Toon posts:

Ir bediening meerdere toestellen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem. 3 tv's van hetzelfde merk( samsung verschillende generaties) in verschillende kamers en 2-3 digiboxen , dvd speler , apple tv. alle toestellen (buiten de tv's ) staan in dezelfde kast en het moet mogelijk zijn om op verschillende plaatsen de toestellen te bedienen. het probleem , de digiboxen van telenet reageren allemaal op hetzelfde kastje en de tv's ook. Het verhaal van de universele afstandsbedieningen vind ik ik niet zo interessant omdat die prijzig zijn en omdat ik toch in elke kamer een iPad of iPhone heb liggen had ik liever mijn bediening op die manier gehad. Het probleem van een blaster met een app is dat hij dezelfde code uitstuurt naar alle toestellen. Ik dacht dus eerder aan een ir -extender die te bedienen is met een app maar waar je de ir-emitters apart kan bedienen zodat toch elke digibox zijn eigen IR -emitter oog heeft. De tv's wou ik eerst ook via een app bedienen maar dat idee kunnen we al even laten gaan. Heeft er iemand suggesties voor een oplossing . ( concrete oplossingen of type's aub want heb al meerdere merken bekeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-09 22:58

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Wlke IR-extenders / apps heb je al gevonden..? Dan kunnen we verder meekijken met je.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je kunt toch gewoon voor elke digibox een eigen IR extender kopen? De IR emitter oogjes op de digiboxen plakken zodat niet alle digiboxen reageren op hetzelfde signaal.

Waarom moet het eigenlijk een app zijn? Waarom gebruik je niet de originele afstandsbedieningen? Eerst een iPhone moeten ontwaken voordat je kunt zappen is toch niet gebruiksvriendelijk?