Mijn huidige computer heb ik al bijna 5 jaar. Deze is traag aan het worden. Daarom ben ik op zoek naar een game pc die weer ongeveer 4 á 5 jaar mee gaat. Ik heb weinig verstand van het samenstelling van computers, daarom vraag ik jullie hulp!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met name (high-end) gamen (mogelijk VR). Moet de nieuwste games op de hoogste instellingen kunnen draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer tussen € 1.400 en € 1.800, exclusief randapparatuur en assemblage (bijvoorkeur inclusief Windows), te bestellen bij één betrouwbare webshop.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, beeldscherm en toetsenbord heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik dacht zelf aan één van de nieuwe videokaarten zoals:
- Nvidia GeForce GTX 1060/1070/1080 (mogelijk de MSI gaming variant?)
- AMD Radeon RX 480
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De volgen punten vindt ik belangrijk:
- Goede koeling (eventueel meerdere fans)
- Stille pc (bij vorige pc kwam een fan tegen wat kabels, die soms geluid maakte)
- Meerdere 3.0 USB-slots aan voorkant
- Netwerkkaart met WIFI (dus zowel internet via kabel mogelijk als internet via WIFI)
Ik wil geen Windows 10 (vind de GUI erg lelijk), dus ik denk dat Windows 7 de beste optie is. Mogelijk is het handig dat ik beschik over een CD-Rom speler (maar dit is geen voorwaarde).
Ga je overklokken?
Nee, geen verstand van.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij de samenstelling van een goede game pc waarbij de onderdelen op elkaar aansluiten met een goede prijs-kwaliteitverhouding. Ik heb weinig verstand van (het bouwen) van pc’s, daarom heb ik hulp nodig bij de samenstelling. Ik weet bijvoorbeeld niet welke componenten bij elkaar passen en of ik volledig ben.
Overige vragen en opmerkingen:
- 500 GB SSD lijkt me niet genoeg (heb veel grote bestanden die ik wil bewaren). Wat is een oplossing, 2 SSD’s of 1 SSD en 1 HDD?
- Ik vind de geselecteerde kast (Fractal Design Define R5 Zwart) niet erg mooi (en ook geen CD-Rom speler), hebben jullie andere opties?
- Is de voeding voldoende en wat vinden jullie van het moederbord?
- Past alles in de kast?
Op basis van deze lijst zit ik nog binnen budget, zijn er nog betere keuzes / upgrades mogelijk?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met name (high-end) gamen (mogelijk VR). Moet de nieuwste games op de hoogste instellingen kunnen draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer tussen € 1.400 en € 1.800, exclusief randapparatuur en assemblage (bijvoorkeur inclusief Windows), te bestellen bij één betrouwbare webshop.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, beeldscherm en toetsenbord heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik dacht zelf aan één van de nieuwe videokaarten zoals:
- Nvidia GeForce GTX 1060/1070/1080 (mogelijk de MSI gaming variant?)
- AMD Radeon RX 480
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De volgen punten vindt ik belangrijk:
- Goede koeling (eventueel meerdere fans)
- Stille pc (bij vorige pc kwam een fan tegen wat kabels, die soms geluid maakte)
- Meerdere 3.0 USB-slots aan voorkant
- Netwerkkaart met WIFI (dus zowel internet via kabel mogelijk als internet via WIFI)
Ik wil geen Windows 10 (vind de GUI erg lelijk), dus ik denk dat Windows 7 de beste optie is. Mogelijk is het handig dat ik beschik over een CD-Rom speler (maar dit is geen voorwaarde).
Ga je overklokken?
Nee, geen verstand van.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij de samenstelling van een goede game pc waarbij de onderdelen op elkaar aansluiten met een goede prijs-kwaliteitverhouding. Ik heb weinig verstand van (het bouwen) van pc’s, daarom heb ik hulp nodig bij de samenstelling. Ik weet bijvoorbeeld niet welke componenten bij elkaar passen en of ik volledig ben.
Overige vragen en opmerkingen:
- 500 GB SSD lijkt me niet genoeg (heb veel grote bestanden die ik wil bewaren). Wat is een oplossing, 2 SSD’s of 1 SSD en 1 HDD?
- Ik vind de geselecteerde kast (Fractal Design Define R5 Zwart) niet erg mooi (en ook geen CD-Rom speler), hebben jullie andere opties?
- Is de voeding voldoende en wat vinden jullie van het moederbord?
- Past alles in de kast?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 349,- | € 349,- |
| 1 | MSI Z170A GAMING M5 | € 169,95 | € 169,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 540,- | € 540,- |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 103,95 | € 103,95 |
| 1 | Microsoft Windows 7 Professional (NL OEM 64bit) | € 32,83 | € 32,83 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 44,95 | € 44,95 |
| 1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 63,95 | € 63,95 |
| 1 | Corsair RM550x | € 95,95 | € 95,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 148,85 | € 148,85 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.549,43 | |
Op basis van deze lijst zit ik nog binnen budget, zijn er nog betere keuzes / upgrades mogelijk?