Dubbele Windows 10 OEM Licentie Op Dezelfde Hardware

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05:16
Ik heb hier een laptop waar ik direct de HDD vervangen voor een SSD en Windows 10 Pro op geïnstalleerd heb. Nu heb ik hier ook nog de HDD van de fabrikant liggen met Windows 8.1, nu wil ik de ook upgraden, maar dit wordt dan Windows 10 Home. Nu is mijn vraag kan ik twee Windows installaties geregistreerd hebben op bijna dezelfde hardware (alleen verschil SSD en HDD)?

Pro zou dan als Hardware ID hebben van de i7, moederbord, SSD;
Home zou dan als Hardware ID hebben van de i7, moederbord en HDD.

Voordat ik dit nu nog 5 voor 12 ga testen, hoop ik dat iemand dit weet? Met De FAQ en in het [Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen topic kom ik er niet echt uit.

Achterliggende gedachte: Ik wissel vaak van laptop en neem mijn SSD mee, dan wil ik de laptop weer verkopen met HDD en Windows 10 Home. Dat ik de Windows 10 Pro dan voor mijn volgende laptop kwijt ben, dat weet ik.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De upgrade zal wel gaan, maar ik weet niet wat er zou gebeuren bij een herinstallatie van Windows 10. Beide edities zijn voor de hardware dan opeens gelicenseerd, het is dus goed mogelijk dat bij een nieuwe installatie de Pro versie wordt gebruikt en Home komt te vervallen, omdat Pro nou eenmaal 'hoger' is dan Home.

Waarom je direct Windows 10 Pro hebt geïnstalleerd ben ik wel benieuwd naar. Je had namelijk net zo goed gewoon W10 Home kunnen installeren met de key van de laptop.

De hardware ID's zullen overigens hetzelfde zijn, want een harde schijf is geen onderdeel van de licentie. Alleen het moederbord is dat.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
De GUID van je laptop zal dan geregistreerd zijn voor zowel Windows 10 Home als Pro. Geen idee hoe dat uitwerkt. Misschien dat beiden dan gewoon activeren omdat de GUID klopt. Maar het kan net zo goed zijn dat Microsoft geen dubbele GUID toelaat.
Jumpman schreef op zondag 24 juli 2016 @ 22:52:
Achterliggende gedachte: Ik wissel vaak van laptop en neem mijn SSD mee, dan wil ik de laptop weer verkopen met HDD en Windows 10 Home. Dat ik de Windows 10 Pro dan voor mijn volgende laptop kwijt ben, dat weet ik.
Beetje zonde dan. Die Pro is prijzig. Indien dat je plan was had je het beter bij een gratis upgrade naar 10 Home kunnen laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Ik heb nog wel een Windows 8.1 Pro licentie liggen, maar die kan ik nu nergens op installeren, dus bij de volgende laptop sowieso een probleem om naar Windows 10 Pro te komen, zonder opnieuw een licentie te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLDV
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 30-06-2023
Je zal die Win 10 Home kunnen activeren op dezelfde laptop, dat werkt ( dual boot ) wat echter niet zal lukken dat is de HDD nadien in een andere laptop stoppen met dezelfde activatie. Dient wel gezegd te worden dat de windows activatie zo lek als een zeef is; maw: als de auto activatie niet lukt dan bel je gewoon en geef je de reeksen cijfers door aan die vriendelijke dame aan de automaat. Ik heb het al verschillende keren gedaan en dat werkt blijkbaar altijd. Ook al voorgehad: vandaag autoactivatie proberen > lukt niet, 's anderendaags opnieuw > lukt wel. Zal zeker van het weer afhangen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Jumpman schreef op zondag 24 juli 2016 @ 22:52:
Als beide OEM zijn, dan mag je (van MS, wat het UsedSoft arrest er over zegt is een complexere vraag) sowieso niet met SSD op zak naar de volgende laptop gaan. Je huidige OEM Win 8.1 Pro-licentie hoort dan bij je vorige laptop.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
F_J_K schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:15:
[...]

Als beide OEM zijn, dan mag je (van MS, wat het UsedSoft arrest er over zegt is een complexere vraag) sowieso niet met SSD op zak naar de volgende laptop gaan. Je huidige OEM Win 8.1 Pro-licentie hoort dan bij je vorige laptop.
Dat weet ik, daarom zeg ik ook dat ik die kwijt zal zijn.

Ik heb nu alle Windows 10's op mijn PC. HTPC en Laptop maar naar Pro ge-upgrade. Het is ook zonde om de Pro licententie overstuur te laten gaan. ;)

Alsnog heb ik nu een Windows 8.1 Pro licentie over, die ik nooit gebruikt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Mijn punt is: als je nu Win10 Pro OEM wilt activeren op de laptop dan kan je tzt net zo goed de laptop verkopen met Win10 Pro. Die mag je dan toch niet meer gebruiken op een andere machine.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1