Videokaart met veel outputs

Pagina: 1
Acties:

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-01 22:42
Ik ben op zoek naar een videokaart met veel outputs. Ik speel in een jaren 80 band en willen een video wall bouwen van 12 TV's en daar de videoclips - al dan niet bewerkt - af te laten spelen op de tv's als een geheel.
Nu had ik de AMD FirePro W600 al gevonden, en als ik daar 2 van zou kopen dan zou ik in totaal 12 schermen kunnen aansturen, maar ze kosten 500 euro per stuk en de specs zijn denk ik een beetje overkill voor wat wij er mee willen gaan doen. De clips die afgespeeld worden zijn allemaal 80's clips, het hoeft dus geen ontzettend hoge resolutie te zijn.

Zou iemand een ouder alternatief weten? VGA voldoet zelfs al.

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/f437246ce5a700f3930731f66fd1bb6c.png

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-01 08:33
Is dit niet een kwestie van een kaart vinden met 4 DisplayPort outputs en dan per output een DisplayPort splitter naar drie displays? Dan ben je volgens mij wel beperkt tot "slechts" Full HD, maar dat hoeft geen probleem te zijn toch?

Volgens mij moet je zelfs per poort op de splitter een adapter aan kunnen sluiten naar VGA, singlelink DVI of HDMI. Maar dat zou je even moeten checken in de documentatie van de kaart/splitter.

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01 17:43
De beste oplossing is om tussen de schermen en je videokaart een hub te zetten die de output verdeelt over meerdere screens. Meeste videokaarten ondersteunen namelijk niet meer dan 4 schermen tegelijk, maar als je op deze manier een bijvoorbeeld 8k resolutie verdeeld over 12 schermen gaat het wellicht wel lukken.

Ik weet de exacte naam voor zo'n hub niet meer, maar onderstaande link is een voorbeeld van een zo'n hub voor DP. http://www.gefen.com/kvm/ext-dp-144.jsp?prod_id=10529

[ Voor 20% gewijzigd door Nycrea op 24-07-2016 16:04 ]

🇺🇦

• saken
Bedankt voor de tips, ik zal het eens bekijken. We hebben een DAW waar de sequencer (audio) instaat, de clips moeten dan in sync lopen met de clips. Ik heb hier nog een AMD Athlon 64 pc op zolder staan die al 3 outputs heeft.... als we dan 4 van dat soort oude systeempjes halen en de clips opdelen in 4 kaders (dus we knippen de clip als het ware in 4'en). Vervolgens stuurt de DAW een midi timecode zodat alle 4 pc's tegelijkertijd de clips starten in sync met de audio sequencer. Ik weet niet of zoeits kan maar het zou wel veel geld besparen.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Kan je niet gewoon een video wall controller gebruiken? Dat is hoe alle videowalls die je normaal ziet bij concerten werken.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:12
En zo stonden de goedkoopste maar meest houtje-touwtje en professioneelste maar duurste oplossing onder elkaar. Ik sluit me aan bij -The_Mask-; zorg tegen een redelijke prijs voor 12 outputs op 1-2 videokaarten maar houd het wel allemaal bij elkaar, want je haalt je de irritantste problemen op je hals als je de kwestie onnodig oprekt van 12 beelden coördineren op één pc naar 12 beelden coördineren tussen diverse pc's...

[ Voor 4% gewijzigd door Z-Dragon op 24-07-2016 16:42 ]

^ Wat hij zegt.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25

• Z-Dragon
Niet gek. Dan alleen nog een geschikt moederbord erbij, maar die zijn er voor elk socket wel te vinden voor een redelijk bedrag.

^ Wat hij zegt.

• saken
Maar dan zou ik dus eigenlijk 13 outputs nodig zijn of niet? Want ik wil niet dat het publiek iets van de "backend" ziet. 1 extra monitor voor de aansturing

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-01 14:20

Ron

Dan kan je toch de vga/hdmi poort van het moederbord gebruiken?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ja gewoon de IGP als eigen scherm gebruiken drie nVidia NVS 450 kaarten voor de 12 TV's aangesloten via DisplayPort, dat is een vrij goedkope oplossing. Twee Eyefinity6 kaarten kan overigens nog iets goedkoper zijn als je er twee kunt vinden.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• saken
Ik heb net voor het idee even de oude pc van zolder gehaald en aangesloten (Athlon 64 3200+ , 2gb ram) over 3 schermen hapert de video enorm. Wat voor specs zou ik minimaal nodig hebben om 12 schermen aan te sturen?

[ Voor 46% gewijzigd door saken op 24-07-2016 19:14 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:41

Thomg

Aww yiss

Niks bijzonders. Zeer waarschijnlijk heeft die computer een integrated gpu op het moederbord zitten, deze staan erom bekend om echt erbarmelijk te zijn. Iets als een NVS 450 is al echt veeeeeeel sneller.

• saken
Thomg schreef op zondag 24 juli 2016 @ 19:18:
Niks bijzonders. Zeer waarschijnlijk heeft die computer een integrated gpu op het moederbord zitten, deze staan erom bekend om echt erbarmelijk te zijn. Iets als een NVS 450 is al echt veeeeeeel sneller.
Tis deze pricewatch: ATi Radeon 9500 Pro 128MB (AGP)
En de CPU load gelijk op 100% haha.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:41

Thomg

Aww yiss

Je hebt niet gek veel aan die computer aangezien je PCI-E nodig hebt ;)

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:10
Ik heb dit ooit eens geprobeerd werkend te krijgen met 3 oude pc's. Mijn advies: niet doen. Ik liep tegen allerlei sync problemen op. Ben uiteindelijk op een pc met drie videokaarten uitgekomen (4 uitgangen per kaart). In display-properties monitoren/uitgangen rangschikken en werkt in een keer.
Was wel even een investering maar alles heeft uiteindelijk bijna 6 maanden probleemloos 8-9 uur per dag gedraaid, was een tentoonstelling vandaar.

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:48

Illusion

(the art of)

Je kan het ook met 13 raspberry-pi's doen:
http://www.piwall.co.uk/

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• Z-Dragon
Zou kunnen werken, maar het grootste probleem is de aansturing. Het gratis systeem lijkt er (op het eerste gezicht) niet op gemaakt om on-demand een specifieke video te kunnen starten of te stoppen. Je kunt er alleen een kant-en-klare playlist in stoppen. Anders moet je voor de betaalde variant gaan met desktop mirroring, en dan is het weer de vraag hoe goed dat werkt, hoe je ervoor zorgt dat men nooit de backend te zien krijgt etc. Onder de streep toch onnodig ingewikkeld, vrees ik. 13 RPi's zijn trouwens ook niet erg goedkoop.

[ Voor 3% gewijzigd door Z-Dragon op 24-07-2016 20:46 ]

^ Wat hij zegt.

• saken
Ik heb dus mijn laptop waar ik mee Sequence in Cubase. Weten jullie evt. of er een programma is die middels een midi signaal o.i.d. de desktop pc getriggerd kan worden en zo de clip tegelijkertijd laat starten met onze Cubase sequencer?
Pagina: 1