zonder beschadigen golden orb op cellie2?

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-09 02:02
Ik heb dus een celeron 566 en omdat je zoveel hoort over die golden orb op een duron, vroeg ik me af of hij zonder iets te beschadigen op de celeron kan..

tnkx..

Verwijderd

Geen probleem, past perfect.

• remsie
  • Laatst online: 03-09 02:02
bedankt! :-)

en weet iemand nog een online zaak, behalve oc-shop.nl waar ik deze kan bestellen?

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:58

Wimo.

Shake and Bake!

pcint.nl

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:23

RvV

Y'24

• Joppe
  • Laatst online: 14-01 15:35
Niet regenboog.net, heel slecht bedrijf. Mijn pc komter vandaan en dat is echt een en al ergernis

Verwijderd

Niet vergeten te controleren of 'ie goed recht staat op je CPU. Anders krijg je een hele warme CPU.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Euh, kan iemand me vertellen wat dat is, zo'n golden euh, dinges?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:58

Wimo.

Shake and Bake!

Afbeeldingslocatie: http://www.coolerguys.com/images/TTSocket7p1.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.coolerguys.com/images/Duron2rep.gif

:9 :9~

• Grrrrrene
  • Niet online
Kwijl :) Kostda?

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
rond de 70 geluden,

als je geluk hebt rond de 50,-

Verwijderd

Die moet ik dus ook hebben voor m'n athlon.. 65c is toch ietsie teveel.

• Grrrrrene
  • Niet online
Is dit nu ook beter dan alpha heatsinks en delta fans? Op OC-Shop.nl raadden ze me die aan. Ik zit nog steeds serieus te twijfelen over aanschaf waterkoeling / peltier of een combinatie... Enne, slaat dat golden op de kleur of zit er ook echt een laagje goud op voor de goede warmtegeleiding?

• aatos
  • Laatst online: 29-08 07:38
grrrrene er zit geen laagje goud op. goud is trouwens geen geweldige geleider, koper is beter.

Verwijderd

Ze zin niet beter dan Alpha's, maar meestal wel stiller en zeker een stuk goedkoper: $16-$17 bij coolerguys.com (die hebben ook Duron/Tbird modellen nu).
Verz. kosten zijn laag daar en ze leveren snel (1,5 week binnen).

Als je daar besteld kun je beter ook meteen Artic Silver heatgrease kopen: kost daar maar $14 (ipv 40-50,- in NL)

Verwijderd

Wat heb die coppermine een belachelijk klein oppervlakje dat in contact staat met de cooler zeg!! Das ook niet echt prettig, kan zen warmte maar lastig kwijt volgens mij!
Ik heb op mijn Celly 566 @ 850 (op 1,7 Volt)nu de standaard Intel cooler zitten nog. Trouwes ik heb het voelertje voor de temperatuur van mijn Abit BE6 op de fan geplakt? Dat ijzeren gedeelte dus waar ie zen warmte aan afgeeft (dat noem je toch de fan? hoe heet dat propellortje dan?). Is die temperatuur nauwkeurig genoeg of moet ik dit anders oplossen? In mijn bios komt ie op een graadje of 42 bij aardige belasting als ie al een tijdje aanstaat. Als ik die fan zo voel lijkt het me iets warmer dan 42 maar misschien lijkt dat maar zo, is in ieder geval niet zo dat je je vingers brandt! Is nog goed te doen.
Vraag me met zo'n klein oppervlakje ook af of het erg veel uit zou maken zo'n golden orb ipv dat standaard Intel koelertje. Wat zou het kunnen schelen? graadje of 3 misschien hooguit? Ligt er ook allemaal weer aan waar je meet natuurlijk.

• KALN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05-2025
Remi HOER.

Via mail zei je nog dat je eerst om een AMD Duron ging.

Maar wat maakt mij dat nou uit.
Ik ga toch gewoon voor de T-Bird op de abit

(en remi ik mail je nog wel)

Verwijderd

Thus:
Trouwes ik heb het voelertje voor de temperatuur van mijn Abit BE6 op de fan geplakt? Dat ijzeren gedeelte dus waar ie zen warmte aan afgeeft (dat noem je toch de fan? hoe heet dat propellortje dan?).
De "propellor" heet fan (ventilator) en dat "ijzeren gedeelte" is de heatsink (koelblok). Het beste kun je die voeler zo dicht mogelijk bij de proc plaatsen, maar niet tussen de proc en de heatsink.

Verder: bij mijn Celeron 400@558 scheelde het 10 graden of ik een intel retail HSF had of een Global Win FEP32 hsf. (50 graden vs 40 graden)

• aatos
  • Laatst online: 29-08 07:38
[quote]

rond de 70 geluden,
als je geluk hebt rond de 50,-

[quote]

de titan majesty heb ik gehaald voor 40,-

Verwijderd

pcint.nl heeft ze niet meer voor 40 gulden, ik had ze gebeld maar ze werden overgenomen ofzo, en dat paste niet meer in het assortiment!

Of heeft iemand hem daar heel recent gehaald?

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nou, ik ben momenteel bezig met een Golden Orb te bestellen, moet nog een reply terugkrijgen van ze. Ik heb ongeveer half juni zo'n ding besteld. Ze worden/zijn overgenomen door Paradigit Computers en door backorder zijn die dingen (nog steeds) niet leverbaar. Maarja, ik heb geduld :) Ik ga er dus vanuit dat ze nog steeds in het assortiment zitten.

Bean

Verwijderd

Laat je niet opnaaien Tweakotine: Thus = SALRIJN...
Pagina: 1