iOS Systeemverbruik data

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-04 23:20
De accu is weer piekfijn in orde; heb de Apple watch maar gewoon afgedaan. Geen idee waarom, maar zelf met alles als nieuw ingesteld en zonder aanwezige backups draait het niet lekker.

Nu wel een ander probleem; als ik ongeveer 25mb aan data verbruik gebruikt iOS daar 5 van. Tijd en locatie en documenten en synchronisatie zijn de grootste boosdoener door gezamenlijk 3,5mb te gebruiken. ALLES wat met uploaden / synchroniseren over 4G te maken heeft staat helemaal uit. Het enige wat lijkt te helpen is uitloggen van iCloud. Zelfs alle services uitvinken in iCloud werkt niet. De iPhone is het enige apparaat dat iCloud gebruikt, want heb alle andere apparaten compleet uitgeschakeld.

Tijd en locatie verbruikt zo 80-150kb als ik een foto wil maken en elke keer als ik in safari's een website bezoek verbruikt documenten en synchronisatie ongeveer 90kb. Dat vind ik toch wel erg gortig, vooral als de website zelf maar 50kb verbruikt (veel text-only).

Is dit soort verbruik normaal? 5MB per dag aan systeemgebruik terwijl er ook nog WiFi gebruikt wordt komt toch op een leuke databundel van 150MB uit. Ook vervelend als je in het buitenland zit met maar 100mb voor een week. Gaat er zo 35 procent van je bundel weg alleen omdat iOS zo nodig dingen moet doen die niet nodig zijn. Paar kb klaag ik niet over, maar 5mb de dag is vervelend.

Hoe zit dat bij jullie?

Gedaan:

iPhone reeds hersteld als nieuwe iPhone. Daarvoor eerst ALLES van de iCloud afgesmeten, van backups tot contacten. Opnieuw gesynchroniseerd via de Mac en die daarna afgesloten. Alle toggles voor mobiel gebruik uitgezet. Enkel whatsapp, safari en kaarten hebben toegang tot mobiel internet. Een dag idlen (niks doen) levert 2mb verbruik op uit het systeem en 0 uit apps. Dagje wel wat doen levert zo 5mb Systeemverbruik op (vandaag dus 16 procent van het gehele verbruik ongeveer).

[ Voor 15% gewijzigd door Eduardboon op 24-07-2016 13:13 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:13
Hoe dat bij mij zit? Ik kijk niet op 5MB per dag. Ik gebruik mijn telefoon gewoon. Disclaimer: ik heb wel een 16GB bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Ik heb een 3,5gb bundel, maar in het buitenland maar 150mb. Dan vind ik 5mb de dag toch vrij fors als ik een maandje wegga en verder best goed met die hoeveelheid data uit de voeten kan. iOS gebruikt hoe dan ook die 5mb. Of ik nu wel of niet iets doe. Vooral tijd en locatie vreet veel vandaag: maar liefst 4mb bovenop de 2 van gister.

Dan zou ik mobiele data dus steeds uit moeten zetten. Elke foto heeft dan nog steeds de locatiedata en vooraf bekeken kaarten werken ook nog gewoon. Die hele dataslurperij is nergens voor nodig dunkt me.

[ Voor 37% gewijzigd door Eduardboon op 26-07-2016 06:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Vandaag maar liefst 8mb systeemgebruik op 50mb totaal. Van die 8mb is dik 5 opgegaan aan tijd en locatie en 1,5 aan kaartvoorzieningen, al zou dat wel kunnen met Pokemon go.
Heb de netwerkinstellingen al hersteld; dat hielp helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Eduardboon schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 16:50:
Antwoord: al zou dat wel kunnen met Pokemon go.
Iets minder pokemon go's vangen dus als je naar het buitenland gaat :)

altijd watt | NRG | some things will never change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Als je constant GPS aan hebt of software gebruikt die GPS tags wil doen gaat dat wel hard ja, dat is natuurlijk niet gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:28
GPS heeft niet zo veel te maken met data als dit niet wordt verzonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-05 13:25
Ik heb in 40 dagen 252 MB gebruikt. Hiervan is 143 MB door het systeem gebruikt:
- algemeen 63 MB
- exchange 29
- game center 16
- push 8
- iTunes 8
- dns 7
- kaartupdates 4
- tijd en locatie 4
- documenten en sync 2
- iTunes media voorzieningen 2
- rest zit onder 500 kb

Dus de hoeveelheden waar jij over praat zijn niet normaal. Bij mij is niks uitgesloten van 4g. Ik gebruik overigens wel iOS 10 public beta 2 op mijn iPhone 6s.

