Zijn er games op dvd die je kan installeren zonder internet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:48
Mijn vraag

Een maat van mij zit in het buitenland en nu is zijn externe hdd waar zijn games op stonden gecrashed. Ik kan hem wel een paar dvd's sturen met games maar hij heeft daar geen internet. Zijn er recente of wat oudere games op dvd die je kan activeren en installeren zonder internet? Hij zou graag de Command & Conquer games spelen. Maar nieuwe games zouden ook zeer welkom zijn

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10. Gaming laptop

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gegoogled maar daar wordt ik niet veel wijzer van

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Beste antwoord (via Robolokotobo op 27-07-2016 16:43)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het wat ouder spul mag zijn kun je alles in de gog.com collectie in elk geval gaan gebruiken, die zijn allemaal zo gemaakt dat ze geen internet nodig hebben voor installatie.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-10 16:38
Ik denk dat je nieuwe games gevoeglijk kunt gaan vergeten. Wanneer was de laatste keer dat je een game gespeeld hebt die niet gebruik maakt van Steam, Uplay, Battle.net, Origin of één van de vele online platforms die uitgevers ontwikkeld hebben? Doorgaans is het ook meteen zo dat als zo'n systeem gebruikt wordt, je tijdens de installatie moet activeren, en dat moet online gebeuren. Als er al geen zero-day patch bij hoort om de rest van de installatie mee uit te voeren, wat ook steeds gangbaarder wordt.

Datgene dat nog niet gebruik maakt van online activatie (en dat wordt al vrij lang gebruikt) maakt meestal weer gebruik van een breed scala aan on-disc DRM systemen. Een deel daarvan werkt niet onder 64-bit systemen, een deel werkt niet onder Windows 10, dus daar kun je ook alweer mee in de problemen komen.

Je kunt het echter altijd proberen, maar dan zou ik oudere games pakken, die nog geen gebruik maken van bovengenoemde clients. Kijk ook even op de cover naar de systeemeisen, daar staat bij alle games die een online activatie vereisen een opmerking bij, hetzij dat het een eenmalige activatie is, hetzij dat een permanente internetverbinding nodig is om te kunnen spelen. Daar kun je al een grove filtering mee maken.

As a side note - merk op dat het niet zo bijster relevant is om jouw "Windows 10 gaming laptop" te gaan benoemen als je maat de games moet gaan draaien. Beter kun je zijn hardware opsommen, en dan iets specifieker als "Win10 laptop", al denk ik niet dat het in dit specifieke geval veel verschil maakt, alleen het OS wellicht.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als het wat ouder spul mag zijn kun je alles in de gog.com collectie in elk geval gaan gebruiken, die zijn allemaal zo gemaakt dat ze geen internet nodig hebben voor installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Seal64 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 20:50:
Ik denk dat je nieuwe games gevoeglijk kunt gaan vergeten. Wanneer was de laatste keer dat je een game gespeeld hebt die niet gebruik maakt van Steam, Uplay, Battle.net, Origin of één van de vele online platforms die uitgevers ontwikkeld hebben? Doorgaans is het ook meteen zo dat als zo'n systeem gebruikt wordt, je tijdens de installatie moet activeren, en dat moet online gebeuren. Als er al geen zero-day patch bij hoort om de rest van de installatie mee uit te voeren, wat ook steeds gangbaarder wordt.

Datgene dat nog niet gebruik maakt van online activatie (en dat wordt al vrij lang gebruikt) maakt meestal weer gebruik van een breed scala aan on-disc DRM systemen. Een deel daarvan werkt niet onder 64-bit systemen, een deel werkt niet onder Windows 10, dus daar kun je ook alweer mee in de problemen komen.

Je kunt het echter altijd proberen, maar dan zou ik oudere games pakken, die nog geen gebruik maken van bovengenoemde clients. Kijk ook even op de cover naar de systeemeisen, daar staat bij alle games die een online activatie vereisen een opmerking bij, hetzij dat het een eenmalige activatie is, hetzij dat een permanente internetverbinding nodig is om te kunnen spelen. Daar kun je al een grove filtering mee maken.

