Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[openwrt]Blokkeren dhcp voor 1 client

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-11 14:23
Ik heb een wat gekke situatie dat mijn settopbox van KPN in mijn normale netwerk hangt. Deze krijgt dan ook een IP van mijn gewone router (TPLink met openwrt). Hierdoor stopt tv na een seconde of 3. Niet wenselijk dus.

Nu wil ik dus dat de settopbox een IP krijgt via dhcp van de Experiabox, en de rest van mijn gewone router. Is dit uberhaupt mogelijk? Ik zoek dus eigenlijk een manier om of:
1) mijn router een ip-adres, subnetmask en gateway van de eperiabox te laten uitdelen
2) dhcp voor MAC 50:....... uit te schakelen, zodat ie van de experiabox krijgt.

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
1. Waar heb je de TP-Link voor nodig? Anders Bridge je die gewoon
2.Persoonlijk denk ik niet dat dit gaat werken want volgensmij kan je geen DHCP requests forwarden door je router

Gewoon 2 VLANs gebruiken? 1 voor het LAN van de TPLink en 1 voor het LAN van de Experiabox? Met een managed switch kan je die aanbieden aan de TV ontvanger.

[ Voor 11% gewijzigd door RobinF op 25-07-2016 01:24 ]

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 16:32
Dus je hebt de Experiabox, die volgens mij als router werkt en DHCP afhandeld, en je eigen router die ook DHCP afhandeld?
Twee routers en twee DHCP-servers in 1 netwerk is over het algemeen geen handige opzet, tenzij je weet wat je doet.

Waarom de TP-Link in je netwerk? Puur als extra wireless access point? Ik gok dat het handiger kan zijn om deze als access point te configureren en niet meer als router te laten werken.
(hoewel ik slechte ervaringen heb met TP-link als access point configuratie... :X )