Bij veel tijd en locatie verbruik zou ik ook eens kijken naar:
Instellingen / privacy / locatievoorzieningen / systeem (onderaan)
Daar vind je allerlei zaken mbt locatie gebonden info. (Zoals nieuws, reclame, meldingen, safari en spotlight suggesties, populair vlak bij, routes en verkeer enz). Misschien zitten daar dingen tussen die je niet gebruikt.

Je zou ook je telefoon eens helemaal schoon kunnen installeren. Dus zonder de reserve kopie terug te zetten. Dan kan je eens proberen of het zo wel in orde is. Ik heb ook wel eens een raar probleem gehad die ik hiermee opgelost heb.

[ Voor 40% gewijzigd door Sepio op 26-07-2016 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Sepio schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 18:44:
Ik heb in 40 dagen 252 MB gebruikt. Hiervan is 143 MB door het systeem gebruikt:
- algemeen 63 MB
- exchange 29
- game center 16
- push 8
- iTunes 8
- dns 7
- kaartupdates 4
- tijd en locatie 4
- documenten en sync 2
- iTunes media voorzieningen 2
- rest zit onder 500 kb

Dus de hoeveelheden waar jij over praat zijn niet normaal. Bij mij is niks uitgesloten van 4g. Ik gebruik overigens wel iOS 10 public beta 2 op mijn iPhone 6s.

Bij veel tijd en locatie verbruik zou ik ook eens kijken naar:
Instellingen / privacy / locatievoorzieningen / systeem (onderaan)
Daar vind je allerlei zaken mbt locatie gebonden info. (Zoals nieuws, reclame, meldingen, safari en spotlight suggesties, populair vlak bij, routes en verkeer enz). Misschien zitten daar dingen tussen die je niet gebruikt.

Je zou ook je telefoon eens helemaal schoon kunnen installeren. Dus zonder de reserve kopie terug te zetten. Dan kan je eens proberen of het zo wel in orde is. Ik heb ook wel eens een raar probleem gehad die ik hiermee opgelost heb.
Met Pokemon go is het hoger, maar zonder gaat het alsnog om zon 3mb tijd en locatie per dag.

In die menu's heb ik alles uitstaan. Gps mag alleen gebruikt worden door weather, maps en Pokemon go. Apps mogen op mijn iPhone niet zoveel :). Deze iPhone is net als nieuw ingesteld d.m.v een dfu restore omdat ik hiervoor flinke batterijproblemen had en de berichtenvoorzieningingen teveel data verbruikten.

Denk onderhand zelf dat het aan of de iCloud ligt, of het forenzen. Misschien dat bij steeds naar een andere gps locatie te reizen je veel verbruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

jwtje schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:13:
GPS heeft niet zo veel te maken met data als dit niet wordt verzonden
De iPhone heeft assisted GPS.

In 'normale' GPS moet je een minuut of 5 tot 8 wachten totdat alle informatie uit de GPS verbinding gedownload is. Hierbij gaat het voornamelijk over constellation information die je telefoon nodig heeft om te triangelen (te berekenen waar hij is).

Bij assisted GPS zal je iPhone bij het starten van locatie voorzieningen de constellation information downloaden van het Internet. Hierdoor heb je binnen enkele seconden een GPS lock.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
JackBol schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 06:20:
[...]

De iPhone heeft assisted GPS.

In 'normale' GPS moet je een minuut of 5 tot 8 wachten totdat alle informatie uit de GPS verbinding gedownload is. Hierbij gaat het voornamelijk over constellation information die je telefoon nodig heeft om te triangelen (te berekenen waar hij is).

Bij assisted GPS zal je iPhone bij het starten van locatie voorzieningen de constellation information downloaden van het Internet. Hierdoor heb je binnen enkele seconden een GPS lock.
Dan mogen ze het verbruik voor die functie wel onder de app zetten die het gebruikt vind ik. Als Pokemon niet 10, maar 16mb verstookt dan prima, maar verschuil niet bijna de helft onder systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Eduardboon schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:41:
[...]

Dan mogen ze het verbruik voor die functie wel onder de app zetten die het gebruikt vind ik. Als Pokemon niet 10, maar 16mb verstookt dan prima, maar verschuil niet bijna de helft onder systeem.
Het is onderdeel van het GPS subsysteem, daarom wordt de data daar geteld.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Pagina: 1