As a side note - merk op dat het niet zo bijster relevant is om jouw "Windows 10 gaming laptop" te gaan benoemen als je maat de games moet gaan draaien. Beter kun je zijn hardware opsommen, en dan iets specifieker als "Win10 laptop", al denk ik niet dat het in dit specifieke geval veel verschil maakt, alleen het OS wellicht.
Het is zijn W10 gaming laptop die alle nieuwe games wel kan draaien. Bedankt voor het antwoorden

[ Voor 89% gewijzigd door Robolokotobo op 24-07-2016 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
TERW_DAN schreef op zondag 24 juli 2016 @ 20:59:
De Gog collectie? Hoe kan ik die games filteren? Moet ik dan die games downloaden en branden? Of kan ik ze op Gog.com filteren en moet ik dan op zoek gaan naar originele DVD's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TERW_DAN schreef op zondag 24 juli 2016 @ 20:59:
Dit is een goede tip :Y Sommige andere spellen kunnen ook zelfstandig draaien, zoals Kerbal Space Program, maar dat is vaak wel een beetje zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Robolokotobo schreef op zondag 24 juli 2016 @ 21:05:
[...]

De Gog collectie? Hoe kan ik die games filteren? Moet ik dan die games downloaden en branden? Of kan ik ze op Gog.com filteren en moet ik dan op zoek gaan naar originele DVD's?
Makkelijkste is ze gewoon kopen op gog.com, omdat je dan zeker weet dat ze
1. DRM vrij zijn
2. Geschikt voor huidige OSen zijn
3. Werken zonder cracks of de DVD in de drive.

Kost een paar stuivers, maar voor weinig kun je dan nog een best leuke collectie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-09 21:56
Zo 5 uit mijn hoofd;

1) Je maat kan naar een bibilioteek gaan. Die hebben vaak gratis internet.
2) Je maat kan naar een McDonalds gaan. Die hebben vaak gratis internet.
3) Googlen naar 'DRM-Free games'
4) De games zelf op een externe HDD zetten en die naar je maat sturen.
5) De DVDs opsturen en een USB'tje met iets minder dan legale manier om ze te activeren.

Zo zijn er veel manieren om dit aan te pakken :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
TERW_DAN schreef op zondag 24 juli 2016 @ 21:13:
[...]

Makkelijkste is ze gewoon kopen op gog.com, omdat je dan zeker weet dat ze
1. DRM vrij zijn
2. Geschikt voor huidige OSen zijn
3. Werken zonder cracks of de DVD in de drive.

Kost een paar stuivers, maar voor weinig kun je dan nog een best leuke collectie hebben.
Moet ik dan filteren op DRM vrij? Hoe doe ik dat?

Is dit dan een lijst met games die nu nog geldig is? Geen internet voor nodig? Draaien ook op W10?

http://www.gamespot.com/f...line-activation-27167434/

Edit: Ho wacht. Alles op Gog is DRM vrij

Kan ik die games heel eenvoudig downloaden en op een DVD branden? Krijg ik er dan een key bij? Dus installatie bestand downloaden, branden, key op papier schrijven en opsturen?

[ Voor 64% gewijzigd door Robolokotobo op 24-07-2016 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Die lijst is 6 en een hafl jaar oud, toen was er nog geen Windows 10, dus grote kans dat ze lang niet allemaal werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Robolokotobo schreef op zondag 24 juli 2016 @ 21:05:
De suggestie was dus inderdaad op GOG.com leuke spellen uit te zoeken, die te kopen en dan van de site downloaden (waar relevant incl key). Dan kan je het inderdaad op DVD branden oid.

Maar eerst zelf even testen op Windows 10 (en daarna verwijderen - je hebt immers maar 1 licentie gekocht).
offtopic:
Sowieso verdient GOG alle "sponsoring", vanwege hun moeite om oude games weer te laten draaien en het ontbreken van DRM :)

Let wel op dat je niets met GOG Galaxy doet, dat heeft wel een internetverbinding nodig.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1