Nieuwe muis voor studielaptop

Pagina: 1
Acties:

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-02 15:33

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Naar aanleiding van mijn topic over een nieuwe laptop voor de studie HBO ICT ben ik uiteraard ook op zoek naar een muis.

Het liefst heb ik een draadloze muis aangezien ik met een laptop werk. Lange draden helpen dan niet echt.
Ik heb vroeger voor een klein laptopje zo'n standaard draadloze Logitech muis gehad en die beviel me wel, echter ben ik nu op zoek naar een soort gamingmuis. Een voorbeeld is de pricewatch: Logitech G300 (910-003430) deze heb ik thuis ook op mijn PC, hoewel deze bedraad is.

Eisen:

- Draadloos
- Extra knoppen
- Mooi design, niet iets zoals een pricewatch: Acer RF2.4

Vroeger had ik dus iets gelijk aan de pricewatch: Logitech M175
Deze was radiogestuurd via een USB dongle en dat beviel me prima. Ik heb geen ervaring met bluetooth muizen, ik denk zelf dat radiogestuurd beter is. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik kwam na wat zoeken uit op een pricewatch: Trust GXT 120 Wireless Gaming Mouse

Het budget is maximaal €25, maar als ik voor €5 een beter alternatief heb is dat ook goed. Wat ik in ieder geval niet zoek is een Razer Mamba, hoe mooi deze ook is heb ik het er niet voor over.

Mocht er nog informatie ontbreken ben ik altijd bereid deze aan te vullen.
Alvast bedankt!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Geldt ook voor muizen.

Move OH -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Is er niemand die mij wat kan aanraden?

• Mrten
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-02 21:21
Vroeger gebruikte ik altijd deze muis: pricewatch: Microsoft Wireless Mobile Mouse 4000. Het design is vrij basic, maar ook niet verkeerd en hij werkt prima. Hij werkte prima op veel oppervlakten (niet op glas, maar dat lijkt me vrij overbodig). De batterij gaat ook lekker lang mee, die hield het soms 3 maanden of langer uit met een enkele batterij.

Tegenwoordig gebruik ik een Logitech MX Anywhere 2 met Bluetooth. Dat werkt prima en scheelt weer een USB poort, maar die ligt ver buiten je budget. Je zou wel bijvoorbeeld deze muis kunnen nemen: pricewatch: Microsoft Bluetooth Mobile Mouse 3600 Zwart, maar die heeft geen extra knoppen.

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Ik heb een keuze kunnen maken. Helaas voor mijn prijscategorie geen meerdere knoppen op een muis, en als het zo was dan waren het DPI switches. Op de G300(s) die ik nu heb kun je zelf functies invullen, op dergelijke muizen niet.

Via de HP store moest ik toch nog een sleeve en tas hebben, dus heb ik voor een tientje een draadloze muis gekocht die een mooi design had, een goede prijs (goedkoper dan bij elke andere winkel) en dezelfde kleur had als mijn laptop.

Linkje: pricewatch: HP X3000 Zwart

Bedankt voor het advies!