij niet uit)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
online gekeken via google, maar kreeg eigenlijk alleen de link naar de mediacreationtool.exe en ik heb helaas geen usb stick die ik op dit moment leeg kan maken, en ook geen lege dvd.

Hoop dat iemand me wat duidelijkheid kan verschaffen.

Alvast bedankt.

Groetjes van Martijn

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:08

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je draait dus al Windows 10? Dan is er geen probleem. Enige probleem wat ik hier zie, is dat je niet gezocht hebt, want je vragen zijn echt al tig keer hier op GoT gesteld en miljoenen keren op Google terug te vinden.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maramsp
Ik draai windows 10 ja, echter op een 60gb ssd, en die moet dus overgezet worden naar die nieuwe straks.
Vandaar dat ik mijn vraag niet echt terug kan vinden.
Ja, ik kan wel terug vinden dat het mogelijk is om te herinstalleren als je dat voor 29 juli doet.
Als je het daarna wilt doen, zijn de websites er nogal vaag over.
Maar goed, mij lijkt het vrij sterk dat je een product (in dit geval win 10) niet terug kan krijgen na een herinstalltie.
Maar goed, blijkbaar is er dus niets aan de hand, doe ik het voor de 29e. Maar zover was ik zelf ook al...
Toch bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je voor de 29e een keer Windows 10 geïnstalleerd hebt, is je licentie geactiveerd en kun je de komende jaren gewoon Windows 10 herinstalleren op hetzelfde systeem.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:08

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En anders kloon je de kleine schijf naar de grote. Heb je uiteraard wel een USB connector of tweede SATA poort in de laptop nodig, of een PC. Of andere opslag dat groot genoeg is, zoals een NAS.

Echt, opties zat.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maramsp
heb 6 sata poorten, maar die zitten dus allemaal vol.
Wellicht offer ik mijn bijna lege 500gb hdd op om die ssd te plaatsen, en dan draai ik die 500gb vanaf een dock totdat ik een raid controller heb gekocht voor 2 extra sata poorten maar dan via de pci-e.

Maar goed, aangezien mijn licentie inderdaad al geactiveerd is heb ik me dus zorgen gemaakt om niets.
Alsnog bedankt voor de info :)
Pagina: 1