Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn Pc crasht zo nu en dan wel eens. Dit is niet per se op bepaalde momenten.
De ene keer krijg ik de melding:
Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld.
Hier heb ik even naar gekeken en vervolgens de TDR waarde verhoogt, maar dit werkte niet.
Vervolgens heb ik het even laten rusten, omdat de pc het weer redelijk vlekkeloos deed, maar nu begint het weer.
Net had ik zelfs het probleem dat de PC blijft hangen als ik hem weer wil opstarten(nadat die gecrasht is).
Daarom dacht ik dus aan de temperatuur, omdat de PC wel weer opstart na enige tijd wachten. Toch blijkt dit ook niet het geval te zijn, want de temperatuur van de GPU zit rond de 30-50.
Specificaties PC:
Nvidia GTX760
AMD FX 9370
Corsair CS750M
ASRock > 990FX Extreme9
Als verdere Specificaties nog van belang zijn moet ik dit even opzoeken :|
P.S. de laatste drivers voor mijn videokaart heb ik ook al.

Alle reacties

Verwijderd

Hoe is de cpu gekoeld? Er wordt geadviseerd een topdown koeler te gebruiken of de cpu en vrm's met water te koelen. http://www.asrock.com/mb/AMD/990FX%20Extreme9/?cat=CPU Met een towerkoeler of alleen een waterkoeler op de cpu ga je het niet redden, de vrm's worden dan veel te heet met dit belachelijk hoge verbruik van 220w waardoor er thermaltrottle, freeze of crash optreedt.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Beeldschermstuurprogramma reageert niet mee
Dit is vaak een probleem met de drivers van de videokaart of de videokaart zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Na even gegamed te hebben 50-55 graden. Ik heb trouwens een Cooler Master Hyper 612.
Wat zou je aanraden als de temperatuur indd het probleem zou zijn, want dit zou ik niet uitsluiten. Wat zou je dan aanraden. Wat me namelijk ook al opviel dat het meer optreed tijdens de zomer.
Waar ik overigens ook veel last van heb de laatste tijd is dat als ik bijvoorbeeld muziek afspeel en op internet zit de muziek even stopt en ik niet kan internetten, moet ik ongeveer 20-30 seconden wachten en dan doet alles het gewoon weer.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2016 23:55 ]

Verwijderd

De enige flowdown die geschikt is voor een tdp van 220w of meer is de pricewatch: be quiet! Dark Rock TF

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Je zou een tafel ventilator heel hard in de kast laten blazen, dan testen of systeem nog uitvalt.

Wat voor voeding heb je? zou het ook nog kunnen zijn, als je deze kunt uitwisselen(lenen), dan zou je kunnen testen of het dit is.

Je kunt met test software je systeem belasten, dus goed heet maken, en kijken of deze uitvalt, en de temps in de gaten houden.

Je kunt nog verschillende oudere/nieuwere videokaart drivers testen.

Omdat het in de zomer heter is , controleer ook of er genoeg warme lucht naar buiten wordt geblazen, anders loopt de temp op in de kast.

Bij vastlopen, zet stroom uit van de pc, en houd de start knop 5 seconde vast, daarna de pc starten met stroom.

[ Voor 22% gewijzigd door jan99999 op 25-07-2016 06:29 ]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:01

nelizmastr

Goed wies kapot

Waarom heb je trouwens een 9370 genomen en niet een 8350 of een i5? Beide zijn veiliger en een i5 is eigenlijk altijd beter. Zeker als je alleen gamet heb je niets aan veel langzamere cores t.o.v. minder hele snelle.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

Topicstarter
Eerlijk antwoord ik dacht dat een van de belangrijkste dingen om naar te kijken de kloksnelheid was.
Dus in principe gebrek aan kennis en ja dit wist ik al, jammer genoeg toen niet :S.
Maar dit antwoord lost het probleem niet echt op... (en waarschijnlijk had je zelf ook al zo'n antwoord verwacht)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2016 11:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een stresstest gedaan van de videokaart en heb ook al de nieuwste drivers geprobeerd.
Denk je dat oudere drivers wel werken, gebruik nu 368.81. Ik dacht namelijk van niet, want dan zijn er toch meerdere die dit probleem hebben?
En er is dus inderdaad een probleem met het te warm worden van de processor, maar door middel van niet te erg belasten komt dit goed en een fan heb ik er inderdaad ook op gezet.
En de voeding kan haast niks mee mis zijn, omdat deze nog redelijk nieuw is.: corsair 750M
Het enige probleem wat ik dus eigenlijk nog heb is dat: beedlstuurprogramma reageerde niet meer en is hersteld. Ook heb ik trouwens nog wel eens last dat internet bijv. blijft hangen en dat mn muziek stopt voor 10-20 secs.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:01

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 22:28:
Ik heb al een stresstest gedaan van de videokaart en heb ook al de nieuwste drivers geprobeerd.
Denk je dat oudere drivers wel werken, gebruik nu 368.81. Ik dacht namelijk van niet, want dan zijn er toch meerdere die dit probleem hebben?
En er is dus inderdaad een probleem met het te warm worden van de processor, maar door middel van niet te erg belasten komt dit goed en een fan heb ik er inderdaad ook op gezet.
En de voeding kan haast niks mee mis zijn, omdat deze nog redelijk nieuw is.: corsair 750M
Het enige probleem wat ik dus eigenlijk nog heb is dat: beedlstuurprogramma reageerde niet meer en is hersteld. Ook heb ik trouwens nog wel eens last dat internet bijv. blijft hangen en dat mn muziek stopt voor 10-20 secs.
Met een beetje pech zijn je VRM's inmiddels beschadigd geraakt door de oververhitting en is de boel gewoon instabiel. Ook de CPU kan schade hebben door de hitte. Als je de mogelijkheid hebt om de processor terug te klokken, proberen dat dan eens. Zet hem bijvoorbeeld eens op 3.8 of 4.0 ofzo.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-01 16:23
vrms hoeven het niet persee te zijn, ik heb ook een 9370 gebruikt in combinatie met een sabertooth 990fx2 met een watergekoelde cpu. De vrms konden inderdaad erg heet worden rond de 90 maar dan moet hij daar wel lange tijd aan bloodgestelt worden om beschadigd te raken. Als ik jou was had ik even in de bios gedoken om de vcore wat naar beneden af te stellen, die 9370 wordt out of the box met een vrij hoge core voltage gebruikt.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Pagina: 1