Doorgebrande macbook pro 2009. Nog repareren ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satori_1978
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-06 14:22
Mijn vraag
Mijn macbook pro uit 2009 heeft geen beeld meer. Vorige week aangezet, brand/smeullucht en geen beeld meer sindsdien. Laptop start echter wel op en als ik het via HDMI op de tv aansluit werkt de laptop prima.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Macbook pro 2009. OSX Captain.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Laptop zelf werkt dus. Beeldscherm niet meer, apple logo brand ook niet.

Is het nog de moeite waard om de laptop te laten reparen ?

Awaken

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:23
Als je via HDMI beeld hebt, ligt het dus niet aan de GPU. Waarschijnlijk is het dus het beeldscherm dat niet meer werkt. Je zou dat kunnen vervangen.

Of het de moeite waard is, hangt echter af van verschillende factoren. Als de laptop weer zou werken, zou je er dan nog gebruik van maken, of wil je eigenlijk wel een nieuwe?

De brandlucht voorspelt echter niet veel goeds. Ik denk dat ik zelf een nieuwe laptop zou kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-10 19:01
het kan zijn dat het enkel de backlight is, dit is redelijk goedkoop te repareren. zet eens een flinke lamp achter het apple logo en kijk of je beeld ziet (doordat het apple logo ligt doorlaat werkt dit de andere kant op ook)

Dit heb ik bij de 2009 versies meer gehoord dus het is het proberen waard.
als het echt het beeldscherm zelf is, dan zou ik aan vervangen gaan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Brand het apple logo niet gewoon door de backligh aka Het IS de backlight?

Ik heb geen mac maar dat lijkt me logisch dat dat gewoon dezelfde lichtbron is als je backlight

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

MrMonkE schreef op zondag 24 juli 2016 @ 18:20:
Brand het apple logo niet gewoon door de backligh aka Het IS de backlight?

Ik heb geen mac maar dat lijkt me logisch dat dat gewoon dezelfde lichtbron is als je backlight
Klopt. De backlight verlicht ook het Apple logo.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-10 19:01
Jep, daarom kun je het ook zo mooi gebruiken om te testen of het backlight werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-10 21:52
In elk geval nog mooi te gebruiken als setupbox voor je tv in combinatie met Kodi :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satori_1978
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-06 14:22
Helaas apple logo doet t ook niet meer. Links en rechts geinformeerd. Vervangen scherm zou oplossing zijn en dat is rond de 300. Maar eens orienteren op andere laptop denk ik :(

Awaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
satori_1978 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 00:31:
Helaas apple logo doet t ook niet meer. Links en rechts geinformeerd. Vervangen scherm zou oplossing zijn en dat is rond de 300. Maar eens orienteren op andere laptop denk ik :(
het kan zijn dat het enkel de backlight is, dit is redelijk goedkoop te repareren. zet eens een flinke lamp achter het apple logo en kijk of je beeld ziet (doordat het apple logo ligt doorlaat werkt dit de andere kant op ook)
Als je beeld ziet is het vermoedelijk de backlight (= relatief goedkoop te repareren)
Als je geen beeld ziet is er vermoedelijk wat anders aan de hand (= vermoedelijk dure reparatie)

[ Voor 14% gewijzigd door Luit op 25-07-2016 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

satori_1978 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 00:31:
Heb je zoals gevraagd een zaklamp op het apple logo gezet en gekeken of je dan wel wat op het scherm ziet? :/

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:52
Als je ff het serienummer van je mac door geeft via DM dan kan ik kijken of ik nog een scherm voor je heb liggen. Dan hoeft het geen 300 ekkies te kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Kan zowel scherm, kabel als logic board zijn (of een combinatie). Dus het is niet zeker dat een nieuw scherm veel oplost.
Pagina: 1