videokaart workstation voor gaming

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een afgeschreven workstation van het werk bekomen. ik wil deze gebruiken voor gaming:
GTA,
COD,
batllefield,
crysis,
...

Ik zoek een?
betere videokaart voor gaming
huidige kaart: ATI Firepro V4800 1gb

Wat is je budget?
+- 75 à 100 eur , max 150 eur

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
2e hands of nieuw, beide mogelijk
budget allen voor de videokaart
ik wens verder geen onderdelen te vervangen

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
HP Z400
Intel Xeon W3565 3.20GHz Quad-core
12GB DDR3
HDD 1 TB
Win7 64Bit
475W voeding Delta electronics model nr DPS-475CB-1A

indien meer info nodig, vraag maar.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:25
Hoeveel pci-e stekkers zitten er op de voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hou er rekening mee, dat qua performace de CPU in de buurt komt van de Phenom II 965 of een Intel i3-3220. :)

Zie ook: http://www.tomshardware.c...on-w3530-w3565-2500k.html

[ Voor 43% gewijzigd door CH4OS op 24-07-2016 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
CH40S schreef op zondag 24 juli 2016 @ 13:36:
Hou er rekening mee, dat qua performace de CPU in de buurt komt van de Phenom II 965 of een Intel i3-3220. :)

Zie ook: http://www.tomshardware.c...on-w3530-w3565-2500k.html
idd, ik zou zelf nog kijken of ik goedkoop een W3680 ofzo kan scoren, 6 cores en max mhz dan is er wat meer ruimte qua cpu power..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:26
Zo'n oude workstation is niet ideaal om mee te gamen, zie ook de vele andere topics hier. Als je het persé wil kan het wel.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pci-e: 1x

ik heb al een nog oudere workstation draaien voor oudere games, en lijkt toch redelijk te werken (ofwel zijn mijn eisen niet zo hoog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 17:28
maratropa schreef op zondag 24 juli 2016 @ 13:44:
[...]

idd, ik zou zelf nog kijken of ik goedkoop een W3680 ofzo kan scoren, 6 cores en max mhz dan is er wat meer ruimte qua cpu power..
Controleer goed of die CPU wordt ondersteund op het moederbord, dat hij van dezelfde generatie is of op socket past wil niet zeggen dat hij in het bios van de HP wordt ondersteund. Found that out the hard way op mijn HP Z420. Ik had een E5-2620 op de kop getikt maar die wordt dus mooi niet herkend terwijl hij wel socket-compatible is.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet de bedoeling om andere onderdelen te vervangen,
alleen een andere videokaart die beter geschikt is om te gamen dan de huidige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 10:15
Bij die processor zouden een HD7950/R9 280 of HD7970/R9 280X nog wel gaan. Je kan eventueel ook naar de wat nieuwere R9 285/R9 380/R9 380X kijken.

Probleem is wel dat je voeding maar één 6 pin PCIe connector heeft en de hiervoor genoemde videokaarten vereisen er steeds minimaal 2 (of een 8 pin connector). Je zou met een verloopje
SATA of Molex connectors kunnen omzetten naar een 6 of 8 pin PCIe connector (is niet helemaal elegant, maar ik heb zelf jarenlang een pc zo kunnen gebruiken). Zou het dan wel bij de iets zuiniger R9 380 reeks houden (en liefst een variant met 4GB VRAM).

Ik gebruik met een vergelijkbare processor een R9 290, maar die heeft soms wat kracht over met die CPU (en ik heb een 1440p scherm waarmee de belasting toch iets meer naar de GPU verschuift in plaats van de CPU). En ik zou toch zeker geen 250W videokaart gaan gebruiken met verloopjes, zoals in jouw geval zou moeten, want alle R9 290's vereisen een 6pin + 8pin PCIe connector of vaak ook 2 x 8pin.

Een GTX 960 zou ook kunnen, daar zijn wel wat varianten van met alleen een 6 pin, bv deze V&A aangeboden: MSI GeForce GTX 960 2GD5. Vraagprijs is wel wat boven budget. In het rode kamp zou je een aantal varianten van de R9 270 kunnen gebruiken zonder verloopjes, maar die is dan misschien wat traag en oud, of de nieuwe RX 480, maar dan zit je weer een stuk over budget (en dat die niet in alle games 100% benut zou worden, maar goed je gaat altijd ergens een bottleneck hebben, en framerates hoger dan de refresh rate van je scherm hebben toch weinig zin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Clueless schreef op zondag 24 juli 2016 @ 15:25:
[...]

Controleer goed of die CPU wordt ondersteund op het moederbord, dat hij van dezelfde generatie is of op socket past wil niet zeggen dat hij in het bios van de HP wordt ondersteund. Found that out the hard way op mijn HP Z420. Ik had een E5-2620 op de kop getikt maar die wordt dus mooi niet herkend terwijl hij wel socket-compatible is.
Dan had je zeker geen V2 variant van die cpu.. Had je kennen weten als je gewoon de quickspecs had bekeken.

OP:

Heeft je systeem een front FAN ? anders ga je mogelijk boot errors krijgen bij het plaatsen van een andere videokaart. Dan krijg je iets mogelijk een Front fan not detected

Tevens raad ik je aan een BIOS update te doen indien deze nog niet de laatste is

http://h20564.www2.hp.com...swEnvOid=4060#tab-history

[ Voor 15% gewijzigd door HStyles op 25-07-2016 14:22 ]

Pagina: 1